Mijn specs:
Gigabyte 7vaxp ultra
Amd XP 2400+
Samsung 512mb ddr400
Maxtor diamond plus 9 160gb sata 8mb
Ibm 15gb hd
Ati radeon 9700 pro
Mijn probleem:
Ik heb dus sinds een tijdje een nieuwe sata hardeschijf, omdat mijn oude stuk is gegaan. Op deze nieuwe schijf wil ik dus windows xp installeren. Om de installatie te starten boot ik via de cd-rom, zodat windows setup start. Dan druk ik gelijk op F6, zodat mijn sata schijf herkent word. Zodra ik in het scherm kom waar de hardeschijven staan, kan ik kiezen op welke hd en welke partitie ik windows wil installeren. Dan kies ik voor die sata schijf, en maak gelijk partitie aan, maar dan komt setup met het volgende bericht:
Ik heb ook in de search gekeken maar daar werd ik niet echt wijzer van. Alleen http://gathering.tweakers.../partitie,niet,compatibel had hetzelfde probleem, maar echt wijzer werd ik ook daar niet van.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem, want die pc is wel nodig eigelijk.
Alvast bedankt voor reacties!!
Gigabyte 7vaxp ultra
Amd XP 2400+
Samsung 512mb ddr400
Maxtor diamond plus 9 160gb sata 8mb
Ibm 15gb hd
Ati radeon 9700 pro
Mijn probleem:
Ik heb dus sinds een tijdje een nieuwe sata hardeschijf, omdat mijn oude stuk is gegaan. Op deze nieuwe schijf wil ik dus windows xp installeren. Om de installatie te starten boot ik via de cd-rom, zodat windows setup start. Dan druk ik gelijk op F6, zodat mijn sata schijf herkent word. Zodra ik in het scherm kom waar de hardeschijven staan, kan ik kiezen op welke hd en welke partitie ik windows wil installeren. Dan kies ik voor die sata schijf, en maak gelijk partitie aan, maar dan komt setup met het volgende bericht:
Als je dan vervolgens kijkt wat voor partitie je hebt gemaakt staat er onbekend. Normaal weet ik dat je kan kiezen tussen ntfs en fat32, maar die keuze krijg ik geeneens voorgelegt. Het enigste wat ik op kan geven is de groote."Om Windows XP op de geselecteerde partitie te installeeren, dienen er enkele opstartbestanden naar de volgende schijf te worden geschreven:
schijf van 156320 MB, 0 mte 0 op bus 0 (atapi) [MBR]
Op deze schijf bevindt zich echter geen partitie die compatibel is met Windows XP.
Als u de installatie van Windows XP wilt voortzetten, dient u terug te gaan naar het scherm waarin de partitie kan worden geselecteerd en dient u op de bovenstaande schijf een partitie te maken die compatible is met Windows XP."
Ik heb ook in de search gekeken maar daar werd ik niet echt wijzer van. Alleen http://gathering.tweakers.../partitie,niet,compatibel had hetzelfde probleem, maar echt wijzer werd ik ook daar niet van.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem, want die pc is wel nodig eigelijk.
Alvast bedankt voor reacties!!