Printerserver op PII350 (liefst voor windows)

Pagina: 1
Acties:

• delirium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
In een netwerk van 4 pc's wilde ik graag een printerserver neerzetten. Nu staat de printer gewoon geshared voor over het windows netwerk maar dat betekent ook dat je op iedere pc de driver moet installen en dat vind de hp driver niet leuk. Weet iemand hier een oplossing voor? Het is zo'n all-in-wonder. Nu zag ik zo'n kastje van usb naar wireless maar werkt zoiets voor een standalone printer? Of als iemand anders iets weet om een usb printer aan een (wireless) netwerk te hangen.

Alvast bedankt

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Kijken voor een wireless print server maar ik denk dat je daar aan failliet gaat. En bedrade versie is er al vanaf 60 euro denk. of 2e hand nog wel goedkoper.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

usb is nodig voor bi-directionele communicatie.
Met een printer-server ertussen valt de management functionaliteit weg (er is dan namelijk slechts één-richtings communicatie - althans bij mij).

eagle

Verwijderd

Voor zover ik weet doet een printserver niet anders dan een netwerkverbinding verzorgen hoor. Je zal nog steeds de printerdrivers voor die all-in-wonder-printer op elke PC moeten installeren.

Het enige is dat ze nu die printer als netwerk-printer moeten zien :+

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:16

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• delirium
Ok printerservers zijn dus duur, maar ik zag bij BCC zo'n usb naar wireless ding werkt dat om de printer los aan te sluiten op het netwerk?
en die laaste opmerking vat ik niet:
PNS is een printerserver op NT?

wtf is PNS precies?

Verwijderd

Predator heeft je topic van Professional Networking & Servers (PNS) naar Network Troubleshooting (NT) verplaatst :)

Overigens ontkom je er niet aan de driver te installeren. Maar je kunt op de server wel zorgen dat je drivers voor bepaalde besturingssystemen aanwezig hebt zodat de clients deze niet zelf hoeven te downloaden. Zie hiervoor de configuratie van je printershare.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
als je een printserver gebruikt, ben je meestal ook de all-in-one functionaliteit kwijt: Dus niet scannen/faxen enz, alleen nog maar "dom" printen.

Verwijderd

Wanneer je met een zogenaamde USB-switchbox werkt, hou je alle normale functionaliteit, en kun je toch dat ene printertje sharen met de andere PC's.

(USB switchbox verzorgt de verbinding tussen 1 printer en bijvoorbeeld 2 of 4 PC's (circa 80 eurootjes dacht ik))

Een USB kabel kan maximaal 30 meter lang zijn zonder gebruik van repeaters. Dus kun je een nette kabelboom maken binnenshuis! Makkelijkste in dat geval is het kastje bij de printer te plaatsen... maar dat is iets wat je zelf moet uitzoeken... :+

Wellicht kun je er nog een wireless protocoll tussen plaatsen :)

Wees creatief in de grote blokkendoos die PC heet *D

• delirium
bedankt voor de reacties maar ik hoopte toch echt op een draadloze oplossing, dat was de opzet van het netwerk eigenlijk. zoals ik al eerder vroeg, heeft iemand ervaring met of weet iemand of dat gaat werken met zo'n usb-2- wireless apparaatje, zag er een bij BCC liggen van sitecom maar wist niet precies of dit wel kon. link: http://www.sitecom.com/pr...p?product_id=133&grp_id=6

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nope, gaat niet werken met dat ding van de BCC. Dat is nl een wireless netwerkkaart en geen netwerkserver ;)

Welkom op GoT btw

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1