Toon posts:

Internet delen via hub of switch? (verschil?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn Tiscali ADSL verbinding verbinding delen (dus 2 computers op dezelfde verbinding) Ik heb een Zyxel 650 modem/router, mijn vraag is nu: Kan ik dit het beste doen met een hub of een switch. Ik heb zelf gezocht en weet inmiddels wat het verschil is. Maar ik weet nog steeds niet of het voor normaal gebruik (beide computers gaan downloaden met kazaa en emule etc) veel uitmaakt.
Kan iemand mij dit helder uitleggen, dwz wat ik het beste kan aanschaffen?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 17:38
Maakt niet super veel uit hiervoor. Maar je kan net zo goed voor een switch gaan. Zijn lang zo duur niet meer. Heb hier zelf een sweex switch voor totaal 27 euro. Werkt perfect.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Moet je wel het modem in Router-mode zetten. Toch?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
KLopt, maar ik heb vernomen dat Tiscali de modems al in Router mode levert. Het zou dus redelijk plug and play moeten zijn (hoop ik!)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Oh. Demon levert het in Bridge-mode (dus voor een enkele PC of aparte router). Verschil hub en switch.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:47
Een switch is meer geschikt als je heel veel files over meer dan 2 pc's tegelijkertijd met elkaar uitwisselt. Als je gewoon 2 a 3 pctjes heb die willen internetten is de goedkoopste (en daarmee de HUB) vaak een goede oplossing.

Het modem waar je hebt over heb is dus al een router, eventjes een kabeltje in de hub, vervolgens die weer kabeltjes van de hub naar de rest van de computers en klaar is kees el presidente.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens, weet ik voldoende!
Pagina: 1