Hoe heet deze 'scorched earth' kloon?

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Scorched earth, het oude spelletje waarbij je met 2 stationaire tankjes op elkaar schiet in boogjes waarbij je zelf de richting en kracht bepaald. Er zijn hier talloze kloons voor verschenen, waaronder 3D versies waar ik persoonlijk niet van houd.
Ik heb een aantal jaar geleden een versie in me handen gekregen die me wel beviel, alleen ben ik hem helaas kwijtgeraakt. Het was een 2D versie, je had verschillende wapens die je van te voren kon kopen in een soort van hangar met op de achtergrond een foto van tanks en ammo etc.. De explosies waren van die rode/gele ballen geheel in Scorched Earth style. Het spel was gewoon een EXE voor windows, geen MS-Dos dus
Weet iemand over welke kloon ik het heb en eventueel een linkje ernaartoe aangezien 3 kwart gewoon 'scorched earth' heet :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik weet wat je bedoelt, maar niet de exacte versie.
Ik ken alleen maar de DOS versies, versie weet ik niet meer, gewoon een .exe die het in windows (95,98) werkte.

Maar met google zie ik wel een paar versies die met Windows werken, Java uitvoering van het spel.
offtopic:
Heerlijk spel, het origineel werkte zelfs op een 286, ik heb er heel wat vrienden toen mee van het veld af geschoten. Vooral het wrap-around was leuk, force 1000, angle 20 en vuren maar met een DeathHead (of zo'n MIRV met nog meer koppen)

-edit-
Die beschrijving van die hangar ken ik eigenlijk niet.

Volgens mij had ik versie 1.5

[ Voor 10% gewijzigd door Resistor op 12-01-2004 21:13 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
op een of andere manier staat die hangar mij nog het beste bij. volgens mij kon je dan wapens, etc. kopen, er stond dan witte text op een grijs 'blaadje'

Verwijderd

hmm, ik ken het denk ik ook wel jah. Er stond me ook iets bij dat in de titel The Mother Of All Games zat... Misschien heb je daar wat aan bij het zoeken?

DA King, Mark

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 08:46
Na ff google op "the mother of all games"
deze link: http://www.classicgaming.com/scorch/ . Alleen geen id of hij het ook wil doen onder windows. Kga het zow wel ff proberen, want het waren idd gouden tijden, leuk om me broertjes mee bezig te houden 8)

offtopic:
markdking... welkom op GoT enne, greetz op een forum zijn niet nodig hoor ;)

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01-2025

WJP

Shibby

hmmm. hij zegt dat ie een pif nodig heeft

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Pagina: 1