Toon posts:

[XP] Licentie ongeldig

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via school zowel Windows XP als Office XP volledig legaal gekocht. Door school kon dit goedkoper.
Ik ben er altijd blij mee geweest, activeren enzo gaat uitstekend.

Maar ik heb een week geleden mijn Asus A7M266 moederbord met een AMD Athlon Thunderbird 1400 en 512 MB DDR geheugen veranderd naar een Abit KX7-333R moederbord met een AMD Athlon XP 2400+ met 512 MB DDR geheugen.

Ik heb zonet Windows opnieuw geinstalleerd en bij het activeren krijg ik deze melding :
"Volgens onze gegevens in het aantal keer dat u deze productcode kan gebruiken om WIndows te activeren overschreden. Geef een andere productcode op en klik vervolgens op OPNIEUW. De productcode van 25 tekens bevindt zich op de sticker op de achterzijde van het cd-mapje van Windows XP. "

Dan moet je een nieuwe code invullen.

Maar onderaan staat ook dat je naar activeringsondersteuning kan als je het niet eens bent. Hier heb ik op geklikt en vervolgens krijg ik deze uitleg :

"Volgens onze gegevens is deze productcode al gebruikt voor activering op een andere computer. U moet een aanvullende licentie aanschaffen als u Windows XP wilt activeren op deze computer. Volg hiervoor de onderstaande instructies."

Betekent dit nou dat doordat ik mijn hardware heb veranderd ik ineens een aanvullende licentie van 300 dollar moet gaan betalen ?!
Is hier enige oplossing voor ? er is toch geen maximum aan het activeren van die licentie ?!

Alvast hartelijk dank.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Moet je geloof ik even bellen met een van de customers service van MS. en laten weten dat je geupgrade hebt. Ik dacht gehoord te hebben dat er dan geen problemen zijn om een nieuwe code te ontvangen oid.

Human Bobby

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
gewoon ff microsoft bellen en de situatie uitleggen.. ze doen er vast niet moeilijk ove

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 16:14

WPN

waarschijnlijk was het een OEM versie
die is machine afhankelijk
dus niet meer te gebruiken op andere machine (legaal dan)
m3gA schreef op 12 januari 2004 @ 20:01:
gewoon ff microsoft bellen en de situatie uitleggen.. ze doen er vast niet moeilijk ove
lol ms wil overal geld voor ;)
als ze hier niet moeilijk over doen dan mag dat wel in de krant frontpage!

[ Voor 56% gewijzigd door WPN op 12-01-2004 20:04 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Even bellen met het telefoonnummer wat staat aangegeven in de productactivering, je kunt dan aan de medewerker uitleggen dat je nieuwe hardware hebt endat je een nieuwe code nodig hebt.

Normaal gesproken krijg je deze zonder problemen.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt, dat zal ik overmorgen wel even doen, ik denk dat ze nu niet meer open zijn ? ;)
Ik heb net Office Xp ook geinstalleerd en dat activeren gaat zonder problemen.

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 11:30

MF

Take a Seat

Peluso schreef op 12 januari 2004 @ 20:03:
lol ms wil overal geld voor ;)
als ze hier niet moeilijk over doen dan mag dat wel in de krant frontpage!
Ik weet wel 100% zeker dat ze hier niet moeilijk over doen. Hij heeft zijn licentie gewoon via school gekocht (studenten versie) en deze is niet als een OEM versie aan een pc gebonden, maar wel aan 1 pc. Hij kan bellen en ze zullen hem een nieuwe code doorgeven. (hij hoeft dus niet zijn licentiecode op te noemen, maar ze berekenen een andere aanhand van de foutcode)

Verwijderd

Peluso schreef op 12 januari 2004 @ 20:03:
waarschijnlijk was het een OEM versie
die is machine afhankelijk
dus niet meer te gebruiken op andere machine (legaal dan)
je mag aannemen dat die school dat netjes via surfspot geregeld heeft, dan heb je dus geen oem licentie...

//pfft, F5 enzo:/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 20:09 ]

• MF

MF

Take a Seat

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:07:
Oke, bedankt, dat zal ik overmorgen wel even doen, ik denk dat ze nu niet meer open zijn ? ;)
Ik heb net Office Xp ook geinstalleerd en dat activeren gaat zonder problemen.
Ze zijn nu ook gewoon open, de actieverings lijn is 24h per dag open. (je hebt in ieder geval de keuze uit een pc versie en een mannetje aan de telefoon)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je een licentie via Slimrom hebt aangeschaft dan is dat een "Retail" licentie. Werkt niet met OEM producten maar alleen met de software via Slimrom.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Heb het al meerder malen meegemaakt en het is echt geen probleem om dit te regelen. Gewoon bellen

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

gewoon de illegale installeren, die legale CD is er toch alleen maar voor de sier... :-|
trouwens, jij kan niet eens de illegale installeren ook al zou je het willen, want dan is het gewoon een soort backup, dus niet illegaal ;-)

• MF

MF

Take a Seat

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:22:
gewoon de illegale installeren, die legale CD is er toch alleen maar voor de sier... :-|
trouwens, jij kan niet eens de illegale installeren ook al zou je het willen, want dan is het gewoon een soort backup, dus niet illegaal ;-)
Das dus het domste wat je kan doen.... Waarom zou je het anders willen kopen? De illegale versie is in 9,9 van de 10 keer een corperate edition. Dat is dus iets totaal anders dan de versie die hij aangeschaft heeft en dus is het illegaal om te gebruiken.

Verder is er nog het probleem dat er met een eventuele toekomstige service pack weer wat corperate keys worden uit gegooid en zijn versie dan niet meer zal werken. Daarom kan hij beter gewoon bellen en op die manier gebruik maken van waar hij voor betaald heeft.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik haal even de overbodige ?'s uit je topic titel - verder is het natuurlijk niet zo slim om mensen aan te raden met illegale key's te gaan werken :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De illegale keys worden toch wel door de Windows Update gevonden. Ik had net even geprobeerd met een ander nummer dan standaard ongeveer wordt gegeven waardoor SP1 in een keer te installeren is maar vergeet Windows Update maar want die zegt gewoon eenvoudig dat het gebruikte nummer illegaal is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Zo zie je maar weer, kopieren (voor eigen gebruik natuurlijk O-) ) is gewoon veeeel handiger :)

Verwijderd

Waarom installeer je eigenlijk windows opnieuw met een mobo upgrade??

Was dat nodig dan??

Hij start namelijk echt wel op, en dan uninstall je gewoon even de niet meer bestaande devices en vervolgens scan je ff op new devices. In theorie net zo schoon als een nieuwe installatie.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:13

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 22:16:
Waarom installeer je eigenlijk windows opnieuw met een mobo upgrade??

Was dat nodig dan??

Hij start namelijk echt wel op, en dan uninstall je gewoon even de niet meer bestaande devices en vervolgens scan je ff op new devices. In theorie net zo schoon als een nieuwe installatie.
En dat dacht jij... een dergelijke Windows install zal nooit zo stabiel zijn als een nieuwe install.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1