[pm]week 3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
2 Gb memorystick

2 -> 0
1 -> 3 (vroegah pikte ik offtopic in een subdraad niet)
1 -> -1 Wederom een smiley die het compleet verkloot

Tejas foto's enz
0 -> 1
2 -> 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Een troll kan ik hier echt niet in zien. Mij lijkt hij 0-Overbodig. En wat maakt die smiley nou uit? Als het nou een kotssmiley geweest was...

[ Voor 18% gewijzigd door Polaris op 12-01-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

* eensch *@ Polaris,
mogelijk is er een redenatie te bedenken die dat kan staven (zoals FlipZemanova soms zo mooi kan ;)), maar in dit geval zie ik er ook geen troll in.

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
botoo schreef op 12 januari 2004 @ 19:17:
* eensch *@ Polaris,
mogelijk is er een redenatie te bedenken die dat kan staven (zoals FlipZemanova soms zo mooi kan ;)), maar in dit geval zie ik er ook geen troll in.
Ik wou 't net zeggen, misschien kan Flipz 't even uitleggen :D

Maar idd geen troll wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

ยซ '-_-' ยป

Enkele PM requests voor de Mods

Thermalright kondigt SLK-948U Athlon-64-koeler aan (#30503)

4 >> 2 - inzichtvol
Is enigszins inzichtvol/informatief. Deze reactie heeft een ietwat toegevoegde waarde en daarmee +2 waard.

4 >> 2 of 3 - informatief
Niet helemaal on-topic (topic is de aankondiging van de SLK-948U Athlon-64-koeler), maar deze reactie bevat wel informatie die betrekking heeft tot een iets globaler discussiepunt. 3.8 (daar staat hij nu op) is duidelijk te veel. Een score van +2 past beter aangezien het tweede deel van zijn post wbt te off-topic is voor een +3.

4 >> 1 - semi off-topic
Ietswat kortzichtig maar bevat wel een redelijk standpunt. Met een iets betere tekst was deze reactie +2 waard geweest.

0 >> 2 - inzichtvol
Deze post brengt een discussiepunt naar voren. De post is informatief en inzichtvol en hij is tevens de eerste die dat punt naar voren brengt.

4 >> 3
Links zijn altijd punten waard. Daarnaast trekt de poster een vergelijking tussen de SLK-948U en een andere koeler.

3 >> 2 - inzichtvol
Relevante vraag die zeker on-topic is aangezien de betreffende heatsink maar liefst 635g weegt.

3 >> 1 - inzichtvol
Een redelijke poging tot het beantwoorden een vraag, maar het antwoord is niet geheel juist. De kracht die men uit moet oefenen op de heatspreader is velen malen groter dan het gewicht van de heatsink. Daarnaast hangt de heatsink meestal aan de socket waardoor de heatspreader eigenlijk nooit het volle gewicht van de heatsink op zich krijgt.

3 >> 2 - informatief

3 >> 1
Eigenlijk niet meer dan ene loze kreet. Misschien dat er een kern van waarheid in zit, maar zonder enige bron is deze reactie niet veel waard.

[ Voor 44% gewijzigd door silentsnow op 13-01-2004 06:17 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

silentsnow schreef op 13 januari 2004 @ 05:33:
Enkele PM requests voor de Mods
4 >> 2 - inzichtvol eensch & done

4 >> 2 of 3 - informatief eensch & done

4 >> 1 - semi off-topic eensch & done

0 >> 2 - inzichtvol eensch & done

4 >> 2 done

3 >> 2 - inzichtvol eensch & done

3 >> 2- inzichtvol done

3 >> 2 - informatief eensch & done

3 >> 1 eensch & done

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op 12 januari 2004 @ 17:25:
Naar 0 overbodig gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

d:)b @ samenwerking :)

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Ecteinascidin schreef op 13 januari 2004 @ 09:05:
[...]

Naar 0 overbodig gezet. :)
Maar waarom vond je het in eerste instantie een troll? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Och, ik denk dat iemand die een product "Verrotte duur" vindt over het algemeen een ietswat genuanceerdere uitdrukking kon gebruiken dan 'verrot'. De smiley zag in in dat geheel wel passen om de boel negatief te benadrukken.
Aan de andere kant denk ik dat ik bij de pM zowiezo enigszins twijfelde (ja, dat kan dus ook) en zodoende enige motivatie erbij postte zodat op TMF wellicht enig 'verzet' erbij kwam. Je kan erover discusseren, ik kan ook gewoon gelijk meedoen :)

* Delerium hecht bv veel waarde aan oordelen van het kaliber "polaris".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap niet dat de gebruikers die aan het modden zijn overruled moeten worden met supermods :S

Als ik tweakers gebruik als archief dan lees ik graag alleen +4 (als dat er te weinig zijn dan vanaf +3)

Maar ja, nu zit ik alleen nog maar naar de "expertise" van de supermodders aan te kijken.......

Dat er af en toe eens gecorrigeerd wordt lijkt me niet meer dan logisch, maar met bovenstaande modverzoeken die ook nog eens disputabel zijn, ben ik bang dat de "supermodders" de responses op tweakers aan het verkrachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Brandende Porsche

4 -> 2 inzichtvol
3 -> 0 offtopic
2 -> 0

[ Voor 15% gewijzigd door KeX op 14-01-2004 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 20:54:
Snap niet dat de gebruikers die aan het modden zijn overruled moeten worden met supermods :S

Als ik tweakers gebruik als archief dan lees ik graag alleen +4 (als dat er te weinig zijn dan vanaf +3)

Maar ja, nu zit ik alleen nog maar naar de "expertise" van de supermodders aan te kijken.......

Dat er af en toe eens gecorrigeerd wordt lijkt me niet meer dan logisch, maar met bovenstaande modverzoeken die ook nog eens disputabel zijn, ben ik bang dat de "supermodders" de responses op tweakers aan het verkrachten zijn.
Ik snap je uitgesproken bezorgdheid met betrekking tot het "overrulen" van de users die modden op de frontpage. Het is ook enigzins in tegenstrijdigheid met je eigen wens om op +3 en +4 op de fp te surfen. Juist dan is het van belang om het kaf van het koren gescheiden te hebben. In het algemeen kunnen users prima modden, maar er zijn bij zoveel reacties per dag nou eenmaal altijd grove uitschieters ten opzichte van de faq. Die worden hier door PM's opgevangen en rechtgezet.

Alle PM's worden hier gemeld. Het is aan de users om in discussie te gaan over mogelijk discutabele acties en aan de PM's om kritisch naar elkaar te blijven kijken. Dan kan het alleen maar ten goede komen aan een goede leesbaarheid van de frontpage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Dikkop schreef op 13 januari 2004 @ 20:54 wat rant:
Is dat een vraag om informatie, of een losse opmerking van jouw persoonlijke beleving?
Prima! mede voor dergelijke toepassingen is het moderatiesysteem ontworpen.
Nog een losse opmerking van jouw persoonlijke beleving?
Dat er af en toe eens gecorrigeerd wordt lijkt me niet meer dan logisch,
Er gloort hoop aan de horizon ;).
Als je eens cijfermatig op een rijtje zet hoeveel reacties overruled worden, dan zul je zien dat dat bijzonder 'af en toe' is :).
maar met bovenstaande modverzoeken die ook nog eens disputabel zijn,
Discutabele moderaties mag je altijd (graag zelfs) ter discussie stellen, daar hebben we natuurlijk wel een linkje bij nodig . . .
ben ik bang dat de "supermodders" de responses op tweakers aan het verkrachten zijn.
* botoo zou hier natuurlijk een lullig antwoord op kunnen geven, maar beperkt zich tot een troostent schouderklopje,
geen angst Dikkop, er is niets om bang te zijn ;).

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een lastige opgave om dit allemaal nog een beetje overzichtelijk weer te geven, maar ik doe mijn best
quote:
----
Nog een losse opmerking van jouw persoonlijke beleving?
----
Nee, dit is geen losse opmerking, zullen we eens kijken naar het bovenste modverzoek?
Het volgende antwoord waarmee inzichtelijk wordt gemaakt wat de nieuwe extreme mogelijkheden kunnen zijn en met een fantastisch voorbeeld ter illustratie, daarvan wordt gevraagd of er een "overbodig" kan worden gegeven.
Gepost door Eliza - zaterdag 10 januari 2004 - 09:54 Score: 0 (Overbodig)
Ja of je kijkt een vette dvd rip op je pda in 320*240
Direct daaronder wordt er gevraagd of er een waarde van 1 naar 3 inzichtvol kan worden gemod :S
Als je dan naar zijn bijdrage kijkt, het is een reactie op mark_unix die vindt dat je beter een hele kleine memorystick kan kopen samen met een 15 GIG iPod, dan heb ik het idee dat deze mod van 1 naar 3 inzichtvol niet geheel terecht is.
Het stukje van ZiGi_SalvbLaK is wel aardig om te zien wat hij er van vindt, maar het is en (een beetje) vaag en tegenstrijdig (niet klooien met 10 foto's -- maar wel met meer foto's die je dan naar een pc moet versturen). Zeker niet inzichtvol 3 wat er wordt voorgesteld.
Op het hele lange stuk van EdwinSchaap reageert w-k-pieter met een Amen, dat is nog enigszins grappig, de rest slaat nergens op (dat het zo verrotte duur is) maar om daar nou een -1 van te maken :S
// Zie dat er later een 0 van is gemaakt, dat komt meer in de buurt, maar volgens mij vindt w-k-pieter het gewoon jammer dat hij het nog niet kan betalen, er is alleen geen :S smiley ;) //

De rest vam de modverzoeken zal ik verder niet beoordelen, maar ik vond ze iig vreemd genoeg om er hier over te beginnen.....
Ben echt wel blij dat er super wordt gemodereerd (mijn schouderklopjes terug ;) ), maar als de bezoekers iets waarderen en je gaat zo'n reactie _2_ punten omhoog of omlaag modden dan kan er ergens iets niet kloppen. Maar het gaat me nou ook weer net te ver om deze modverzoeken te gaan lopen modereren ;)
Het gekke is dat me nog niet eerder zulke "vreemde" supermods waren opgevallen als de supermods op deze bladzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Om met het laatste te beginnen:
Het gekke is dat me nog niet eerder zulke "vreemde" supermods waren opgevallen als de supermods op deze bladzijde.
We proberen de powermoderaties per week in hetzelfde draadje te plaatsten om e.e.a. overzichtelijk (en makkelijk controleerbaar) te houden, en als zodanig zijn we blij met elk onderbouwd commentaar van willekeurig iedereen die zich daartoe geroepen voelt :).

Ook powermoderators onderling zijn het niet altijd eens met elkaar, en openbaar(!) overleg is soms zeer nuttig. Niet alleen voor de waardering van een bepaalde post maar ook om elkaar scherp te houden aangaande modereren in het algemeen.
Het zijn immers niet de tools die bepalen dat er iets gebeurd, maar het is het doel wat we willen bereiken (een interessante ontopic reeks reacties, waar de FP bezoeker iets van op kan steken).

Helaas is gebleken dat de gemiddelde bezoeker niet is staat is om zich, moderatie-technisch gezien, aan dat doel te conformeren. Voor de duidelijkheid, er word veel te veel op eens/oneens gemodereerd, waardoor de inhoud naar het tweede plan verschoven word, en dus de FP-bezoeker meningen leest i.p.v. inhoudelijk interessante opmerkingen.
En dat willen we niet.

* botoo hoopt dat je vaker in TMF langskomt om de powermoderaties tegen het licht te houden en indien nodig een onderbouwde mening ventileert :)

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat powermods openbaar worden behandeld spreekt mij natuurlijk erg aan, want om zoiets in huisachterkamertjes te behandelen is ook niet 'transparant', en het doet me deugd dat de powermods het heel vaak met elkaar eens zijn.

En, tja, de gemiddelde bezoeker zal het systeem van de 5 lagen niet echt doorhebben, is er wel eens aan gedacht om een extra keuze aan de moderaties toe te voegen? Bijvoorbeeld dat er op de reactie met een "niet mee eens" kan worden gereageerd, maar dan zo dat dit niet bij de reactie zelf komt te staan maar in een totaaltelling? (dan kunnen de trollen toch lekker "bull-shit" stemmen terwijl de reacties op de juiste waarde worden weergegeven)

/me is een regelmatige moddereter forum bezoeker :D
Denk trouwens dat er meer te leren valt van alles wat verkeerd gaat dan wat goed gaat, :) positiever kan toch niet he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Wellicht is het een troost, maar de inzicht van een supermod of powermod is echt niet een drijvende kracht van het FP-gebeuren. Zoals je ziet, met dit soort draadjes, worden ALLE PM's gerapporteerd incl de scoreverandering. Je kan hier dan discusseren over het nut en dergelijke. Belangrijker is ook dat je ziet hoeveel PM's er worden gedaan. We quantiseren het gebeuren per week... dus zoveel moderaties vinden niet plaats. Alleen de vreemde gevallen worden gedaan, zowel omhoog als omlaag, dus de invloed van 'ons' is marginaal; het bulk van de moderaties wordt nog steeds door Joe Average gedaan, iets waar ik me iig prima in kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

ยซ '-_-' ยป

Ik vond die eik geen +3 waard. Er zit totaal niets aan informatief in. De inhoud is nogal een dubbelpost. Het enige waar ik punten voor kan geven is dat de post enigszins inzichtvol is en het standpunt van darknight (succesvol) onderuit haalt. Daarnaast komt de tekst van Leopard ietswat agressief over. +2 inzichtvol vind ik beter passen.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
silentsnow schreef op 17 januari 2004 @ 08:10:
Ik vond die eik geen +3 waard. Er zit totaal niets aan informatief in. De inhoud is nogal een dubbelpost. Het enige waar ik punten voor kan geven is dat de post enigszins inzichtvol is en het standpunt van darknight (succesvol) onderuit haalt. Daarnaast komt de tekst van Leopard ietswat agressief over. +2 inzichtvol vind ik beter passen.
Zei ik +3.... in retrospect ben ik het geheel met je eens. -> +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
4 => 1 offtopic
4 => 1 offtopic
Hoort een Off-topic reactie niet op nul? En deze is dan toch ook off-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

polaris schreef op 17 januari 2004 @ 20:27:
[...]

Hoort een Off-topic reactie niet op nul? En deze is dan toch ook off-topic?
Yep. Dat horen offtopic reacties ook. Ik vind het lastig om reacties die op +4 staan, wel wat informatie geven in รฉรฉn keer naar nul te rammen met powermoderatie. In feite laat ik een puntje over voor de moeite. Maar als je honderd procent faqwise kijkt, kunnen ze nog een puntje lager.

Die reactie waar ik niet op gemod heb was de eerste in de serie, de anderen dwaalden IMO nog verder af van het pad. Bovendien was die grappig bedoeld, waar die ook nog eens op stond. En als derde stond die reactie 'slechts' op 2, waardoor ik de keiharde noodzaak van PM'en niet zag in een draad waar toch al erg veel gePM'ed is.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
* Delerium gaat met Kex mee.

Dat dilemma ken ik ook, erg lastig. Daarom wil ik ook een coulante naam handhaven, dan heb ik er zelf minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
StreamCast bouwt brug tussen verschillende P2P-netwerkenCommentaar op nieuwspost wordt beloond met een mail en een administratieve PowerModeratie naar de 0 off-topic om de berichten uit het zicht te houden voor de reguliere bezoeker.

[ Voor 3% gewijzigd door Robin op 17-01-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

ยซ '-_-' ยป

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!