corrupted files met downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 23:06
ik heb chello op servertje. zit zelf op andere pc in netwerk (achter winroute). ik download regelmatig films, die zijn dan in stukken ingepakt met winrar. bij iedere film zitten dan wel een paar corrupted files, die dan opnieuw moeten. Weet iemand waar dit aan ligt?

(Heb 10mbit coax netwerk met realtek-kaartjes)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Hebbik ook wel eens last van.
bij een groot download project, zoals laatst Linux-ISO-files gaat er bij mij ook wel eens wat mis.
Vaak gebruik ik bij dergelijke dingen een checksum om te kijken of alles goed binnen is gekomen, maar irritant is 't wel.
Ik zelf gebruik een Com-21 modem van @home en m'n computer zit rechtstreeks op 't kabelmodem.
Dit gaat zowel onder Linux als Windows fout.
Ik kan me niet herinneren dat 't zovaak fout ging toen ik nog gewoon via de telefoon lijn internette of op de Uni.
Mischien is de fout-correctie van een kabel-netwerk toch niet afdoende.
Voor RAR-files hebben ze daarvoor .sfv files.
daarin staan de checksums voor alle rar-files die je nodig hebt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

dat ligt niet aan chello maar aan die gare warez sites ik download alleen van ftp servers en heb nooit geen problemen

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Bij mij gebeuren die corrupte files eigenlijk alleen als ik het door Netscape laat doen. Gebruik ik GetRight of FTP, dan heb ik zelden of nooit probs. Maar met Netscape is het regelmatig prijs :(

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

ik download alles met download accelerator
op gemiddeld 150 kb :) no problems

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Rar files zijn tegenwoordig allemaal voorzien van een repair functie. Wanneer de rar compleet lijkt (15.000.000 bytes) en toch corrupt blijkt te zijn : gewoon repairen, originele file deleten en de gerepareerde file hernoemen naar het origineel. De hele zooi uitpakken en je hebt weer een mooie film voor je collectie (die je waarschijnlijk toch nooit mee kijkt maargoed da's een ander verhaal >:) )

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Gebruik jij dan bijv. download accelerator of iets dergelijks. Ervaring leert dat dat soort proggies nog wel eens een bitje om willen gooien waardoor het een en ander nog wel eens corrupt wil raken....:(

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 23:06
ik heb er alleen last van wanneer ik van FTP's download (LeechFTP), heb WINSFV, repair-functie van WinRAR werkt bijna nooit, en het ligt niet aan chello/de kabel want een maat van me heeft ongeveer dezelfde setup en geen problemen. hij heeft wel een utp netwerk, misschien dat het daaraan kan liggen?
Tja, er blijft wel erg weinig over zo :)
Pagina: 1