In het clubhuis van mijn vereniging moet nu zo onderhand maar eens een PC komen te staan om daar de muziek op te draaien, zodat we niet constant CD's kwijtraken en dat er CD's stukgaan. In gedachten zoek ik software zoals die in de café's wordt gebruikt. Ik heb al op internet rondgekeken, alleen de sofware die ik gevonden heb kon mij nog niet echt bekoren.
Allereerst is er natuurlijk het weidverspreide BPM Studio, hier ben ik mee bezig geweest, echter kan het geen OGG Vorbis afspelen, en dat is nu juist wat ik graag heb. Voor zover ik er verstand van heb is OGG Vorbis toch één van de beste formaten qua audio-compressie. En als ik de CD collectie die we nou bezitten op de PC wil zetten lijkt me het handigst als ik dit in OGG doe, voor de kwaliteit van de Audio. Overigens zou ik het fijn vinden als het programma ook het oude vertrouwde MP3 kan afspelen. Daarnaast kan BPM studio niet fullscreen, wat ik gruwelijk irritant vindt, het programma dat ik zoek zou ik dan ook graag fullscreen hebben, de taakbalk mag van mij ook gerust verdwijnen.
En verder zoek ik in het programma functies als mixen, jingles, en natuurlijk dat het nummer al begint te spelen als 't andere nummer nog niet afgelopen is.
De programma's als WinAmp en Windows Media Player etc. zijn overigens heel leuk, maar ik denk niet dat ze volstaan voor een enigszins volwaardige jukebox voor in een café etc.
Kort samengevat het programma dat ik zoek:
- Kan OGG Vorbis afspelen
- Kan MP3 afspelen
- Kan Fullscreen
- Kan het ene nummer in 't andere laten overlopen
- Is NIET MusicMatch Jukebox, WinAmp of iets dergelijks
Ik ben nogal een veeleisend iemand zullen jullie denken
, maar wellicht dat jullie me kunnen helpen met informatie en ervaringen met beschikbare programma's, ik ben namelijk van plan om 't in één keer goed te doen, en niet eerst met tig programma's lopen te kloten. Ohw ja, mocht het programma voor Linux zijn, dan is dat geen probleem, ik ben zelf ook een beetje met SuSE Linux 9.0 bezig, en op de pc waar het op moet komen te staan komt toch geen programmatuur waar per se Windows voor nodig is. De meeste jukebox software zal echter wel in Windows beschikbaar zijn. En om ervoor te betalen vind ik ook geen probleem, ik heb er gerust een euro of 100 voor een goed programma over. Het hoeft dus echt niet Freeware of Open Source te zijn.
Dus heeft er iemand ervaringen met wat ik hierboven beschreven heb? Of nog ideeën? Ik hoor 't graag.
Met vriendelijke groet, en alvast bedankt voor reactie,
Mark.
Allereerst is er natuurlijk het weidverspreide BPM Studio, hier ben ik mee bezig geweest, echter kan het geen OGG Vorbis afspelen, en dat is nu juist wat ik graag heb. Voor zover ik er verstand van heb is OGG Vorbis toch één van de beste formaten qua audio-compressie. En als ik de CD collectie die we nou bezitten op de PC wil zetten lijkt me het handigst als ik dit in OGG doe, voor de kwaliteit van de Audio. Overigens zou ik het fijn vinden als het programma ook het oude vertrouwde MP3 kan afspelen. Daarnaast kan BPM studio niet fullscreen, wat ik gruwelijk irritant vindt, het programma dat ik zoek zou ik dan ook graag fullscreen hebben, de taakbalk mag van mij ook gerust verdwijnen.
En verder zoek ik in het programma functies als mixen, jingles, en natuurlijk dat het nummer al begint te spelen als 't andere nummer nog niet afgelopen is.
De programma's als WinAmp en Windows Media Player etc. zijn overigens heel leuk, maar ik denk niet dat ze volstaan voor een enigszins volwaardige jukebox voor in een café etc.
Kort samengevat het programma dat ik zoek:
- Kan OGG Vorbis afspelen
- Kan MP3 afspelen
- Kan Fullscreen
- Kan het ene nummer in 't andere laten overlopen
- Is NIET MusicMatch Jukebox, WinAmp of iets dergelijks
Ik ben nogal een veeleisend iemand zullen jullie denken
Dus heeft er iemand ervaringen met wat ik hierboven beschreven heb? Of nog ideeën? Ik hoor 't graag.
Met vriendelijke groet, en alvast bedankt voor reactie,
Mark.