Toon posts:

NEC 1300 extern probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende setup:
Compaq e500 laptop PIII 600
320MB RAM / 20 Gig HD
NEC ND-1300A brander (in een externe behuizing) via een PCMCIA USB2.0 kaart aan m'n laptop
Windows XP pro (drivers & sp's up to date)
brandsoftware: Nero 6.3.0.2 / Roxio 6
media: Philips & Acer

Dit is het probleem:
Ik kan wel data cd's branden, maar als ik een audio of image wil branden dan gaat de 'progress' van het brandprogramma (welk dan ook) niet verder dan 3 of 4 %. En verder gebeurt er dan niks meer. het cd-r'tje is wel voor 'n klein stukje beschreven en dus onbruikbaar.
Als ik de brander op de USB1 aansluiting van m'n laptop zelf hang, werkt alles wel naar behoren. Alleen heel erg langszaam uiteraard.
DVD's heb ik helemaal nog niet geprobeerd te branden.

Ik heb het forum afgezocht en vond wel een post over 'n soortgelijk probleem met 'n USB2.0 pcmcia kaart, alleen geen oplossing.
Als er iemand is die me kan helpen. heel graag!

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand met enig idee voor 'n oplossing ?
Of überhaubt iemand die me kan vertellen waar nu precies het probleem ligt.

Ter verduidelijking een plaatje
in deze stand blijft het programma dus hangen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, blijkbaar gaat dit de meeste "experts" dus boven de pet.
Niet verwonderlijk overigens, ook de CS heeft me geen antwoord kunnen geven.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03 09:18

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Heel erg offtopic: maar hoe heet die transparante taskbar applicatie aan de rechterkant van het scherm? :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Dat is Y'z dock, een aplicatie geïnsprireerd op de taskbar van Apple.
Vandaar ook dat de ontwikkeling ervan stop is gezet (Apple dreigde met een rechtzaak)
Nog een plaatje van m'n huidige desktop

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niemand?
Toch wel een beetje teleurstellend, dat alle "experts" nu ineens hun mond houden.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03 09:18

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik denk niet dat ze 'nu ineens hun mond houden'. Ik denk dat 'ze' het gewoon niet weten, aangezien dit een vrij specifiek probleem is, met natuurlijk niet alledaagse hardware :)

Je zou eens kunnen proberen of je de powersaving settings van de netwerkkaart, of wellicht het PCMCIA slot uit kan zetten? Nieuwe drivers voor je PCMCIA socket/kaart? Of misschien wel nieuwe chipset drivers voor de laptop...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Heb je al eens geprobeert om op een lagere speed je cd te branden? Je PCMCIA moet het wel bij kunnen houden natuurlijk. Verder is het wel een vreem probleem, ik heb met mijn E500 nog geen problemen gehad betreffende het branden van CD's maar mijn brandertje zit dus ook mooi intern.

Bij het branden van Audio doet hij elke track overigens wel apart, dus loopt ie even door en dan lijkt het alsof hij opnieuw begint. Maar zoals je het omschrijft lijkt mij dat niet het probleem. Doet ie de Audio wel goed branden op je 1.0 USB poort? Of heb je daar alleen data geprobeerd.

Laat ons even weten welke settings en welke dingen ja al gedaan heb. Kunnen wij misschien makkelijker ontdekken wat er misschien mis gaat.

Meh ...

Verwijderd

Veel problemen met deze brander worden opgelost door de nieuwste firmware.
Probeer de laatste firmware in je apparaat te uploaden.

Hier kan je hem downloaden (helemaal onderaan):

http://www.necd.de/softwareoverview2.php/id/215

laat even weten of het heeft gewerkt.

je zou het branden kunnen testen op een CD-RW, hoef je niet zoveel spiegeltjes aan je muur te plakken.

o ja,

dubbelcheck wel even of de specs van brander en de firmware PRECIES overeen komen. anders kan je je brander mollen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 05:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de response!

Ik heb tot nu toe m'n bios geupdate, en de ASPI-layers gedowngrade naar een stabielere versie. Verder zijn al m'n drivers up to date.
Een firmware udate gaat niet lukken aangezien hij extern aan m'n laptop hangt (draait nu op versie 1.08).

Het typische is dus dat aan m'n USB1 poort alles prima werkt (data audio en iso's), en aan die pcmcia USB2 poort alleen data (wel op max speed). Andere apparaten (printer scanner) werken overigens probleemloos aan dit kaartje.

Ik kan niks anders bedenken dan dat het toch misgaat door de pcmcia structuur, alleen sta ik er wel versteld van dat die data-cd's probleemloos gaan. dat kan ik niet rijmen.

Verwijderd

heb je niet ergens een pc-tje staan waar je je brander op een ide kanaal kan zetten zodat je toch die firmware erop kan zetten?

• midde036
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 17:05
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Ik heb mijn NEC 1300 extern gemaakt met een behuizing. Sindsdien kan ik audio CD's niet meer branden. Nero 6 blijft hangen op 8%. Dus op het moment dat de brander gaat schrijven. Het gebeurde ook een keer bij een CD kopie.

Ik heb de brander al op een andere computer aangesloten. Precies hetzelfde probleem.

Weet iemand oplossingen?

Verwijderd

Zelfde probleem hier. Laatste firmware. CloneCD en Nero geprobeerd. Intern werkt prima. Extern/USB2 werkt niet. Ik steek het op de behuizing. Ga vandaag een behuizing kopen die firewire en USB2 kan.

• midde036
Okay JayJay, laat me weten of dit resultaat biedt.
En welke behuizing je hebt gekocht!

Verwijderd

uuh, door je behuizing doet je brander het niet?

das net zoiets als, doordat mijn auto blauw is start hij niet

• midde036
Mijn WITTE externe USB2 behuizing zorgt echt voor een niet werkende NEC1300.
Zodra ik de brander weer intern aansluit op m'n computer werkt deze weer.

Overigens ziet m'n computer en Nero wel de externe brander. Lezen is geen probleem. Maar wanneer ik ga branden, blijft ie hangen. Zelfs als ik de externe behuizing op een andere computer aansluit via USB2.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

midde036 schreef op 26 februari 2004 @ 00:13:
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Ik heb mijn NEC 1300 extern gemaakt met een behuizing. Sindsdien kan ik audio CD's niet meer branden. Nero 6 blijft hangen op 8%. Dus op het moment dat de brander gaat schrijven. Het gebeurde ook een keer bij een CD kopie.

Ik heb de brander al op een andere computer aangesloten. Precies hetzelfde probleem.

Weet iemand oplossingen?
Je hebt hierover al een topic geopend. Het is hier op GoT niet de bedoeling om het probleem in meervoud te rondspammen .. Laat staan om oude koeien uit de sloot te halen. Herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

Dit topic gaat iig terug de sloot in.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 26-02-2004 10:02 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.