Toon posts:

[XP] telkens rebooten windows bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Laat ik maar gelijk met mijn probleem beginnen;

Ik ben begonnen met het upgraden van mijn systeem, eerst een nieuw mobo en geheugen:

asus a7n8x deluxe met 2x corsair 256 mb pc3200

De rest heb ik (tijdelijk) hetzelfde gelaten:

CPU Athlon thunderbird 1200
HD Fujitsu (mpg3307a) 7200 rpm 30 gb
GK Ati Radeon 9000
No Name voeding 300 Watt
Dit draait met het os winXP.

Ik het begin geen probleem. Alleen duurt het afsluiten van windows wel errrrggg lang. Na een tijdje kwamen de eerste vraagtekens. Bij opstarten gaf windows aan dat het niet goed was afgesloten met de vraag in welke modus er opgestart moest worden. :? Afsluiten ging ondanks dat het traag was wel altijd goed.

Vaak kwam er ook geen melding. Totdat windows elke keer bij het opstarten ging rebooten als het windows laadscherm in beeld kwam. Na veel geklooi, heb ik windows xp er toch maar opnieuw opgezet. Toen kwam de melding umountable_boot_volume. Door te booten met de windows cd en in de recovery console chkdsk /r te draaien werd dit opgelost (fixboot en fixmbr hielpen niet) Er werd wel aangegven dat er fouten waren op hd.

Dit ging weer een tijdje goed, en het probleem leek opgelost. Idd leek :( Het rebooten van windows tijdens het laadscherm kwam weer terug. Nu hielp chkdsk /r ook niet meer (gaf wel aan dat er fouten waren opgelost)
Hij reboot nog steeds bij het laadscherm

Het uitschakelen van de automatisch reboot helpt ook niet (heeft dat wel toepassing op dit probleem?? aangezien windows als het eenmaal is opgestart dan niet meer automatisch reboot)

Ik weet niet meer wat ik moet doen... :'( Wat is er nou mis???? |:(

Uit de zoekactie, levert deze topics/fag nog de meeste aanwijzingen op...

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ik heb idd een cheap ass voeding, maar het testen/vervangen op korte termijn zit er niet in....

[WinXP] koud reboot probleem

Mijn probleem lijkt een beetje op het volgende topic. Alleen haal ik het nooit tot mijn desktopscherm en de aangedragen oplossing van Hekker kan ik niet vinden in mijn Bios 8)7

AMD CPU defect -> Windows start soms niet.

Het probleem van de cpu zou ook kunnen. Ook mijn proc ziet er nog goed uit en is niet overgeklockt. Maar de asus site geeft gewoon aan dat het moet kunnen... En ook met mijn proc heb ik het probleem dat ik hem niet op korte termijn kan testen/vervangen

Is er iets mis met mijn hardware of met mijn windows???

Alvast bedankt voor eventuele oplossingen!!!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik zou je geheugen even nalopen met memtest86, kan je dat iig. al uitsluiten en kost je niets :) Mocht memtest geen enkele fouten vinden, controleer dan je HD met een ander programma dan checkdisk. Ik acht deze twee het meest waarschijnlijk voor je problemen, ik sluit echter niet uit dat het wat anders is.

Nette topicstart trouwens, mag ook wel eens gezegd worden

[ Voor 60% gewijzigd door sdomburg op 12-01-2004 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
stom, niet eens aan gedacht... Ga ik nu doen!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand ondertussen (memtest86 is denk ik nog wel ff bezig, heb het nooit eerder gebruikt....) een ander idee waar het aan zou kunnen liggen???

Zou heel erg fijn zijn _/-o_

dank je, elevator... en voor het andere sorry, niet (goed over nagedacht...) 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 22:14 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel nog even aan zodat het OS tussen vierkante haakje staat - verder - eigenlijk is het niet de bedoeling dat je je topic kickt binnen 24 uur :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 21:47:
Heeft niemand ondertussen (memtest86 is denk ik nog wel ff bezig, heb het nooit eerder gebruikt....) een ander idee waar het aan zou kunnen liggen???

Zou heel erg fijn zijn _/-o_

dank je, elevator... en voor het andere sorry, niet (goed over nagedacht...) 8)7
Maak niet dezelfde fout als mij aan het begin; hij blijft oneindig doorlopen. Bij een keer of 10 is het wel genoeg ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Nou de memtest86 is nu wel voldoende doorlopen :) Deze geeft geen fuoten aan... dus aan mijn geheugen ligt het waarschijnlijk niet 8)

In het volgende topic hebben ze het er zelfs over dat als het bij sommige testen (vooral #7) mis gaat, de kans groot is dat het aan je cpu ligt...

Memtest86 - A Stand-alone Memory Diagnostic

memtest86 #7 slecht geheugen in een systeem, goed in ander s

Mag ik dan ook nu concluderen dat de kans dat mijn cpu niet goed werkt, kleiner is?? :?

Van deze link heb een programmaatje gehaald om mijn harde schijf te testen

fujitsu support and download

Deze geeft aan dat de hd de testen doorstaat en dat hij gewoon is te gebruiken. Het lijkt dus niet mijn harde schijf of mijn geheugen te zijn..

Nog andere ideeen? :?
Pagina: 1