Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een programma die bepaalde data uit een webpagina haalt en dan de gegevens in een text box stopt. nou heb ik het al voor elkaar dat hij de gegevens zegmaar uit de source haalt.
Ik geef een begin en een eindpunt aan ( stel ik heb de text "hallo ik ben jantje" en ik geef hallo en jantje aan als begin en eindpunt dan kopieerd hij "ik ben" naar die textbox.) en alles wat ertussen staat kopieert hij in de textbox.
maar nu zit ik dus met het probleem dat er niet alleen
hallo ik ben jantje op die pagina staat maar ook
hallo ik was jantje
2 verschillende zinnen maar wel met dezelfde begin en eindwoorden
nou wil ik dus dat hij EN "ik ben" EN "ik was" in die textbox stopt.
dus een loopje maken in dat script. nou snap ik alleen niet helemaal hoe ik die loop in dit script moet maken. Kan iemand mij hiermee helpen?
code staat hieronder:
hij moet dus de hele text die in text1 staat controleren op het tijd en onderwerp gedeelte
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met een programma die bepaalde data uit een webpagina haalt en dan de gegevens in een text box stopt. nou heb ik het al voor elkaar dat hij de gegevens zegmaar uit de source haalt.
Ik geef een begin en een eindpunt aan ( stel ik heb de text "hallo ik ben jantje" en ik geef hallo en jantje aan als begin en eindpunt dan kopieerd hij "ik ben" naar die textbox.) en alles wat ertussen staat kopieert hij in de textbox.
maar nu zit ik dus met het probleem dat er niet alleen
hallo ik ben jantje op die pagina staat maar ook
hallo ik was jantje
2 verschillende zinnen maar wel met dezelfde begin en eindwoorden
nou wil ik dus dat hij EN "ik ben" EN "ik was" in die textbox stopt.
dus een loopje maken in dat script. nou snap ik alleen niet helemaal hoe ik die loop in dit script moet maken. Kan iemand mij hiermee helpen?
code staat hieronder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Dim tijd, onderwerp As String
Private Sub Command1_Click()
tijd = Extract(Text1.Text, "txt2>", "</A>", False)
onderwerp = Extract(Text1.Text, "target=_blank>", "</A>", False)
Text2.Text = tijd & " " & onderwerp
End Sub
Public Function Extract(ByVal TextIN As String, Optional StartTag As String = " ",
Optional ByVal EndTag As String = " ", Optional ByVal CheckCase As Boolean) As String
On Error GoTo LocalError
Dim lArray As Variant
Extract = ""
lArray = Split(TextIN, StartTag)
If IsArray(lArray) Then
Extract = lArray(1)
lArray = Split(Extract, EndTag)
If IsArray(lArray) Then
Extract = lArray(0)
Else
Extract = ""
End If
End If
Exit Function
LocalError:
Extract = ""
End Function |
hij moet dus de hele text die in text1 staat controleren op het tijd en onderwerp gedeelte
Alvast bedankt!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 19:37 . Reden: de code vernield de layout ]