Café Jukebox software met OGG Vorbis

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koningvaagheid
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:18
In het clubhuis van mijn vereniging moet nu zo onderhand maar eens een PC komen te staan om daar de muziek op te draaien, zodat we niet constant CD's kwijtraken en dat er CD's stukgaan. In gedachten zoek ik software zoals die in de café's wordt gebruikt. Ik heb al op internet rondgekeken, alleen de sofware die ik gevonden heb kon mij nog niet echt bekoren.

Allereerst is er natuurlijk het weidverspreide BPM Studio, hier ben ik mee bezig geweest, echter kan het geen OGG Vorbis afspelen, en dat is nu juist wat ik graag heb. Voor zover ik er verstand van heb is OGG Vorbis toch één van de beste formaten qua audio-compressie. En als ik de CD collectie die we nou bezitten op de PC wil zetten lijkt me het handigst als ik dit in OGG doe, voor de kwaliteit van de Audio. Overigens zou ik het fijn vinden als het programma ook het oude vertrouwde MP3 kan afspelen. Daarnaast kan BPM studio niet fullscreen, wat ik gruwelijk irritant vindt, het programma dat ik zoek zou ik dan ook graag fullscreen hebben, de taakbalk mag van mij ook gerust verdwijnen.

En verder zoek ik in het programma functies als mixen, jingles, en natuurlijk dat het nummer al begint te spelen als 't andere nummer nog niet afgelopen is.

De programma's als WinAmp en Windows Media Player etc. zijn overigens heel leuk, maar ik denk niet dat ze volstaan voor een enigszins volwaardige jukebox voor in een café etc.

Kort samengevat het programma dat ik zoek:

- Kan OGG Vorbis afspelen
- Kan MP3 afspelen
- Kan Fullscreen
- Kan het ene nummer in 't andere laten overlopen
- Is NIET MusicMatch Jukebox, WinAmp of iets dergelijks

Ik ben nogal een veeleisend iemand zullen jullie denken ;) , maar wellicht dat jullie me kunnen helpen met informatie en ervaringen met beschikbare programma's, ik ben namelijk van plan om 't in één keer goed te doen, en niet eerst met tig programma's lopen te kloten. Ohw ja, mocht het programma voor Linux zijn, dan is dat geen probleem, ik ben zelf ook een beetje met SuSE Linux 9.0 bezig, en op de pc waar het op moet komen te staan komt toch geen programmatuur waar per se Windows voor nodig is. De meeste jukebox software zal echter wel in Windows beschikbaar zijn. En om ervoor te betalen vind ik ook geen probleem, ik heb er gerust een euro of 100 voor een goed programma over. Het hoeft dus echt niet Freeware of Open Source te zijn.

Dus heeft er iemand ervaringen met wat ik hierboven beschreven heb? Of nog ideeën? Ik hoor 't graag.

Met vriendelijke groet, en alvast bedankt voor reactie,

Mark.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Welkom op GoT :*)

Misschien handig om de search eens te gebruiken aangezien dit al wel eens voorbij gekomen is! :) Meerdere malen zelfs...

Beetje zoeken dus!

Verwijderd

100 euro is wel erg wienig voor zo een proffesioneel pakket wat jij nodig hebt. er zijn heel veel van dit soort pakketten op de markt ff zoeken dus.

maar hoe denk je dit op te lossen tegenover de buma stemra. want ik lees dat het een vereniging is moet je wel netjes de rechten afdragen enzo. je kan niet zomaar je eigen cd meenemen met gedownloade mp3tjes en die er dan op zetten.

een ander iets waar je aan moet denken is een abbonement zodat je elke maan de nieuwste mp3'tjes krijgt.

ooh ja en groeten hoeft niet doen wij standaard allemaal al

• koningvaagheid
Ik had al gezocht op GoT, alleen kon ik daar eigenlijk niks over jukebox-programma's met OGG Vorbis vinden, dus daarom ben ik maar een nieuw onderwerp begonnen, met alle vragen die ik had er in.

Over de professionele pakketen die er op de markt zijn heb je inderdaad wel gelijk dat 100 euro niet echt veel is, maar ik noemde eigenlijk maar een bedrag wat ik er denk aan te willen besteden :P , wat het uiteindelijk gaat kosten is de vraag maar... Ik heb ook diverse website's bezocht van bedrijven die professioneel aan horeca-gelegenheden dergelijke diensten aanbieden, alleen vind ik deze diensten een beetje te prijzig, en zijn ze ook niet echt voor onze vereniging geschikt. De muziek waar wij van houden wordt ook niet echt door deze bedrijven geleverd heb ik wel gemerkt in diverse café's, aangezien deze nummers vaak niet in de PC staan (ik denk onder andere aan lokale nederlandstalige muziek, en ik heb er een gruwelijke hekel aan om te betalen voor muziek als R&B, waar ik van weet dat ze bij ons er een schurfthekel aan hebben, en dat het toch niet gedraaid wordt. Ik ben dus eigenlijk een beetje een dwarse, en zou graag zelf bepalen wat er wel en niet in zo'n PC komt te staan, en niet door een bedrijf.

Qua afdrachten aan BumaStemra is er geen enkel probleem, dit gebeurt nou ook al, bij CD's moet dit ook gebeuren (ik sta er overigens van versteld waar ze tegenwoordig allemaal al geld voor vragen, en hoeveel. Lees voor de gein maar eens zo'n foldertje van BumaStemra door...). Ons clubhuis is een gedeelte van een zalencomplex, en zij hebben in onze huur ook al de afdracht aan BumaStemra geregeld, dus hier zie ik geen probleem...

Groeten zal ik dan maar niet meer doen :*)

Mark.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik denk dat je wel een keuze moet maken... of je moet meer uitgeven of je moet wat van je wensen laten schieten (ogg-support, niet echt full-screen) omdat je anders waarschijnlijk op niks uitkomt.

Zoeken met termen als: kroeg software mp3 disco enz kun je wel het een en ander vinden

offtopic:
afdrachten aan buma zijn niet cool nee! :(

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 12-01-2004 21:07 . Reden: 1e & 3e persoon voudje ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:34

Nitai

Live the life you love.

hmmm waarom Ogg support, ik denk niet dat de kwaliteit echt de boventoon hoeft te voeren voor je vereniging. Is het voor persoonlijk gebruik ok, dan hoor je het verschil wel....met een goede koptelefoon en ogg spelertje. Maar om nu zulke eisen te stellen voor in een clubhuis

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• koningvaagheid
Ik zeg ook niet dat alle eisen die ik stel ook daadwerkelijk zo moeten zijn, ik ben eigenlijk op zoek naar goede software en de ervaringen hiervan bij tweakers. Uiteindelijk denk ik ook wel een aantal eisen te moeten laten vallen, maar ik ben op zoek naar redelijk goede software, en ik ben op zoek naar aanbevelingen die mij kunnen helpen...

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
^^ Ik zoek net hetzelfde :) Blijkt moeilijker te zijn dan ik eerst had gedacht :?
Pagina: 1