Hallo! Laat ik maar gelijk met mijn probleem beginnen;
Ik ben begonnen met het upgraden van mijn systeem, eerst een nieuw mobo en geheugen:
asus a7n8x deluxe met 2x corsair 256 mb pc3200
De rest heb ik (tijdelijk) hetzelfde gelaten:
CPU Athlon thunderbird 1200
HD Fujitsu (mpg3307a) 7200 rpm 30 gb
GK Ati Radeon 9000
No Name voeding 300 Watt
Dit draait met het os winXP.
Ik het begin geen probleem. Alleen duurt het afsluiten van windows wel errrrggg lang. Na een tijdje kwamen de eerste vraagtekens. Bij opstarten gaf windows aan dat het niet goed was afgesloten met de vraag in welke modus er opgestart moest worden.
Afsluiten ging ondanks dat het traag was wel altijd goed.
Vaak kwam er ook geen melding. Totdat windows elke keer bij het opstarten ging rebooten als het windows laadscherm in beeld kwam. Na veel geklooi, heb ik windows xp er toch maar opnieuw opgezet. Toen kwam de melding umountable_boot_volume. Door te booten met de windows cd en in de recovery console chkdsk /r te draaien werd dit opgelost (fixboot en fixmbr hielpen niet) Er werd wel aangegven dat er fouten waren op hd.
Dit ging weer een tijdje goed, en het probleem leek opgelost. Idd leek
Het rebooten van windows tijdens het laadscherm kwam weer terug. Nu hielp chkdsk /r ook niet meer (gaf wel aan dat er fouten waren opgelost)
Hij reboot nog steeds bij het laadscherm
Het uitschakelen van de automatisch reboot helpt ook niet (heeft dat wel toepassing op dit probleem?? aangezien windows als het eenmaal is opgestart dan niet meer automatisch reboot)
Ik weet niet meer wat ik moet doen...
Wat is er nou mis???? 
Uit de zoekactie, levert deze topics/fag nog de meeste aanwijzingen op...
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ik heb idd een cheap ass voeding, maar het testen/vervangen op korte termijn zit er niet in....
[WinXP] koud reboot probleem
Mijn probleem lijkt een beetje op het volgende topic. Alleen haal ik het nooit tot mijn desktopscherm en de aangedragen oplossing van Hekker kan ik niet vinden in mijn Bios
AMD CPU defect -> Windows start soms niet.
Het probleem van de cpu zou ook kunnen. Ook mijn proc ziet er nog goed uit en is niet overgeklockt. Maar de asus site geeft gewoon aan dat het moet kunnen... En ook met mijn proc heb ik het probleem dat ik hem niet op korte termijn kan testen/vervangen
Is er iets mis met mijn hardware of met mijn windows???
Alvast bedankt voor eventuele oplossingen!!!
Ik ben begonnen met het upgraden van mijn systeem, eerst een nieuw mobo en geheugen:
asus a7n8x deluxe met 2x corsair 256 mb pc3200
De rest heb ik (tijdelijk) hetzelfde gelaten:
CPU Athlon thunderbird 1200
HD Fujitsu (mpg3307a) 7200 rpm 30 gb
GK Ati Radeon 9000
No Name voeding 300 Watt
Dit draait met het os winXP.
Ik het begin geen probleem. Alleen duurt het afsluiten van windows wel errrrggg lang. Na een tijdje kwamen de eerste vraagtekens. Bij opstarten gaf windows aan dat het niet goed was afgesloten met de vraag in welke modus er opgestart moest worden.
Vaak kwam er ook geen melding. Totdat windows elke keer bij het opstarten ging rebooten als het windows laadscherm in beeld kwam. Na veel geklooi, heb ik windows xp er toch maar opnieuw opgezet. Toen kwam de melding umountable_boot_volume. Door te booten met de windows cd en in de recovery console chkdsk /r te draaien werd dit opgelost (fixboot en fixmbr hielpen niet) Er werd wel aangegven dat er fouten waren op hd.
Dit ging weer een tijdje goed, en het probleem leek opgelost. Idd leek
Hij reboot nog steeds bij het laadscherm
Het uitschakelen van de automatisch reboot helpt ook niet (heeft dat wel toepassing op dit probleem?? aangezien windows als het eenmaal is opgestart dan niet meer automatisch reboot)
Ik weet niet meer wat ik moet doen...
Uit de zoekactie, levert deze topics/fag nog de meeste aanwijzingen op...
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ik heb idd een cheap ass voeding, maar het testen/vervangen op korte termijn zit er niet in....
[WinXP] koud reboot probleem
Mijn probleem lijkt een beetje op het volgende topic. Alleen haal ik het nooit tot mijn desktopscherm en de aangedragen oplossing van Hekker kan ik niet vinden in mijn Bios
AMD CPU defect -> Windows start soms niet.
Het probleem van de cpu zou ook kunnen. Ook mijn proc ziet er nog goed uit en is niet overgeklockt. Maar de asus site geeft gewoon aan dat het moet kunnen... En ook met mijn proc heb ik het probleem dat ik hem niet op korte termijn kan testen/vervangen
Is er iets mis met mijn hardware of met mijn windows???
Alvast bedankt voor eventuele oplossingen!!!