Toon posts:

DVD brander wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
mijn system specs staan in mijn sig vermeld.
Ik werk met windows xp pro en heb sinds gisteren een Liteon dvd brander gekocht (4x). Ik installeer die op master, ik doe men dvd lezer eruit (die ook op master altijd heeft gewerkt) en men cd-brander op slave. Ik start op, windows herkent hem perfect, staat netjes als DVD-RW in de hardwarelijst... Ik installeer alle software die erbij gevoegd zat en herstart men pc.
Nu als ik een dvd of cd schijfje erin stop om op te branden dan herkent windows hem als een gwoon cd-rom station, dus kan ik nooit iets branden. Sinds ik de dvd brander heb geinstalleerd heb ik net hetzelfde probleem met men cd schrijver, dus als ik daar een cd-r(w) in duw dan herkent windows hem ook als cd-rom station en kan ik daar tevens ook niets op branden...
erg irri kan iemand me hiermee helpen?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Het is zeker een 411 brander van lite-on. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Nero ziet echter wel dat het een dvd-brander is en daar kan ik dus wel mee branden. Dat mysonic of wat het ook is heb ik nooit gebruikt. Maar ik zou zeggen probeer eens een demo versie van nero 6.0* (zo nieuw mogelijk)

Verwijderd

Topicstarter
jep het is een 411 denk ik
in nero 5 herkent hij de dvd brander iig niet, ik zou zeggen ik probeer nero 6 eens maar als ik een dvd schijfje instop, dan moet windows normaal toch zo'n kader geven met keuzemogelijkheden wat ik wil doen? dat deed hij altijd bij men cd schrijver en nu doet hij dat daar ook niet meer bij, en met nero kan ik ook geen cd's meer branden via cd schrijver want als daar dan een leeg schijfje insteekt dan herkent hij geen enkele brander meer behalve "image recorder device" oid.
:?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik gebruik nero 6 nero 5 doet het inderdaad niet.

En ik stop ook regelmatig de nieuwe firmware in de brander zodat ie steeds meer media ondersteund.

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
Ik heb de Lite on 451S, alles ging automatisch geinstalleerd, en branden met nero(nieuwste) of dvd decrypter gaat allemaal perfect... no problemo's.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput