Compaq en schijven (oboy)....

Pagina: 1
Acties:

• HaBl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10-2025
Kheb een compaq een oudje staan.
Zat eerst win98 op op een 4,3 gig.
Ik kreeg een 12 gig,dus ik dee em erin, stond er maar 8 gig, ik denk hij ken niet meer aan.
Dus ik doe die 4,3 gig erin.
krijg ik dit:

Win 98 has detected that drive C: does not contain a valid FAT or FAT32 partition.

de volgende oorzaken kunnen de reden zijn:
1. The drive may need to be partitioned. To create a partition on the drive, run Fdisk from the Ms-dos command prompt.

2. You may be using third-party disk-partitioning software. If you are using this type of software, remove the emergency boot disk and restart your computer. Then, follow the on-screen instructions to start your computer from a floppy disk.

3. Some viruses also cause your drive C to not register. You can use a virusscanning program to check your computer for viruses.

Als ik Fdisk draai staat er geen fixed disks present.
Gewoon opstart via de win98 cd rom , staat er geen HDD gevonden.
terwijl de HDD 100% cker werkt.
De bios herkent hem ook als ik opstart.

en de winxp cd rom ook.
Ik heb em al leeggehaald en opnieuw gepartitioneerd.
Jumpers al geprobeerd.
tis dus geen NTFS

wat is dit wel?

Verwijderd

Wat is het wel,, een slordig verhaal. Waarom heb je de schijf opnieuw gepartioneerd en wat wil je precies?

Ik denk zelf dat je die schijf erin moet hangen, kijken of de bios hem dedecteerd en op je juiste wijze. Dan fdisk en dan formatteren en daarna installeren. Heb je niks aan de jumpers veranderd?

Toen je hem er in 1e instantie had uitgehaald had je hem ook zo weer en er in kunnen zetten. Blijkbaar heb je of zelf iets verander weggeschreven op de hd en hem daarna terug gezet. Of hij is stuk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat dat is, is een BIOS of wwn W98 probleem...1 van de twee herkent maar max tot 8 gig, vandaar dat je die 12 gig niet ziet. Denk persoonlijk dat het W98 is. Kijk ff op de HP / Compaq site of je een BIOS update kunt vinden als ie daar niet goed herkend wordt als 12 GB. Als dat wel zo is: W98 herkent hem dan dus niet --> Hdd met maar 1 partitie van 12GB geformatteerd --> dus foutmelding. Oplossing: HDD in een andere PC, partitie wegmikken, en dan in nieuwe PC hangen en opnieuw aanmaken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Probeer van de maker van de HD een tool zoals maxblast voor maxtor te halen. Dat is een soort opstart diskette waarmee je grote harde schijven aan de praat krijgt, of doe en BIOS update.
Bij mij is het gelukt met maxblast om een 30GB Maxtor aan een p1 200 MHZ te hangen waar eerst een 3GB HD aan hing

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> OM

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Nu heb je wel een punt... compaq en hd's (zucht).
Ik heb zelf ook een paar van die oudjes en het blijft een interessante materie (ironie).
Maar kijk even op de FAQ-pagina, daar staat echt heel veel nuttige info.

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

• HaBl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10-2025
Dank jullie voor de reacties..

Ik heb inmiddels het BIOS geflasht en dat hielp wel wat ja. Het BIOS ziet die schijf nu wel, alleen nu Windows 98 en DOS nog :).

Ik gekeken wat de installatie van Windows XP er van vond, die zag hem wel, alleen om nou Windows XP op een PII 200 te installeren is wel wat te veel gevraagd :p
Pagina: 1