Zeer vreemd probleem met router.

Pagina: 1
Acties:

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 12:27
Hoi allemaal, ik heb hier een vreemd probleem met me router, maar voordat ik me probleem uitleg, hier de specs en pc's die op de router zitten.

Verbinding: Chello classic

Router: Sitecom DC-202 4S

router specs: http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=152&grp_id=7 de router op de specs site is de mijne, maar alleen op de site ziet ie er heel anders uit, de mijne is een kleine simpele vierkante doosje.

Mijn router ziet er dus zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/images/dc202.gif

Aan de router zit 2 pc's en 1 laptop vast. De 2 pc's hebben on-board lan en de laptop heeft internet door een PCMCIA kaartje.

Nu het probleem zelf:
Mijn internet word de laatste tijd gedisconnect, dat vind ik niet erg, maar als het 50x (understatement) op een dag gebeurt...

Het gebeurt bij elke willekeurige programma, of het nou internet explorer is of een simpele im programma (zoals msn), ik verlies steeds mijn verbinding. Als de verbinding is weggevallen, en ik mijn browser open doe staat er "bezig met verbinding maken met "...-...-..." (vul maar zelf een ip-adres in)... Om mijn internet terug te krijgen moet ik of de router aan en uit zetten, /iprelease en dan /iprenew doen of de in de menu van de router de ip releasen en dan renewen. Soms moet ik die release en renew 2x doen, anders doet ie het niet.

Soms als er maar 1 pc aanstaat en de andere 2 staan uit, en je doet die andere pc aan, dan valt de verbinding direct weg!

Het lijkt ook erop dat hoe meer pc's = hoe meer disconnects, maar dit hoeft niet aan de router te liggen... toch?

En nu (ong. 20.00) is het op zijn ergst, mijn internet valt elke minuut weg!

Ik heb Chello gebeld, (nix gezegd over de router, duhh) en gevraagd hoe het kan, zij zeggen natuurlijk het ligt aan mij... laat dat maar zitten :/

Ik heb de router ook opengemaakt en aan de processor en de mems gevoeld, dat voelt dus FOKKING HEET aan 8)7, is dat wel gezond voor de router? Disconnect het internet doordat? Maar dan is dat ding defect want het hoort gewoon zo te werken... toch?

Waardoor komen die disconnects?

Edit:

Als de verbinding wegvalt blijft de kabelmodem gewoon vrolijk doorwerken (dat zie ik aan de lichtjes erop, die branden gewoon normaal), dus het geeft geen error ofzo dmv rode knipperende lichtjes!

[ Voor 6% gewijzigd door Roflmao op 12-01-2004 20:14 ]

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probleem met het verkrijgen van de DHCP-lease van de server van chello ofzo? Instellingen ff controleren in router.

Heb je al gekeken voor nieuwe firmware?

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wij hebben hier ook zo'n ding hangen, en ik weet inmiddels PRECIES waardoor die over de zeik gaat en internet afsluit. Portscans. Full-Range portscans en et ding gaat op zijn gat. dit is zeer leuk aangezien ik van IRCnet dagelijks wel 1 of 2 portscans krijg om te kijken of ik een Open-Proxy draai.

Wat ik _niet_ snap is waarom ze daar in godsnaam een full-range port scan doen die letterlijk ALLE poorten afscant, en dan heb ik et niet over een syn-scan.

Verwijderd

Roflmao schreef op 12 januari 2004 @ 20:13:
Als de verbinding wegvalt blijft de kabelmodem gewoon vrolijk doorwerken (dat zie ik aan de lichtjes erop, die branden gewoon normaal), dus het geeft geen error ofzo dmv rode knipperende lichtjes!
Dan licht het waarschijnlijk toch aan de router. De kabelmodem doet het dan goed.

BTW: niet per abuis de time out op 60 seconden gezet?

Vroeger had ik een probleem met een adsl-modem. Deze resette de hele tijd als een bepaalde pc uitging. Dit kwam doordat die pc niet ge-aard was en dus een soorte met korstluiting maakte.

Verwijderd

Met Chello Classic is het niet toegestaan om meerdere pc's of een router aan je kabelmodem te hangen. Vroeger keken ze daar niet echt naar maar sinds de introductie van het snellere abbo dus wel.
Het kan dus goed zijn dat je door Chello gedisconnect wordt.
Probeer eens om het MAC adres van je Chello netwerkkaart in je router te zetten als MAC adres, zou best wel eens kunnen helpen.
Als dat ook niet helpt dan kun je naast een reset van je router weinig meer doen dan dat ding defect te verklaren.....

Verwijderd

Gebeurt niet alleen bij Chello hoor, bij alle kabelboeren gebeurt dit. Meestal zijn het ARP stormen. Zet de DOS attack vinkjes van je router aan en je bent meteen grotendeels van het gezeur af.
Wat voor een modem heb je ?
Com21 modems zijn met name berucht vanwege het feit dat ze de routers erachter over de rooie jagen. Nieuwste firmware is meestal een goed idee voor je router, dus dat zou ik zeker doen.

Het zijn trouwens niet de kabelboeren die dit doen of die moeten ook vestigingen in noord amerika en azie hebben. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 20:42 ]

• Roflmao
Boomerang schreef op 12 januari 2004 @ 20:25:
Probleem met het verkrijgen van de DHCP-lease van de server van chello ofzo? Instellingen ff controleren in router.

Heb je al gekeken voor nieuwe firmware?
Meer uitleg ajb? Router staat ingesteld op DHCP.
Fludizz schreef op 12 januari 2004 @ 20:27:
Wij hebben hier ook zo'n ding hangen, en ik weet inmiddels PRECIES waardoor die over de zeik gaat en internet afsluit. Portscans. Full-Range portscans en et ding gaat op zijn gat. dit is zeer leuk aangezien ik van IRCnet dagelijks wel 1 of 2 portscans krijg om te kijken of ik een Open-Proxy draai.

Wat ik _niet_ snap is waarom ze daar in godsnaam een full-range port scan doen die letterlijk ALLE poorten afscant, en dan heb ik et niet over een syn-scan.
Hmm interessant, maar wat kan ik er tegen doen? Firewall en ddos-protection weer aanzetten helpt niet...
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:31:
[...]

Dan licht het waarschijnlijk toch aan de router. De kabelmodem doet het dan goed.

BTW: niet per abuis de time out op 60 seconden gezet?

Vroeger had ik een probleem met een adsl-modem. Deze resette de hele tijd als een bepaalde pc uitging. Dit kwam doordat die pc niet ge-aard was en dus een soorte met korstluiting maakte.
Timeout kan niet ingesteld worden, en besides, het kan soms een uur goed werken, en soms een paar seconden! En nog, het werkte 3 dagen geleden perfect, hij doet de laatste paar dagen pas gek!
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:34:
Met Chello Classic is het niet toegestaan om meerdere pc's of een router aan je kabelmodem te hangen. Vroeger keken ze daar niet echt naar maar sinds de introductie van het snellere abbo dus wel.
Het kan dus goed zijn dat je door Chello gedisconnect wordt.
Probeer eens om het MAC adres van je Chello netwerkkaart in je router te zetten als MAC adres, zou best wel eens kunnen helpen.
Als dat ook niet helpt dan kun je naast een reset van je router weinig meer doen dan dat ding defect te verklaren.....
Mac adres is gekloond, ik zal morgen kijken of ik hem kan ruilen want als het goed is heb ik nog garantie (bon heb ik nog).
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:41:
Gebeurt niet alleen bij Chello hoor, bij alle kabelboeren gebeurt dit. Meestal zijn het ARP stormen. Zet de DOS attack vinkjes van je router aan en je bent meteen grotendeels van het gezeur af.
Wat voor een modem heb je ?
Com21 modems zijn met name berucht vanwege het feit dat ze de routers erachter over de rooie jagen. Nieuwste firmware is meestal een goed idee voor je router, dus dat zou ik zeker doen.

Het zijn trouwens niet de kabelboeren die dit doen of die moeten ook vestigingen in noord amerika en azie hebben. :+
Gedaan, en ook DMZ gelijk uitgezet, kijken of het helpt... het lijkt alsof het minder erg is geworden maar dat kan ook aan mij liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Roflmao op 12-01-2004 20:48 ]

• Fludizz
  • Niet online
Roflmao schreef op 12 januari 2004 @ 20:43:
[...]

Hmm interessant, maar wat kan ik er tegen doen? Firewall en ddos-protection weer aanzetten helpt niet...

[...]
Hier is ook nog steeds geen oplossing voor et probleem gevonden... we blijven gewoon 2x per dag et kreng resetten... me huisgenoot is toch per 21feb. weg en dan komt er een ECHTE router die WEL goed werkt in. (Waarschijnlijk FreeBSD doos)

• Roflmao
Hoe kan je herkennen wat soort kabelmodem je hebt? (Com21, terayon enz. enz.) :?

• Fludizz
  • Niet online
staat er wel op over et algemeen... gewoon die witte stikker die eronderop staat lezen ;)

• Roflmao
Fludizz schreef op 12 januari 2004 @ 21:21:
staat er wel op over et algemeen... gewoon die witte stikker die eronderop staat lezen ;)
Er staat "Cablespan 23" en "Tellabs" op het ding, verder kan ik niks noemenswaardig vinden, de rest is namelijk streepjescodes enzo.

Wat heb ik voor modem :?

• Fludizz
  • Niet online
[google=Cablespan 23]
2e link: Docsys modem :)

Staat er toevallig een Motorola tekentje op de zijkant? ;)

• Roflmao
Fludizz schreef op 12 januari 2004 @ 21:58:
[google=Cablespan 23]
2e link: Docsys modem :)

Staat er toevallig een Motorola tekentje op de zijkant? ;)
Oops, je hebt gelijk.

thx, maar ik heb nog steeds last van die zieke disconnect aanvallen, en op http://www.chelloo.com zal ik naar de typische problemen van docsys zoeken.

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-06 11:34
Hier heb ik ook last van, zwaar irri.

Moet elke keer van de zolder naar beneden lopen om die hub stekker er even uit te halen en er weer in doen.

Bij mij gebeurt ongeveer 1x per dag, omdat ik vrij wel alleen inet.
Pagina: 1