Cisco 1605-R router icm. BBNed

Pagina: 1
Acties:

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:41
Volgens MyCom krijg (koop) je bij het MyADSL abonnement een Asus AAM6000EV ethernet modem.

Nu vraag ik me af of dit gaat werken in combinatie met een Cisco 1605-R ethernet router.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Waarom zou dat niet werken dan volgens jou ? > meer info is handig wat voor type is die cisco ? dus hoeveel ethernet ? want is geen dsl router volgens mij ?

• Senser
Een 1605-R is een router met 2 ethernet poorten.

Ik vraag me af hoe de authenticatie gaat en welke protocollen er gebruikt worden. Moet je net als bij Mxstream een PPTP verbinding opbouwen naar het modem of werkt dat bij BBNed anders?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je hebt niets met PPTP te maken.

Je moet je ADSL CPE instellen als bridge. Vervolgens krijgt je router op een interface een IP Adres.

EDIT: als je em nog niet gekocht hebt, kun je beter een 826 (ISDN) of 827 (POTS)
halen. die hebben wel een ADSL interface.

[ Voor 33% gewijzigd door JackBol op 12-01-2004 22:42 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dirk-Jan schreef op 12 januari 2004 @ 22:41:

EDIT: als je em nog niet gekocht hebt, kun je beter een 826 (ISDN) of 827 (POTS)
halen. die hebben wel een ADSL interface.
De 1600 serie is zowiezo end of life dus het lijkt me sterk dat hij hem nog moet kopen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Senser
Ik heb die 1605 op dit moment al ingebruik voor m'n @home aansluiting.

Over het instellen van het modem als bridge, ik neem aan dat ik hieruit kan concluderen dat het koppelen van het modem aan eth0 of eth1 voldoende is?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:08

DJ

Dat is inderdaad zo. In feite kun je een Ethernet - Ethernet router altijd gebruiken als je een kabel of ADSL modem hebt die kan Bridgen (uitzonderingen daargelaten).

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Senser
Volgens de helpdesk van MyADSL moest m'n router RFC1483 ondersteunen. Maar dat geldt dus eigenlijk voor het modem en niet voor de router?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Senser schreef op 13 januari 2004 @ 11:25:
Volgens de helpdesk van MyADSL moest m'n router RFC1483 ondersteunen. Maar dat geldt dus eigenlijk voor het modem en niet voor de router?
Inderdaad.
RFC1483 is een bridging methode. waarschijnlijk kan je ergens in de settings van je modem dit aangeven.

Ik heb een Zyxel 650R-31. Daarbij is het eitje. Vervolgens even goede VC opgeven en klaar.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Senser
Ok, ik weet genoeg. Heb zojuist MyADSL besteld. :)

Topic kan dicht.
Pagina: 1