Toon posts:

[XP] windows xp pro setup probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een probleempje met de setup van windows xp pro...

als ik m wil installeren met backup cd, start ten eerste de setup niet vanzelf maar gaat ie de computer gewoon opstarten met cd ondersteuning, vervolgens typ ik dus setup en zegt ie dat het bestand niet kan worden geopend in dos-mode...
windows 98 heb ik ook al geprobeerd te installeren en dan xp eroverheen, maar windows 98 doet t ook niet, daar krijg ik een blauw scherm met allemaal meldingen en gaat ook niet verder met de setup daarna... de originele cd van xp doet t niet meer trouwus, want zitte diepe krassen op :(:(:(

de pc is op een tv aangesloten, ik weet niet of dat wat met 98 te maken heeft, dat die dat niet ondersteunt ofzo :S, maar hoe maak ik anders een goede backup cd waarmee ik dus gewoon de setup voor me krijg en verder geen gezeik drmee krijg, zoals dat ie weer geen bestanden kan kopieren ofzo (had ik met het originele cdtje nameluk)

er zit trouwus in een :

- asus p4pe moederbord
- pentium 4 1.8 ghz (256 kb, 400 mhz fsb)
- 256 mb ddr 333
- Asus Geforce 4 ti 4200 128 mb
- 80 gb harde schijf
- 40x cd speler van philips
- 8x/4x/32x cd brander van plextor
- inwin kast met 350 watt voeding

ik hoop dat iemand weet wat hier nou de reden van is....

hij moet volgende week weg, wegens aanschaf scooter :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de XP setup start je niet met setup.exe maar met winnt.exe uit de i386 directory

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Een beschadigde XPcd kun je omruilen bij Microsoft, je betaald dan wel de verzendkosten.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat bedoel je met een 'backup cd' ? Bedoel je hier wel de Windows XP installatie cd mee ?

Windows XP kan je vanuit 98SE en NT OS'en installeren met 'winnt.exe' of 'winnt32.exe' uit de \i386 map. Zoiezo vanuit dos Altijd met 'winnt.exe'.

Wat is de precieze melding die je krijgt in het blauwe scherm als je 98 wil installeren ? Dit is best belangrijk. Ik vermoed namelijk dat het een 'BSOD' betreft ofwel 'Blue Screen On Death'.
Hier wordt de reden aangegeven waarom het OS niet verder wil installeren.

Probeer je misschien om Windows 98 op een NTFS-partitie te installeren ? Dit zal niet lukken.

Het cd'tje kan je omruilen bij Microsoft. Backups kan je maken met de ingebouwde backup-console van Windows XP. Deze kan je instellingen en bestanden backuppen naar een .bkf bestand. Deze kan je binnen de GUI van Windows na een kale install weer terugzetten.

Ook een programma als 'Symantec ghost' maakt prima backups.

Met de search kan je heel veel vinden. Google is ook je grote vriend. Zoek met de melding die Win98 en XP geven als de setup afgebroken wordt :)

Eigelijk is het zelfs verplicht om deze te gebruiken. GoT heeft namelijk een aantal voorwaarden waaraan je topic moet voldoen. Lees ff de Windows Operated Systems - Policy door. Hier staat het allemaal in uitgelegd :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
t luk nog steeds nie, heb net geprobeerd via D:/i386/winnt maar dan zegt ie :

''command or filename not recognized''..... :(

het is gewoon een kopietje van de windows xp pro cd, dus zou het tog moeten doen, eerst naar harde schijf geplaatst en toen gebrand.... k snap dr egt nix meer van...

Verwijderd

Is die gekopieerde cd wel bootable zoniet copieer dan eerst de windows xp bootdiskettes van bootdisk.com

Verwijderd

Topicstarter
ik d8 t wel jah, k heb m met nero gebrand als bootable datadisk, met floppy simulation ofzow??? :S is dat goed, anders brand ik gewoon een andere...

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-05 22:09

iambig

* z.o.z *

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:28:
ik d8 t wel jah, k heb m met nero gebrand als bootable datadisk, met floppy simulation ofzow??? :S is dat goed, anders brand ik gewoon een andere...
Eum, nee...
Je moet gewoon een 1 op 1 kopie maken...
Probeer anders CloneCD oid... B)

BTW
Als je de bestanden naar de harddisk hebt gekopieerd en de CD niet meer hebt heb je een probleem... :|

[ Voor 15% gewijzigd door iambig op 12-01-2004 20:34 ]

NEE: dit is geen signature...

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:15:
t luk nog steeds nie, heb net geprobeerd via D:/i386/winnt maar dan zegt ie :

''command or filename not recognized''..... :(

het is gewoon een kopietje van de windows xp pro cd, dus zou het tog moeten doen, eerst naar harde schijf geplaatst en toen gebrand.... k snap dr egt nix meer van...
Ik snap het wel denk ik : Je hebt de XP Pro cd in je cd speler gedaan, de bestanden die je in je verkenner zag gekopierd en daar een nieuw cdtje van gebrand ? Het deel waarmee je computer opstart kan niet op die manier gekopieerd worden. Je zal met een programmatje als Iso Buster de image moeten extracten van de originele cd. Die brand je dan op een nieuwe cd.
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:21
Is die gekopieerde cd wel bootable zoniet copieer dan eerst de windows xp bootdiskettes van bootdisk.com
Dan zal je inderdaad aan de Windows bootdisks moeten zoals duh al aangaf. Als de directory i386 aanwezig is op de cd, zou je met deze cd, als je in DOS geboot bent met het 'winnt.exe' commando de XP setup moeten kunnen starten.

Kan je ons nu eindelijk misschien ook vertellen wat de exacte foutmeldingen zijn die je krijgt ? Het blijft zoeken naar een speld in een hooiberg op deze manier ...

Als je d:/i386/winnt hebt geprobeert is het niet verwonderlijk dat je nog geen resultaat hebt geboekt. Het is namelijk :
code:
1
D:\i386> *hier tik je in* winnt

Hmmm. iambig was me ffies voor :P

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 12-01-2004 20:35 . Reden: acknowledgement :P ]

Mijn spoorwegfotografie

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als je d:/i386/winnt hebt geprobeert is het niet verwonderlijk dat je nog geen resultaat hebt geboekt. Het is namelijk :
wat is het verschil tussen een executable direct draaien of eerst cd'en naar zn map? dat maak niets uit hoor :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
G33rt schreef op 12 januari 2004 @ 20:35:
[...]

wat is het verschil tussen een executable direct draaien of eerst cd'en naar zn map? dat maak niets uit hoor :)
Helemaal gelijk G33rt :) Ik doelde meer op z'n forwardslash i.p.v.backslash. Is er alleen een beetje ongelukkig uit gekomen :+

Mijn spoorwegfotografie

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 16:43

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Weet je zeker dat je cd rom station niet is verhuisd naar R: of S: of zo iets? Ik kan uit voorgaande niet opmaken of je nou werkelijk op D: kan komen of niet namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
jah ik kan gewoon in D:\ komen en in E:\ (andere cdspeler)

en welke foutmelding moet ik duidelijker zegge eigluk???:S, alst die van windows98 is klopte t idd dat k m probeerde op een ntfs te zette, wat dus niet lukte... ik ga strx ook nog ff probere om windows nt 4.0 erop te zette, want vanaf die kan je tog ook gewoon xp droverheen gooie???

Ik heb nu trouwus ook een corporate versie NL gedownload, en die op cd gezet, maar die werkt dus ook niet, dat was een isobuster image file, gewoon uitgepakt en ook op een bootable cd gebrand via nero, maar die doe t dus oowk al nie...:S

ik probeer nu iig ff opnieuw en anders met NT, want ik heb dus ook niet meer het originele cdtje, dies zwaar beschadigt... :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb t weer ff opnieuw geprobeerd en als ik D:\i386>winnt zegt ie : disk-write protection en als ik D:\i386\winnt doe, krijg je t blauwe scherm van setup met :
''er is een interne fout opgetreden in SETUP, het wisselbestand kan nergens worden gevonden'' :S (gedownloade corporate editie is dit, verkeerd gebrand fzow???)

ook heb k ff geprobeerd om eerst van de originele cd te booten en dan t cdtje te verwisselen tijdens het kopieren van de bestanden, maar dan gaat ie even door met kopieren en dan zegt ie weer ''voer cd met label : windows xp pro sp1 in'', dus gaat ook al niet... en daarna pakt ie ook de originele niet meer...

ik heb ook nog geprobeerd gewoon de bestanden over te slaan die ie niet kon lezen, maar dan blijft ie zichzlef steeds maar rebooten als ie verder gaat met setup na herstart...

moet ik m tog op een andere manier branden ofzo, of heeft het misschien ook nut als ik sp1 op het cdtje erbij zet, zodat ie m herkent als winxp pro met sp1???

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

just88,

Welkom op GoT :)
Toen je je registreerde op GoT ben je akkoord gegaan met een aantal voorwaarden (we noemen die ook wel Registratievoorwaarden en faq), kort samengevat betekent het gewoon dat er een aantal regeltjes op GoT zijn om een forum zo groot als GoT goed te kunnen laten verlopen.

Nu wil ik nog even 3 regeltjes voor je samenvatten welke we als heel belangrijk beschouwen:
  • Toon zelf moeite voordat je een topic opent - denk hier bij dat je aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt, en wat het resultaat was.
  • Kies een goede topic titel - zo zien we in Windows Operated Systems graag dat je de topic titel tussen haakjes zet :)
  • Omschrijf je probleem duidelijk en netjes. Probeer ook gewoon Nederlands te typen, zinnen als: "ik ga strx ook nog ff probere om windows nt 4.0 erop te zette, want vanaf die kan je tog ook gewoon xp droverheen gooie???" nodigen mij niet echt uit om je te helpen.
Let hier even een beetje op - verder wens ik je veel plezier op GoT :)
Pagina: 1