Toon posts:

[Belinea TFT 17"] - Roze / purpere waas na uitvallen PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Cheers!

Wel, ik heb een probleem met mijn TFT scherm van Belinea. Het is nog geen half jaar oud, en het vertoont ineens een roos/purpere waas waar het eigenlijk grijs/wit zou moeten zijn.

Dit is gebeurd nadat de electriciteit uitviel.

Ik heb ondertussen al een re-install gedaan van de drivers die ik op de nVidia site vond, omdat ik een Geforce heb. Ook heb ik de specifieke Belinea driver opnieuw geïnstalleerd.

Vraag : kan een lcd scherm zo snel ineens verkleuren? Of kan het op te lossen zijn? Ik twijfel omdat het na verlies van stroom is gebeurd.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kan het niet zijn dat één van de pinnetjes (groen :)) is omgebogen in je VGA stekker? Controleer dat eerst ff.

Verwijderd

Topicstarter
good point. Maar niets is omgebogen. Ik heb een andere kabel van 't werk in mijn handen die ik ondertussen ook al heb geprobeerd. Pas des résultats ...

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Zijn de instellingen (kleuremperatuur etc.) van je monitor niet gereset door de stroomuitval? Misschien dat je de instellingen van je OSD aan moet passen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb niets effectief kunnen veranderen. Wat met de kleurinstellingen bezig geweest maar de roze-achtige waas blijft toch present. Niet zo overheersend, maar toch.

Verwijderd

heb je de monitor al eens op een andere pc geprobeerd? misschien ligt het aan de vga kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet, omdat het een nogal omslachtige operatie is voor de moment. Maar dat ben ik zeker van plan. 8)

Verwijderd

volgens mij is dit een meer voorkomend probleem bij belinea want wij hebben bij ons op het werk ongeveer 400 belinea monitoren van het type 10-17-30 en hiervan zijn er 5 uitgevallen met een paarse waas over het scherm heen.

Wij hebben hier gewoon garantie voor kunnen claimen bij onze leveracier.

Ik zou als ik jou was dus gewoon garantie claimen.

Verwijderd

Topicstarter
is dat zo? Ik heb nog wel garantie dacht ik. Het was wel een promotie .. even nakijken. Het is trouwens een 15 17 25
Pagina: 1