Toon posts:

Topics 'opbergen' in HK

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker, ;)

Voor als eerst. ik wil met dit topic niet flamen, een modje pissed off maken of een waarnschuwing krijgen. het leven is al zwaar genoeg.. dus have mercy O-)

Het gaat in dit topic over de HK acces, ik ben al een 2 jaar een actieve bezoeker van het tweakers.net frontpage pagina. Ik maak veel gebruik van de pricewatch, driverupdates en bekijk zo nu en dan een review van diverse hardware.

Iets langer dan een half jaartje maak ik al gebruik van het gathering of tweakers forum. 99% van de tijd dat ik deze bezoek observeer ik. ik reageer nooit of nauwelijks omdat mijn kennis daarvoor te weinig is en niet graag een dom of lame ass antwoord wil neerzetten die hoogstwaarnschijnlijk door de volgende poster afgekraakt word. (redenen 1. je reputatie 2. je gaat geen dingen neerzetten waarvan je niet zeker bent ):O

Daarom bezoekte ik het forum ook voor bepaalde topics: onder andere " hoe ziet je desktop eruit deel **?" Nu integenstelling tot mijzelf bleken mensen dit topic te verzieken door zich niet aan de regels te houden.. resultaat.. direct doorpompen die hap naar HK..

En kijk dat gaat er bij mij nietzo in eigenlijk. waarom zo'n traditioneel topic naar HK? eerlijke forum gebruikers die relatief zeer weinig posten,niet in aanmerking komen voor HK acces maar toch graag ditsoort topics bekijken worden benadeeld, ten tweede zo'n topic moet voor iedereen zijn HK of niet.

Ik snap daarintegen jullie probleem wel. van een topic een zooitje maken zijn geen grappen,maargoed wat moet ik dan? ineens keiveel posten tegen mijn zin in om te zorgen dat ik HK acces krijg? Ik vraag dus bij deze of ik een alternatief topic kan posten onder hetzelfde motto van hoe ziet je dektop eruit bladiebla. (voor de mensen zonder het geluk van HK acces) B)

alvast bedankt..
:Y)
en vriendelijke groetjes N3m3sis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Mag ik je vragen waarom je eigenlijk geen HK-access aanvraagt? Of gaat het je om het princiepe van dat topic?
[rml]***[ HK] Belangrijk nieuws voor users met ID 1-70.000***[/rml] voor meer informatie.

Verder heb ik niet echt een antwoord voor je, dus dat laat ik over aan een collega :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie ^^^, maar ik zal toch even reageren :)
En kijk dat gaat er bij mij nietzo in eigenlijk. waarom zo'n traditioneel topic naar HK? eerlijke forum gebruikers die relatief zeer weinig posten,niet in aanmerking komen voor HK acces maar toch graag ditsoort topics bekijken worden benadeeld
Ben ik met je eens, het heeft ons SA (en WOS) mods dan ook maanden van veel te veel tijd besteden aan dat topic gekost voor we het uiteindelijk toch hebben verplaatst naar de HK. Jammer maar op een gegeven moment moet je wel; niet modden in dat ene topic was ook niet handig en werkte ook niet dus is het uiteindelijk - helaas - verplaatst.
ten tweede zo'n topic moet voor iedereen zijn HK of niet.
Hmja, er zijn wel meer topics die mensen zeker interressant zullen vinden. In de HK, maar ook abbo forum, Area61 en de crewfora. Toch kan en zal lang niet iedereen die zien. Dat het in een bepaald forum staat heeft in de regel een reden :)

Oeh en nu een antwoord op je vraag over een nieuw Desktop topic in SA: wat mij betreft geen probleem. Graag zelfs, maar dan wel met de garantie dat al onze collega-tweakers zich gaan gedragen eenvoudigweg de topicstart lezen en iets zegt me dat dat niet gaat gebeuren :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zich kan ik wel HK acces aanvragen..maar daarvoor word er ook naar je "post" verleden gekeken, en die is niet bepaald drastisch hoog bij mij. Dat komt ook nogmaals omdat ik 99% van de tijd hier observeer.. zelfs dan nog wat voor waarde ben ik dan voor jullie in HK als ik nooit post? :?
*ben ik gewoon eerlijk in*

ik ben ook iig wel bang dat inderdaad een topic op SA overhoopt word gehaald... Maar misschien met een betere regelstelling dat we het voor de laatste keer ff proberen ,dat mensen wat meer uitkijken met wat en hoe ze iets posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 19:50:
Op zich kan ik wel HK acces aanvragen..maar daarvoor word er ook naar je "post" verleden gekeken, en die is niet bepaald drastisch hoog bij mij. Dat komt ook nogmaals omdat ik 99% van de tijd hier observeer.. zelfs dan nog wat voor waarde ben ik dan voor jullie in HK als ik nooit post? :?
*ben ik gewoon eerlijk in*
Om een enigszins zinnige screening te kunnen doen hebben we als criterium SG/NSTM-toegang gesteld, dus minimaal 50 techposts. Je hoeft in de HK geen toegevoegde waarde te hebben om toegang te krijgen, je moet alleen op de rest van het forum bewezen hebben dat je je 'niet negatief' gedraagt. Je hoeft niet constructief in de HK bezig te zijn, zolang je ook maar niet destructief bezig bent ;) Je kunt dus wel XS krijgen als je weinig post, zolang je maar genoeg hebt gepost om iets zinnigs over te kunnen zeggen :)

De rest laat ik maar aan collegae over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

(Een keertje) proberen kan nooit kwaad, levert in het ergste geval een afwijzing op ;)

Ik zou er op zich geen probleem mee hebben het nog eens te proberen - maar ik ben dan ook niet degene die op het laatst het meest deed in het desktop topic dus dat laat ik (ook) aan m'n collega's over. Probeer anders eens een duidelijke topicstart te maken, kunnen we misschien daar mee starten.
Al kan de topicstart nog zo mooi zijn, niet iedereen leest die :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Essentie van het verhaal is dat je een kleine misinterpretatie hebt over HK-XS. De screening is zoals gezegd niet bedoeld om veelposters toegang te geven, maar om misbruikers preventief te weren. Een concept dat afaics tot nu toe perfect werkt in HK 3 (ja, dat is een 3 :/ )

Er zit trouwens best een interessante discussie hierin over het al of niet 'opbergen' van interessante topics in HK, indien gewenst door topicstarter mag deze van mij wel naar Lieve Adjes hoor :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:) Goed heb zojuist een topic geplaatst in SA. hopenlijk heb ik de topic wel goed genoemd en ik hoop dat ze zich een beetje gedragen :) . Anywayz dit mag van mij wel naar lieve adjes.. Bedankt voor jullie reactie en opmerkingen.. MVGR N3m3sis

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 18:30 . Reden: -no comment ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 18:25:
..Anywayz dit mag van mij wel naar lieve adjes
Ok, move SeM > LA :)

oeps even de titel niet opgeleukt, naja is al gebeurd :P

[ Voor 18% gewijzigd door Remy op 13-01-2004 19:01 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 18:25:
:) Goed heb zojuist een topic geplaatst in SA. hopenlijk heb ik de topic wel goed genoemd en ik hoop dat ze zich een beetje gedragen :) . Anywayz dit mag van mij wel naar lieve adjes.. Bedankt voor jullie reactie en opmerkingen.. MVGR N3m3sis
Tipje.....

Als jij denkt dat je serieuze draadje in (bijvoorbeeld) SG uit de hand lijkt te lopen, kan je natuurlijk altijd op het handje (Topic Report) klikken en de problemen ter sprake brengen.

Nu zullen moderators vast niet zitten te springen om troep-posts te verwijderen uit een topic, maar als je er een beetje op tijd bij bent, valt zo'n topic wellicht toch nog te redden zodat hij netjes op z'n plek kan blijven staan/geen slotje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Om even in de haken om het tradionele topic "post hier jou desktop" wat verhuist is naar de HK:

Ik vind het ook erg jammer dat dit topic verplaatst is naar de huiskamer. Het topic heeft zijn meerwaarde totaal verloren en erg hard loopt het topic niet meer. Erg efficient wordt er ook niet meer gepost in het topic (veel offtopic, niet resizen, geen orgineel).

Het concept van het topic bleek niet de handhaven in SA, wat ik eigelijk nooit goed heb begrepen. Het vele werk om het topic bij te houden als moderator was volgens mij de voornaamste reden om het topic te verhuizen naar de HK. Correct me if I am wrong :).

Als je ziet dat in OH iemand bereidt is om aan oude spullen een waarde tegen (hoeveel is dit nog waard topic), moet er toch ook iemand te vinden zijn om dit SA topic bij te houden? Er zijn erg veel mensen die dit topic waarderen en door een het handelen van een aantal mensen moet dit tradiotionele topic verhuist worden naar de HK. Dan hoeft er niet streng gelet te worden op de regels.

Mijn voorstel zou ook zijn om iemand te zoeken die bereidt is dit topic goed bij te houden. Topics die enorm worden gewaardeerd, maar ook veel werk kosten, moet je niet weghalen. Zo zie ik het verhuizen van het topic naar de HK in mijn ogen. Nieuwe crew aannemen is een goede oplossing om de werkdruk in de hand te houden. GoT is enorm gegroeid en wanneer de GoT in zijn kinderschoenen stond, had je misschien ook een handje vol crew. Dat zijn er ook meer geworden wat uiteraard erg logisch is :)

Ik heb deze discussie ook eens proberen te voeren in V&B. Het standpunt van de crew werd mij al gauw duidelijk, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit voor de gehele crew opgaat. Kortom, hier eigelijk opnieuw, maar dan een ander topic als onderwerp :)

Show je desktop deel 01 _/-\o_

Wel weer een nadeel. Mensen kunnen niet lezen. Gelijk 3 offtopics posts en 2 keer orgineel vergeten te posten. GVD, is lezen zo moeilijk :( ?

[ Voor 9% gewijzigd door We Are Borg op 13-01-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Show je desktop deel 01 _/-\o_

Wel weer een nadeel. Mensen kunnen niet lezen. Gelijk 3 offtopics posts en 2 keer orgineel vergeten te posten. GVD, is lezen zo moeilijk :(
:) Ik heb toch mijn best gedaan om er een nette en duidelijke topicstart ervan te maken.. mensen kunnen idd niet lezen of ze waarderen datsoort topics blijkbaar niet :'( erg jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
We Are Borg schreef op 13 januari 2004 @ 19:20:
[...]

Als je ziet dat in OH iemand bereidt is om aan oude spullen een waarde tegen (hoeveel is dit nog waard topic), moet er toch ook iemand te vinden zijn om dit SA topic bij te houden? Er zijn erg veel mensen die dit topic waarderen en door een het handelen van een aantal mensen moet dit tradiotionele topic verhuist worden naar de HK. Dan hoeft er niet streng gelet te worden op de regels.
Ik snap je verhaal goed en ik ben het er voor het grootste deel mee eens, maar deze vergelijking vind ik ietwat scheef. Zelf ben ik één van de twee taxateurs (iemand die 'oude' spullen een waarde geeft dus) en ik kan wel zeggen dat ik en Terw_Dan dat topic runnen, maar het is/lijkt me heel anders om een topic te besturen ala 'hoe ziet jouw desktop eruit?', gewoonweg omdat er bij ons veel minder op de regels hoeft worden gewezen.

Hoe dat komt? Omdat wij bij een te kort aan informatie gewoon geen taxatie geven of deze op zo'n manier geven dat als de user die om een taxatie had gevraagd meer informatie had gegeven hij of zij misschien wel een hogere taxatie had gekregen. In het taxatietopic hebben mensen vooral zichzelf er dus mee als ze zich niet aan de regels houden en dat is bij het topic waar het hier over gaat heel anders :)

Een soort lite-mod (misschien ala de statsposters in DPC, die kunnen alleen daar hun 'rechten' gebruiken) voor bepaalde grote topics zou de druk van de echte mods natuurlijk een stuk kunnen verkleinen, maar ik weet uit ervaring (lees: ik ken de discussies hierover al) dat de crew dit niet zo ziet zitten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
offtopic:
Kan ik ergens de overgang van HK2 naar HK3 vinden? Ik dacht namelijk dat we nog steeds met HK2 bezig waren, maar in de diverse draadjes lees ik dat we met HK3 bezig zijn. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

December schreef op 13 januari 2004 @ 20:07:
[...]
Een soort lite-mod (misschien ala de statsposters in DPC, die kunnen alleen daar hun 'rechten' gebruiken) voor bepaalde grote topics zou de druk van de echte mods natuurlijk een stuk kunnen verkleinen, maar ik weet uit ervaring (lees: ik ken de discussies hierover al) dat de crew dit niet zo ziet zitten.
Not to mention dat het technisch onmogelijk is in React om rechten op topicniveau uit te delen. De DPC-statsposters hebben als enige toevoeging op normale users HTML-rechten in DPC.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

Zoefff

❤ 

pven schreef op 13 januari 2004 @ 20:12:
offtopic:
Kan ik ergens de overgang van HK2 naar HK3 vinden? Ik dacht namelijk dat we nog steeds met HK2 bezig waren, maar in de diverse draadjes lees ik dat we met HK3 bezig zijn. :?
offtopic:
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk

Je had eerst de HK waar je in kon na 150 (oid) techposts. Daarna kwam de Huischkamer (parse testforum), dan is er de HK na de huiskamer, die ging dicht, daarna kwam er een HK2 waar maar 1000 mensen in konden, en daarna werden er nog meer mensen toegelaten, HK2.1 of HK3. En dan was er ook nog het Onzinforum, maar dat is de enige waar ik nooit mn gezicht heb laten zien, voor mijn tijd dus :+

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 20:07:
[...]

:) Ik heb toch mijn best gedaan om er een nette en duidelijke topicstart ervan te maken.. mensen kunnen idd niet lezen of ze waarderen datsoort topics blijkbaar niet :'( erg jammer..
Van mij appart krijgt een persoon die zich niet aan een regel houdt gelijk een OW'tje gestuurd. Gelukkig maakt iemand anders deze keuze zullen nu een hoop mensen denken :P, maar wordt zo moe van die mensen die niet lezen en straks dit nieuwe topic ook verknallen. Je hebt ook een mooie topicstart gemaakt, maar lezen ho maar.
December schreef op 13 januari 2004 @ 20:07:
[...]
Ik snap je verhaal goed en ik ben het er voor het grootste deel mee eens, maar deze vergelijking vind ik ietwat scheef. Zelf ben ik één van de twee taxateurs (iemand die 'oude' spullen een waarde geeft dus) en ik kan wel zeggen dat ik en Terw_Dan dat topic runnen, maar het is/lijkt me heel anders om een topic te besturen ala 'hoe ziet jouw desktop eruit?', gewoonweg omdat er bij ons veel minder op de regels hoeft worden gewezen.

Hoe dat komt? Omdat wij bij een te kort aan informatie gewoon geen taxatie geven of deze op zo'n manier geven dat als de user die om een taxatie had gevraagd meer informatie had gegeven hij of zij misschien wel een hogere taxatie had gekregen. In het taxatietopic hebben mensen vooral zichzelf er dus mee als ze zich niet aan de regels houden en dat is bij het topic waar het hier over gaat heel anders :)
Ik realiseerde me dit ook al. Het ging mij meer om het feit dat bepaalde mensen op GoT erg veel waarde hechten aan een topic en bereid zijn veel tijd erin te steken. Ik heb het taxatie topic eens doorgenomen en het lijkt me verschrikkelijk veel werk :). Dat in SA ook rechten nodig zijn voor een topic te controleren, daar ben ik het helemaal mee eens.
Met zo'n discussie heb ik ook mee gedaan en heb daar de mening kunnen lezen van een paar crew leden. Ik ben alleen geintresseerd in de mening van de softe goederen crew. Wie weet denken ze er anders over of kunnen ze goede argumenten aandragen waarom ze niet voor extra crew willen gaan. In een andere discussie vond ik de interactie crew - leden zo waardeloos, dat LA misschien een betere plek is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 13:53
Zoefff schreef op 13 januari 2004 @ 20:17:
[...]

offtopic:
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk

Je had eerst de HK waar je in kon na 150 (oid) techposts. Daarna kwam de Huischkamer (parse testforum), dan is er de HK na de huiskamer, die ging dicht, daarna kwam er een HK2 waar maar 1000 mensen in konden, en daarna werden er nog meer mensen toegelaten, HK2.1 of HK3. En dan was er ook nog het Onzinforum, maar dat is de enige waar ik nooit mn gezicht heb laten zien, voor mijn tijd dus :+
offtopic:
Je mist de kroeg, is btw ook nog van voor mijn tijd maar daar gaat het niet om
curry684 schreef op 13 januari 2004 @ 20:13:
[...]

Not to mention dat het technisch onmogelijk is in React om rechten op topicniveau uit te delen. De DPC-statsposters hebben als enige toevoeging op normale users HTML-rechten in DPC.
Daarnaast is het vervelend als er een nieuw topic komt, dan moet een admin weer de rechten aan passen (en volgens mij kan alleen Merely dat) .

Iig ben ik zelf weer blij dat het geprobeerd wordt om het in SA te houden. Zelf kan ik ook niet echt zeggen dat het in de HK het er beter op is geworden, en ik post er ook wel in (meestal 1x per topic). Af en toe dan me desktopje veranderen enzo. Maar in de HK gaat het meer om de postcount omhoog te krikken lijkt wel. Zelfs een beetje onder het plaatje zetten (al is het maar de naam van de achtergrond of waar je het kan vinden) is al te moeilijk. Bij SA zag je nog moeite gelukkig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

curry684 schreef op 13 januari 2004 @ 20:13:
[...]

Een lite mod die overal modrechten heeft maar als taak vooral het SA topic in de gaten houdt is technisch prima mogelijk ;). Doelde ook meer op algemene lite mod die vooral de taak van het topic op zich zal nemen, omdat ik weet dat rechten voor topic erg weinig aanwezig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

We Are Borg schreef op 13 januari 2004 @ 20:22:
Met zo'n discussie heb ik ook mee gedaan en heb daar de mening kunnen lezen van een paar crew leden. Ik ben alleen geintresseerd in de mening van de softe goederen crew. Wie weet denken ze er anders over of kunnen ze goede argumenten aandragen waarom ze niet voor extra crew willen gaan. In een andere discussie vond ik de interactie crew - leden zo waardeloos, dat LA misschien een betere plek is :)
Op dit moment zijn er al iets van 8 postings in dat topic getrashed, en dan zitten we nog geeneens aan de 50 postings, misschien verduidelijkt dat wat met betrekking tot de move naar de huiskamer van deze topics ?

Ohja, en ik heb zonet even iemand z'n wallpaper moeten verkleinen..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Is het niet een idee om users die "fout" posten in die draad gewoon te "straffen" zeker als dat duidelijk in de topicstart gezet wordt, en dan met een modbreak melden dat die persoon zijn mail moet checken of wat dan ook zodat de andere users dat ook zien, denk dat dat "fout" posten dan snel afgelopen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

moto-moi schreef op 13 januari 2004 @ 20:59:
[...]

Op dit moment zijn er al iets van 8 postings in dat topic getrashed, en dan zitten we nog geeneens aan de 50 postings, misschien verduidelijkt dat wat met betrekking tot de move naar de huiskamer van deze topics ?

Ohja, en ik heb zonet even iemand z'n wallpaper moeten verkleinen..
I know ;( Ik begrijp de hoeveelheid werk van in zo'n topic gaat zitten, maar niet de beslissing dat het topic naar de HK gemoved moest worden.

Voor de rest wat Erkens zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Erkens schreef op 13 januari 2004 @ 21:26:
Is het niet een idee om users die "fout" posten in die draad gewoon te "straffen" zeker als dat duidelijk in de topicstart gezet wordt, en dan met een modbreak melden dat die persoon zijn mail moet checken of wat dan ook zodat de andere users dat ook zien, denk dat dat "fout" posten dan snel afgelopen is :)
Ja zeg, laten we ff aan werkverschaffing gaan doen :o

Dit hebben ze dus al die tijd al in Software Algemeen gedaan he ;) Dat dat op de achtergrond gebeurt, en dat jullie het liever in het topic zouden willen zien, door het door middel van hippe blauwe,paarse of variaties, daar wordt het echt niet beter van hoor :o
Mensen gaan niet zo'n heel topic doorlezen, en zien in hun rechterooghoek iets staan over screenshots, en plempen hun screenshot neer.
En in Non-Windows Operating Systems zijn er niet zoveel screenshotidioten, dus daar loopt dat screenshot topic nog wel op een dusdanige manier dat het voor ons is bij te houden met het trashen van replies, maar in Software Algemeen komen nou eenmaal iets meer gebruikers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

moto-moi schreef op 13 januari 2004 @ 22:02:
[...]

Ja zeg, laten we ff aan werkverschaffing gaan doen :o

Dit hebben ze dus al die tijd al in Software Algemeen gedaan he ;) Dat dat op de achtergrond gebeurt, en dat jullie het liever in het topic zouden willen zien, door het door middel van hippe blauwe,paarse of variaties, daar wordt het echt niet beter van hoor :o
In het begin is het wel wat meer werk, kan ik ook wel bedenken ja, maar door duidelijk te maken dat een dergelijk gedrag niet gewenst is dmv harde maatregelen denk ik dat dit probleem toch snel tot een einde behoort :)
Mensen gaan niet zo'n heel topic doorlezen, en zien in hun rechterooghoek iets staan over screenshots, en plempen hun screenshot neer.
true, echter bij welke users zie je dit gedrag? juist bij de wat nieuwere users, en als je die dus duidelijk maakt door met modbreaks te gooien is dit dus zo afgelopen gok ik.
En in Non-Windows Operating Systems zijn er niet zoveel screenshotidioten, dus daar loopt dat screenshot topic nog wel op een dusdanige manier dat het voor ons is bij te houden met het trashen van replies, maar in Software Algemeen komen nou eenmaal iets meer gebruikers..
in Windows Operated Systems is het volgens mij wat minder druk dan in Software Algemeen daarnaast is er wel meer modforce aanwezig in SA/WOS (WOS/SA voor sommige :* ) waardoor dit ook zo afgevangen wordt.
NOS is echt niet 1337er ofzo hoor, gewoon wat minder druk.

Maar ik vind wel dat je 1 lijn moet trekken, waarom mag een dergelijk topic wel in NOS bestaansrecht hebben en niet in SA/WOS?

[ Voor 11% gewijzigd door Erkens op 13-01-2004 22:18 . Reden: font-tags van moto-moi deleted :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Erkens schreef op 13 januari 2004 @ 22:17:
Maar ik vind wel dat je 1 lijn moet trekken, waarom mag een dergelijk topic wel in NOS bestaansrecht hebben en niet in SA/WOS?
Omdat het in NOS minder druk is in zo'n topic, waardoor de hoeveelheid werk voor de crew in zo'n topic drastisch daalt, zodat we ondanks zo'n topic, toch nog andere dingen kunnen doen (zoals moto-moi net ook zei) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

In het begin is het wel wat meer werk, kan ik ook wel bedenken ja, maar door duidelijk te maken dat een dergelijk gedrag niet gewenst is dmv harde maatregelen denk ik dat dit probleem toch snel tot een einde behoort :)
'In het begin'
Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt wat ik bedoel :
Dat probleem bestaat al _tijden_ , maar pas sinds kort hebben de SA/WOS modje het bijltje erbij neergegooit, omdat het ondankbaar werk is, niemand merkt er wat van, en niemand volgt het goede voorbeeld.

Een keer een posting editten op een pagina is nog wel te doen, maar om dat 10 tallen keren te doen, op de startpagina notabene(!!) gaat bijna iedere mod te ver, we weten eerlijk gezegd wel leukere dingen te doen met onze tijd ;)
true, echter bij welke users zie je dit gedrag? juist bij de wat nieuwere users, en als je die dus duidelijk maakt door met modbreaks te gooien is dit dus zo afgelopen gok ik.
*hoort een buzzergeluid*
Nee dus, been there, done that, got the t-shirt enzo..

[quote]Maar ik vind wel dat je 1 lijn moet trekken, waarom mag een dergelijk topic wel in NOS bestaansrecht hebben en niet in SA/WOS?[/quote]
Precies om de reden die ik al noemde: In NOS is het niet zoveel werk, omdat daar toch niet zoveel screenies worden gepost, in SA wel.

Baa = cute O+, alleen soms wat te snel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Mensen die al de regenboogkleurtjes al niet lezen zien ook niet dat er mensen zijn gebanned, en er zijn meer users dan ik met m'n RSI handjes kan bannen :P
Als het steeds dezelfde is ;)
Het in 10/11/23 publiek is toch niet helemaal hetzelfde; niet alleen vooral in aantal maar (denk ik nog steeds een beetje) in mentaliteit. Hoe dan ook zijn er in verschillende subfora verschillende policies nodig - ook voor wat betreft zoiets - in NOS heeft het dan ook nooit verplaatst hoeven worden.

Maar goed, ondertussen is het topic al opeens van start gegaan en met een beetje geluk wordt het een heel leuk topic :)

En een aparte litemod met PM en OW rechten voor een enkel topic zie ik persoonlijk niet zo zitten eigenlijk - als er al iemand is te vinden die dat zou leuk zou vinden om dat en alleen dat dagelijks te doen als crewlid :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

F_J_K schreef op 13 januari 2004 @ 22:28:
Maar goed, ondertussen is het topic al opeens van start gegaan en met een beetje geluk wordt het een heel leuk topic :)
dat topic gaat niet goed lukken :P
er mist iets traditioneels O-)
als er al iemand is te vinden die dat zou leuk zou vinden om dat en alleen dat dagelijks te doen als crewlid :o
denk het ook niet nee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Vergeet niet dat NOS (en ik denk zelfs de hele Linux community) imo een stuk anders in elkaar steekt dan SA/WOS. In NOS heb je een grote groep vaste gebruikers, terwijl je bij SA/WOS meestal mensen hebt die zich registreren om een of twee vragen te stellen, en vervolgens niet meer terugkomen (ele had hier ooit eens wat stats over gemaakt, veruit de meeste topicstarters in SA waren nog niet eens ene dag geregged).

Ook is het bij Linux gebruikers geloof ik 'normaler' om een manual/FAQ er op na te slaan als ze er niet uit komen, terwijl Jan van der Pet met zijn MS Office probleempjes liever op GoT om hulp vraagt, ipv er zelf wat moeite voor te doen om het op te lossen.

offtopic:
Dat zie ik bijvoorbeeld bij mijn eigen moeder een beetje terug. Als er iets niet lukt in Office probeert ze zelf nog wel wat, maar regelmatig (zeker als ik thuis ben) moet ik meteen komen kijken wat het probleem is.

Wat ik dus met het hele verhaal wil zeggen: in NOS zijn de (vaste) bezoekers eerder geneigd om de startpost door te lezen en de regels daarvan in acht te nemen, dan een random Jan met de pet waar moto-moi het over heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Rafe schreef op 14 januari 2004 @ 08:01:
Wat ik dus met het hele verhaal wil zeggen: in NOS zijn de (vaste) bezoekers eerder geneigd om de startpost door te lezen en de regels daarvan in acht te nemen, dan een random Jan met de pet waar moto-moi het over heeft. :)
true, maar is dit dan niet het probleem ontwijken door een dergelijk topic niet in WOS/SA toe te staan?
Ik bedoel het probleem zit er nog steeds dat topicstarts blijkbaar niet gelezen worden. En dat is bij een dergelijk topic sneller te zien dan een regulier topic, maar het probleem is er dus nog wel ;)
Hard aanpakken (en zichtbaar) is volgens mij de enige manier om dit aan te pakken, en ja daar is dan meer modforce voor nodig in SA/WOS.
offtopic:
Dat zie ik bijvoorbeeld bij mijn eigen moeder een beetje terug. Als er iets niet lukt in Office probeert ze zelf nog wel wat, maar regelmatig (zeker als ik thuis ben) moet ik meteen komen kijken wat het probleem is.
offtopic:
hoe herkenbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 14 januari 2004 @ 09:17:
[...]

true, maar is dit dan niet het probleem ontwijken door een dergelijk topic niet in WOS/SA toe te staan?
Ik bedoel het probleem zit er nog steeds dat topicstarts blijkbaar niet gelezen worden. En dat is bij een dergelijk topic sneller te zien dan een regulier topic, maar het probleem is er dus nog wel ;)
Hard aanpakken (en zichtbaar) is volgens mij de enige manier om dit aan te pakken, en ja daar is dan meer modforce voor nodig in SA/WOS.

[...]

offtopic:
hoe herkenbaar :D
Zullen we dan meteen maar weer de discussie starten dat " jullie" de crew veel en veel te streng vinden, omdat wij te fanatiek modereren?

Zijn we weer terug bij af...

LET OP: HARDE STELLING

Het wordt tijd dat jullie het maar eens gaan leren en wel je wat aantrekken van de spelregels, of je nu nieuw bent of niet.

In het echte leven wordt ook gewerkt met spelregels en dat vinden we doorgaans normaal.

Waarom deze stelling?

Hij is prikkelend bedoeld en het voorkomt dat we telkens de discussie opnieuw moeten voeren wel/niet streng modereren en wel/niet users opvoeden en wel/niet eisen stellen voor je op het forum mag.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 13:08:
[...]

Zullen we dan meteen maar weer de discussie starten dat " jullie" de crew veel en veel te streng vinden, omdat wij te fanatiek modereren?

Zijn we weer terug bij af...

LET OP: HARDE STELLING

Het wordt tijd dat jullie het maar eens gaan leren en wel je wat aantrekken van de spelregels, of je nu nieuw bent of niet.

In het echte leven wordt ook gewerkt met spelregels en dat vinden we doorgaans normaal.

Waarom deze stelling?

Hij is prikkelend bedoeld en het voorkomt dat we telkens de discussie opnieuw moeten voeren wel/niet streng modereren en wel/niet users opvoeden en wel/niet eisen stellen voor je op het forum mag.
Volgens mij lees ik de post van Erkens anders. Mijn kijk op de post van Erkens:

Users lezen de topicsstart niet en missen dus de belangrijke regels. Users die hier wat vaker komen doen dit wel, maar dat terzijde. Er zou streng moeten worden gecontrolleerd en harde maatregelen bij overtreding van de regels. Ook melden in het topic kan afschikken. Maar het is veel werk en daarom is er mogelijk meer mod force nodig in wos/sa. Zo lees ik het en ik ben het ook eens met Erkens

Niet van "ik heb net 8 posts verwijderd, lees de regels" is een mooi kleurtje maar gewoon "zojuist 2 users een OW gestuurd en 1 users een 2 daagse ban gegeven". Mij zal je niet horen over strenge moderaties.

Mag ik trouwens concluderen dat jullie de crew niet willen uitbreiden om grotere topics in de hand te houden? Ik ben de eerste die zal toegeven dat het onderhouden van de topics waarschijnlijk erg veel tijd kost, maar waarom dan niet een rood mannetje of twee erbij? Natuurlijk, kost tijd om iemand te vinden en te beoordelen na zijn proefperiode, maar het resultaat is dan wel meteen een verlichting van de werkdruk en de users toch topics zoals "post hier jouw desktop" :)

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 14-01-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ik de post van erkens anders lees zou kunnen, geen idee.

Ik reageerde richting erkens over het hard en zichtbaar optreden, dat leverde in het verleden weer een hoop reacties op a la "tjemig, doe ff lekker relaxed, jullie zijn veel te streng", vandaar mijn opmerking.

Ik ga niet over uitbreidingen van de crew, dat doet de crew zelf. Als er een onderbezetting zou zijn op één van de subfora, dan is het voor dat stukje crew om dat op te pakken, daarin hebben ze zelf de eerste initiatieven.

Dat stukje zou je moeten voorleggen aan de betreffende crew dus.

Eigenlijk (ik las jouw opmerking net) vind ik niet dat het er veel toe doet om in een topic te zetten hoeveel OW's er uitgedeeld zijn en hoeveel bans er zijn gezet.

Ik zie geen toegevoegde waarde om dat te delen in die vorm met de rest van de bezoekers van dat topic.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat restrictieve gedoe een beetje doorslaan en je moet er zeker wel voor opletten dat je niet te streng wordt. Het is natuurlijk vrij makkelijk om te roepen dat je een zero-tolerance beleid moet voeren, maar wil je iemand echt een OW geven (wat wellicht tot ontzegging van het forum kan leiden), omdat hij een origineel niet post ofzo?

Ja, dat vind ik overdreven.

Het is spijtig als zo'n draadje veel werk kost en het is leuk dat het in NOS wel goed gaat. Het concept blijft een beetje voorbehouden aan de HK, maar omdat er in SA ook behoefte aan was is er een dergelijk topic gekomen, alleen dan met hogere eisen (aangezien topics in SA doorgaans ook aan hogere eisen moeten voldoen dan in de HK). Als die eisen dan niet werkzaam blijken, dan zie ik er niks verkeerds aan om het topic in de HK neer te zetten, aangezien het daar in beginsel al had gekund. Dat zero-tolerance-idee spreekt me in deze gevallen totaal niet aan, dan zou ik er meer voor voelen om de eisen voor het topic omlaag te laten gaan. Dan gaat de kwaliteit van het topic misschien wel achteruit, maar dat is nog wel te overzien denk ik. Tenzij je heel principieel wilt zijn en kwaliteit een eis is om in een techforum te mogen posten, maar dat lijkt me weinig pragmatisch. Zo blijft het topic toch openbaar, kost het veel minder werk en wordt er ook nog in de behoefte voorzien.

Ik denk dat je met lagere, realistischere eisen een stuk verder komt dan er keihard restrictief op te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 16:02:
Dat ik de post van erkens anders lees zou kunnen, geen idee.

Ik reageerde richting erkens over het hard en zichtbaar optreden, dat leverde in het verleden weer een hoop reacties op a la "tjemig, doe ff lekker relaxed, jullie zijn veel te streng", vandaar mijn opmerking.
Dat is waar, maar op die manier blijf je altijd zoals het nu is en zal er dus niets veranderen. Echter mensen die gewoon de paar regeltjes die er zijn gewoon opvolgen zullen helemaal niet zeggen dat jullie streng zijn, integendeel.
Het zijn de personen die het of niet eens zijn met die regels of die "gestraft" zijn.
Eigenlijk (ik las jouw opmerking net) vind ik niet dat het er veel toe doet om in een topic te zetten hoeveel OW's er uitgedeeld zijn en hoeveel bans er zijn gezet.

Ik zie geen toegevoegde waarde om dat te delen in die vorm met de rest van de bezoekers van dat topic.
de enige toegevoegde waarde is dat de groep die niet topicstarts leest op de hoogte wordt van het feit dat zulk gedrag niet gewenst is.
Dus een modbreak met daarin een melding om de startpost eens te lezen (desnoods met linkje ofzo), vervolgens zet de mod even het messageid van die modbreak in de topicnotes om dat bericht later als die op een vorige pagina staat ofzo te trashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus een modbreak met daarin een melding om de startpost eens te lezen (desnoods met linkje ofzo), vervolgens zet de mod even het messageid van die modbreak in de topicnotes om dat bericht later als die op een vorige pagina staat ofzo te trashen.
Kun je beter de bewuste reply trashen en een PM sturen, dan weet je zeker dat die gelezen is en heb je het gelijk/direct/onmiddelijk verwerkt en is de thread weer opgeschoond van 'slechte replies' ;)
Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat hele threads nalopen niet echt lekker is - vooral als je daar ook nog een historie aan moet plakken van gewaarschuwde users en dat je die replies dan nog moet trashen. Dat is een beetje dubbele werkverschaffing door jezelf in het heden én de toekomst aan modacties vast te leggen.
Makkelijker is het om gelijk als het gebeurt modacties te doen en verder niet naar om te hoeven kijken totdat een user weer de fout in gaat. Een hele topicregistratie van foutieve replies lijkt mij ook niet echt handig...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 00:39:
[...]
Kun je beter de bewuste reply trashen en een PM sturen, dan weet je zeker dat die gelezen is en heb je het gelijk/direct/onmiddelijk verwerkt en is de thread weer opgeschoond van 'slechte replies' ;)
mja, daarmee bereik je maar 1 persoon, en dat werkt dan wellicht alleen voor die persoon, maar niet voor andere die mogelijk nog zullen posten.
Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat hele threads nalopen niet echt lekker is - vooral als je daar ook nog een historie aan moet plakken van gewaarschuwde users en dat je die replies dan nog moet trashen. Dat is een beetje dubbele werkverschaffing door jezelf in het heden én de toekomst aan modacties vast te leggen.
Waarom zou er geen gebruik gemaakt worden van de Topic Report functie?
En als het modden teveel werk is moeten er "gewoon" wat nieuwe rode trui-tjes gebreien worden. Simpel
Makkelijker is het om gelijk als het gebeurt modacties te doen en verder niet naar om te hoeven kijken totdat een user weer de fout in gaat. Een hele topicregistratie van foutieve replies lijkt mij ook niet echt handig...
tuurlijk is dat makkelijker, maar dan blijf je bezig ;)

Maar ja, dat zijn veranderingen...
Pagina: 1