Laptop als volwaardige desktop vervanger

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:39
Ik zit te denken om mn desktop-pc te vervangen door een laptop. Ik heb op het moment een Tbird 1.2ghz, 512MB, 2x WD 40GB in Raid0 op een Asus A7V133 moederbord. Als videokaart een Matrox G400. Doet helemaal wat ik wil, fijne pc en snel genoeg. Ik heb een iiyama 17" tft. Nu zou ik hiervoor in de plaats dus een laptop willen hebben. Heeft hier iemand ervaring met een laptop als vervanging van een desktop? Ik gebruik de pc voornamelijk voor (web)design (dreamweaver, photoshop, enz enz) en verder voor de gebruikelijke dingen. M'n huidige pc komt dan in een andere kamer te staan, dat wordt dan een server van vanalles en nogwat hier, en ik blijf hem gebruiken om dvd's te kopieren enzo.

Vooral de harde schijf moet redelijk snel zijn, dat zal namelijk het grootste verschil worden met nu denk ik. Ik zag dat Asus 7200rpm schijven heeft in zijn Asus M6000n, maar die zijn minimaal 2000€. Wat ik dus zoek:
Centrino (1.4-1.5ghz), 512MB RAM, snelle harde schijf (minimaal 5400rpm), minimaal 14" tft (1024x768 is evt genoeg icm met mn iiyama tft die ik er op aan wil sluiten, maar hogere resolutie is wel fijn), en dit alles liefst zoveel mogelijk onder de 2000€ :).

Hoe is jullie ervaring met laptops van bijv acer, asus en dell? Zijn ze degelijk en snel genoeg om als voorwaardige pc te dienen? Oja, en ook niet onbelangrijk: zijn ze stil?

[ Voor 3% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 12-01-2004 18:05 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je kunt ook nog eens kijken naar Jewel notebooks, daar kun je voor €200,- meerprijs ook een 60GB (7200RPM) HD in krijgen. Dan ben je onder 2000,- zeker klaar :)

Verwijderd

Kijk ook eens naar Dell Inspiron 8600. Heb ik ook besteld voor 2150 euro, maar dan zit er ook echt alles op en aan. DVD+RW 4X 128MB Ati Radeon 9600, 80GB, 512MB, enz. Ook goedkopere versies zijn mogelijk.

PS. Ik heb 1jr garantie genomen.

• Dr_Frickin_Evil
Mja jewel, ik weet het niet, als ik een laptop koop, dan wil ik vooral een degelijke behuizing, hij moet toch een tijdje meegaan, en dan heb ik wat meer vertrouwen in de merken die ik noemde.
Ik heb op het moment een celeron 500 laptop, waar ik zelf een 20gb 5400rpm schijf in heb gezet. Opzich is dat wel een fijne hd, maar sowieso een heel stuk trager als die 2xWD die ik nu heb (logisch). Zou een 7200rpm veel verschil maken? Welke schjiven zijn dat trouwens, want ik zie ze niet in de pricewatch staan.

Die dell ziet er idd wel erg leuk uit, maar is toch weer net wat duurder als een vergelijkbare asus of acer.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:29
Ik heb zelf een Acer TM 803 en gebruik hem onder andere voor de dingen die je noemt en dat gaat de laptop prima af. De persoonlijke plus en min punten:
+ 1.6Ghz Pentium M (Centrino)
+ 15" scherm @ 1400x1050
+ ATI Mobility 9000
+ Mobiliteit
- 40 GB HDD @ 4500 rpm

Als je max € 2000 wilt uitgeven voor een nieuwe laptop en mobiliteit is niet/nauwelijks van toepassing, dan zou je ook kunnen kijken naar laptops met een Pentium 4M of een AMD Athlon XP-m. Laptops gebaseerd op deze processoren zijn goedkoper dan de laptops gebaseerd op het Centrino-platform, waardoor je bv een snellere harde schijf erin kan (laten) zetten en niet over je budget gaat.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

acer aspire 2003WLMi
kost bijna 2000 euro

centrino 1.6
512 mb geheugen
60 gb harde schijf
breedbeeld scherm
radeon 9200

Ik heb zelf de acer asprie 2001, ik ben er zeer te spreken over. Acer is ook wel een bekend merk in de laptop wereld. Volgens mij heeft deze laptop geen snelle harde schijf. Maarja, zoveel langer hoef je ook niet weer te w88.

Over het algemeen zijn centrino laptops stil. Ik hoor die van mij niet eens. Soms als hij hard moet werken hoor je de ventilatoren zacht. Wel kun je de harde schijf zacht horen ratelen. Als je een 7200 rpm schijf hebt gaat dit iets harder.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 22:26 ]

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb zelf nog een 5400rpm hd, dus die zou ik evt wel in de plaats van de 4200rpm schijf van zo'n acer kunnen doen. Als de 7200rpm schijven dan wat beter beschikbaar zijn, kan ik die altijd als nog kopen natuurlijk.
Ik wil overigens wel een centrino omdat ze toch wel een stuk koeler en stiller schijnen te zijn als de Pentium 4M of XP-m, en sowieso is een fatsoenlijke accutijd ook altijd handig.

Verwijderd

kijk eens op www.promedion.nl
daar heb je ook al wel leuke laptops voor minder dan 2000 euro

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 10:01
Ik heb nu ongeveer een jaar een Acer notebook, een Travelmate 273 (P4Mobile 1,7G - 256MB - 20GB HDD) en ben er tevreden over, ik stel er niet veel eisen aan omdat ik hem alleen voor office-doeleinden en een enkele keer een dvd'tje kijk op mijn tv.

Grote verschillen bij Acer tussen de Aspire en de Travelmate zijn toch eigenlijk secundaire eisen. Hierbij doel ik op geluidsproductie, afmetingen, gewicht en uiterlijk.
De Aspire serie biedt gewoon brute kracht voor een nette prijs maar maakt verhoudingsgewijs veel herrie, is zwaar en groot, de Travelmate serie is een heel stuk stiller, lichter van gewicht en netter afgewerkt, maar biedt iets of wat minder performance.

Als je de notebook als vervanging voor je desktop gaat gebruiken en je hem niet vaak meeneemt, zou ik voor een Aspire gaan, de extra geluidsproductie voor lief nemend. Je bent dan immers beter af met wat meer performance; gewicht en formaat zijn dan niet zo heel belangrijk lijkt mij. Op zich is Acer een mooie middenmoot, zij bieden notebooks met relatief weinig uitval, voor een schappelijke prijs.
Mijn broer heeft net een nieuwe Aspire gekocht, met een AMD 2600+ erin geloof ik, en die maakt (eigenlijk logisch) wat meer herrie dan mijn Travelmate. Zijn scherm is ook een stuk helderder en scherper dan de mijne, maar er zit ook een jaar technische ontwikkeling tussen, denk ik dan maar...

Flickr

Verwijderd

Ik typ dit vanop m'n Acer Aspire 1705 ScI...

120 gieg hdd, 7200 rpm ('n seagate barracuda)
17" scherm
GeForceFX Go5600
P4 3,06GHz
512 MB 333MHz RAM

ramgeheugen en hdd zijn standaardonderdelen, dus zelf makkelijk te upgraden, evenals de proc...
echt een aanrader...
nadeel is wel z'n gewicht... (6,4kg)
prijs: €1900 ...

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
ik ga eind deze maand mijn;

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:tfmNHVIh6NAJ:www.e-shop.ge/LAT-C810-HR-RIGHT-06-08-01.jpg
Dell Latitude C810
PIII 1133/733
256MB geheugen
60GB harddisk
Nvidia Gforce 2 go 32MB
15" 1600x1200 LCD

vervangen voor een

Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/global/products/precn/m60_45degree_122x100.jpg
Dell precision M60
P4m 1.7
1024MB geheugen
80GB ata 100 7200RPM harddisk
Nvidia quadro FX770 128MB
15,4" Widescreen 1920x1200 LCD
20" flat panel (deze geef ik vervolgens aan mijn collega (i'm so nice))
4x DVD-RW
Gbit ethernet
a/b/g wifi
bluetooth
met voorderest alles erop en eraan

kost wel een beetje geld (bijna 7500 euro)
maar goed de baas betaald

geloof me dit is een volwaardige PC :)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ik gebruik mijn TM800 als desktop vervanger:

Drie dingen die ik absoluut noodzakelijk acht voor een desktop vervanger zijn:
* een los toetsenbord, absoluut noodzakelijk voor de ergonomie
* natuurlijk ook een losse muis
* een losse monitor, of een standaard voor de laptop zodat laptop scherm op de juiste hoogte komt

daarnaast heb ik een losse USB geluidskaart met SPDIF gekocht, en ben ik van plan om een externe USB schijf te gaan kopen omdat de ingebouwde schijf veel te langzaam (4200 toeren) en te klein (40GB) is.

• Dr_Frickin_Evil
Mooie laptop, maar ik zoek toch wel een draagbare laptop met genoeg accutijd. Centrino is toch wel redelijk een must. Heb nog een beetje rond zitten kijken, en er blijven zo maar een paar merken over:
Acer (travelmate),
Asus (L3700 of M6000),
Dell (inspiron),
Nec (Versa),
Toshiba (Satellite).
Deze hebben allemaal in mijn prijsklasse wel een mooie laptop te bieden. Wat ik ook erg belangrijk vind is de krasbestendigheid van de behuizing. Ga ik binnenkort ffkes voor in de stad kijken >:) ;)
Oja nog iets. Ik zou mn laptop toch wel graag willen verzekering tegen diefstal/schade enz. Kun je er vaak bij de winkel meteen bijbestellen (bij dell rekenen ze meteen 3jr complete garantie en verzekering bij), maar is het niet goedkoper om dit via een gewone verzekeringsmaatschappij te doen?

[ Voor 24% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 12-01-2004 23:19 ]

Verwijderd

je wilt dus:

intel Centrino (stilte/ lange batterijtijd)
512MB RAM
snelle harde schijf (minimaal 5400rpm)

Een dell laptop met dezelfde specs als een acer laptop van 1500 euro kost algauw zo'n 1900 euro. Ook al hebben ze de dure tussenhandel uitgeschakeld. Ik zou gewoon voor een acer travelmate of zo'n aspire 2000 serie gaan.

Ook zou ik willen weten waarom je perce zo'n snellere hd wilt. Volgens mij maakt dat echt niet zo veel uit als je webdesing, fotoshop en gebruikelijke dingen doet. Het overkopieren van bestanden zal ietwat langer duren en games speel je niet.

• Barracuda
voor mij is qualiteit meer een issue dan prijs;

vroeger (tot een jaar of 2 geleden)
heb ik devolgende notebooks gerepareerd (ja was gecetificeerd);

Acer/Texas instruments, goedkoop maar daar blijft het ook wel bij (bagger qualiteit)
compaq, alleen doen als je voor de duurdere modellen gaat (armada (let wel op want toen ik ermee stopte hadden ze net de armada 100S uitgebracht (dit is een acer met een compaq stikker)))
Toshiba, fijne notebooks weinig problemen (behalve als ze weer eens wat vergeten (notebooks in de verkoop gooien als ze een kabeltje vergeten zijn...)
of een notebook waar als je er een beetje hard mee schut de CPU uit valt (de oplossing was een soort lego blokje op je socket plaatsen en toen werkte hij weer goed)

----
sinds ik bij mijn nieuwe werk zit zit ik op Dell machines te werken
persoonlijk weinig problemen mee (600 computers in gebruik 20 servers & een stuk of 50 notebooks)
het grootste nadeel vindt ik de helpdesk (maar ik denk dat dat al snel is als je 6 jaar merk notebooks, desktops & servers hebt gerepareerd en je krijft iemand aan de telefoon die niet begrijpt wat een S.M.A.R.T. fout code is...

Verwijderd

Dr_Frickin_Evil schreef op 12 januari 2004 @ 23:16:
Mooie laptop, maar ik zoek toch wel een draagbare laptop met genoeg accutijd. Centrino is toch wel redelijk een must. Heb nog een beetje rond zitten kijken, en er blijven zo maar een paar merken over:
Acer (travelmate),
Asus (L3700 of M6000),
Dell (inspiron),
Nec (Versa),
Toshiba (Satellite).
Deze hebben allemaal in mijn prijsklasse wel een mooie laptop te bieden. Wat ik ook erg belangrijk vind is de krasbestendigheid van de behuizing. Ga ik binnenkort ffkes voor in de stad kijken >:) ;)
Oja nog iets. Ik zou mn laptop toch wel graag willen verzekering tegen diefstal/schade enz. Kun je er vaak bij de winkel meteen bijbestellen (bij dell rekenen ze meteen 3jr complete garantie en verzekering bij), maar is het niet goedkoper om dit via een gewone verzekeringsmaatschappij te doen?
Kijk eens in de pricewatch onder meest populair. Daar staat 6 maal acer van de 6 plaatsen. Ook bestaat er een acer travelmate 80x topic. Deze is al met zijn 6e deel bezig. dat betekend al meer dan 5000 posts. Als ik bij mij op school (hbo informatica) in het rond kijkt hebben de meeste mensen een acer laptop.

Dit alles heeft denk ik een reden.

Ik ga mijn laptop verzekeren via de hcc. Dat kost 75 euro per jaar. Laptop mag 5000 euro kosten. maar dan wel 150 euro eigen risico. Ja, ook moet je lid zijn van de hcc. http://www5.hccnet.nl/alt0128/verzekeringform.htm
Of dit een betere verzekering is weet ik niet. Ik had maar 1 jaar garantie en omdat ik hem meeneem naar school enzo, daar heb je studenten. d8 ik, ik ga hem maar verzekeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 23:34 ]

• Dr_Frickin_Evil
Omdat ik toch niet zo zeker ben van de kwaliteit en de stevigheid van zo'n ding. Videokaart interesseert me niet veel, en dan heb ik voor hetzelfde geld (misschien iets meer) liever een dell bijvoorbeeld, met mooi 15" 1400x1050 tft.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:34

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb al een tijdje een Dell laptop. Hij is zeker niet de nieuwste meer maar kan toch nog heel aardig meekomen. Voordeel is dat hij nagenoeg volledig stil is. Behalve wanneer ik bijvoorbeeld return to castle wolfenstein of NFSU aan het spelen ben dan kun je de ventilators wel horen. Maar als het niet noodzakelijk is dan draaien die ventilatortjes niet of op halve of zelfs een kwart van de snelheid en zijn ze niet echt meer te horen. Als je nu zo als ik nu alleen maar aan het msn-en, internetten, textverwerken en een mp3-tje aan het luisteren bent dan is ie volledig stil, zelfs de HD hoor je elleen als je er met je oor op gaat liggen.
En hij ziet er behoorlijk degelijk uit. Ik heb hem overigens nog niet laten vallen dus daar heb ik ook geen ervaring mee (ben ook niet van plan om hem te laten vallen)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Verwijderd

Een dell laptop met dezelfde specs als een acer laptop van 1500 euro kost algauw zo'n 1900 euro. Ook al hebben ze de dure tussenhandel uitgeschakeld.

Waar zou die 400 euro (1000 gulden) verschil in zitten. kwaliteit?

acer - dell
volkswagen - mercedes?

• Dr_Frickin_Evil
Dell Inspiron 500m (van dell.nl):
Centrino 1.5ghz, 512MB, 14.1" TFT (1400x1050), 40gb hd, DVD/CDRW combo en een bluetooth kaartje, voor 1705E (incl 1jr volledig garantie en verzekering)
Acer TravelMate 662LCi:
Centrino 1.5ghz, 512MB, 15" WXGA (1280x800), 40gb hd, DVD/CDRW combo voor 1500E (1jr garantie)

Dell Inspiron 8600 (van dell.nl):
Centrino 1.5ghz, 512MB, 15.4" TFT (1680x1050), 40gb hd, DVD/CDRW combo, 32MB Geforce go! en een bluetooth kaartje, voor 18425E(incl 1jr volledig garantie en verzekering)
Acer TravelMate 803LCib :
Intel Centrino 1,6 GHz, 512MB, 14" SXGA, 40gb hd, DVD/CDRW combo, 64MB ATI Radeon 9000 voor 1760E (incl 1jr garantie)

Zoveel scheelt het nog allemaal niet.

• Dr_Frickin_Evil
Wat ik wel een nadeel vind van Dell, je kan ze alleen online bestellen. Ik zou zo'n ding wel even willen zien en proberen voordat ik er 1700E aan ga uitgeven.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Barracuda schreef op 12 januari 2004 @ 23:28:
voor mij is qualiteit meer een issue dan prijs;

vroeger (tot een jaar of 2 geleden)
heb ik devolgende notebooks gerepareerd (ja was gecetificeerd);

Acer/Texas instruments, goedkoop maar daar blijft het ook wel bij (bagger qualiteit)
compaq, alleen doen als je voor de duurdere modellen gaat (armada (let wel op want toen ik ermee stopte hadden ze net de armada 100S uitgebracht (dit is een acer met een compaq stikker)))
Toshiba, fijne notebooks weinig problemen (behalve als ze weer eens wat vergeten (notebooks in de verkoop gooien als ze een kabeltje vergeten zijn...)
of een notebook waar als je er een beetje hard mee schut de CPU uit valt (de oplossing was een soort lego blokje op je socket plaatsen en toen werkte hij weer goed)
Dat zijn persoonlijke ervaringen van twee jaar terug. Zelf typ ik op een Acer lappie welke kwalitatief gezien in ieder geval mijn persoontje zeer goed bevalt. Stevig, stabiel en verders geen problemen. Hiervoor had ik een Compaq, daarnaast is 1/3 van de pc's op m'n werk van Compaq en heb ik bij Compaq gewerkt op o.a. de RMA afdeling, nooit echt iets negatiefs meegemaakt. De resterende 2/3 van de pc's op m'n werk is afkomstig van Dell vanwege een servicecontract. De desktops die we hebben (Optiplex en Precision) zijn prima mits de behuizing groot is (de kleine kastjes vallen vies tegen).

Verschillende ervaringen dus, maar: ervaringen, net als jij hebt. Mijn persoonlijke laptopervaringen van het afgelopen jaar?

Acer Travelmate 803: snelle, goede laptops, goede behuizing.
Acer Aspire 1350: redelijk snel, super stevig, dik
Asus M2400N: klein, snel, zeer degelijk en mooi
Dell Inspirion: snel, erg plastic
Packard Bell Easynote: na harddiskcrashes ingeruild, erg plastic, wel vlot
Toshiba Sat-pro 6100: zoek maar eens op inet, nu voor de 2e keer RMA

Verder heb ik nog wat vaio-tjes onder handen gehad die me wel bevielen, het laatste Medion lappie dat me heel goed beviel gezien prijs...

Mijn advies voor de TS? Kies een van de volgende laptops met alle opties die je wilt, zoals een dock of port replicator (makkelijk t.b.v. vast tobo, muis en monitor

Acer Travelmate 803lcib 1.6ghz (let op prijs, redelijk dicht tegen de 2000 aan)
Acer Travelmate 660 (als 803 echter met cardreader en Intel GPU i.p.v. Ati)
Asus M3000-N moet je ook eens naar kijken.. (let op! vaak zonder OS geleverd)
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 23:47:
Een dell laptop met dezelfde specs als een acer laptop van 1500 euro kost algauw zo'n 1900 euro. Ook al hebben ze de dure tussenhandel uitgeschakeld.

Waar zou die 400 euro (1000 gulden) verschil in zitten. kwaliteit?

acer - dell
volkswagen - mercedes?
Asus is in mijn ogen ook erg goedkoop (goedkoper dan Acer)... Lappie aangeschaft voor m'n directeur en deze bevalt top! Goedkoop en toch degelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Speedpete op 13-01-2004 00:10 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Dr_Frickin_Evil
Zit te twijfelen tussen deze:
Aspire 2001WLCi, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.4GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15.4TFT WXGA, 512MB DDR RAM (2x 256), 40GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11b Lan, 4 in 1 memory stick card reader incl 3jr verzekering voor 1803E

Asus M6000N Centrino 1.4Ghz 40GB 512MB DVD/CDRW 15.4"WXGA TFT ATI M10 64MB VGA WXGA, incl 3jr verzekering voor 1745E

Centrino 1.5ghz, 512MB, 14.1" TFT (1400x1050), 40gb hd, DVD/CDRW combo en een bluetooth kaartje, voor 1705E (incl 1jr volledig garantie en verzekering)

Centrino 1.5ghz, 512MB, 15.4" TFT (1680x1050), 40gb hd, DVD/CDRW combo, 32MB Geforce go! en een bluetooth kaartje, voor 18425E(incl 1jr volledig garantie en verzekering)

• Zuig
  • Laatst online: 16-05 21:14

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Ik heb van en op het werk een Compaq EVO N610c daar doe ik al mijn werkzaamheden op en ik heb er voldoende aan.
Het is een p4 2.0 met 512 MB ram

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Dr_Frickin_Evil
Compaqs zijn opzich wel mooie dingen, maar ze zijn wel erg duur hoor. Vlot 300€ duurder dan een vergelijkbare Dell.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dr_Frickin_Evil schreef op 13 januari 2004 @ 00:43:
Zit te twijfelen tussen deze:
Aspire 2001WLCi, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.4GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15.4TFT WXGA, 512MB DDR RAM (2x 256), 40GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11b Lan, 4 in 1 memory stick card reader incl 3jr verzekering voor 1803E

Asus M6000N Centrino 1.4Ghz 40GB 512MB DVD/CDRW 15.4"WXGA TFT ATI M10 64MB VGA WXGA, incl 3jr verzekering voor 1745E

Je zegt in je openingspost dat vooral de HD snel moet zijn. En dan twijfel je tussen notebooks die allemaal geen 7200RPM schijf hebben :?

Ga echt eens kijken naar de Jewel Jade die kost in de volgende config:
-Centrino 1,5Ghz
-512mb
-15" SXGA+ (1400x1050)
-ATI 9000
-60GB 7200RPM
-3Jaar garantie
-€1885

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 13-01-2004 10:38 ]

• Dr_Frickin_Evil
Ja dat klopt, maar ik denk dat ik daar maar even vanaf stap. Die schijven zijn gewoon nog niet genoeg te krijgen, en een beetje te duur naar mijn smaak. Heb zelf nog een 20gb 5400rpm schijf, en die kan ik er evt ook indoen als de schijf die erin zit te traag is.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

In dat geval is die Jewel nog steeds een optie, met een 60GB 5400RPM schijn is hij €104,- goedkoper :)

Tevens zijn de ervaringen met die Jewels dacht ik erg goed, beter dan met de ACER 80x waar zo'n 52% aangeeft problemen te hebben met de notebook. Dat kan dus misschien ook wel gaan gebeuren met de ACER 2000.

• j-w
  • Niet online

j-w

Oscar Mopperkont schreef op 13 januari 2004 @ 10:49:
In dat geval is die Jewel nog steeds een optie, met een 60GB 5400RPM schijn is hij €104,- goedkoper :)

Tevens zijn de ervaringen met die Jewels dacht ik erg goed, beter dan met de ACER 80x waar zo'n 52% aangeeft problemen te hebben met de notebook. Dat kan dus misschien ook wel gaan gebeuren met de ACER 2000.
bron?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat 52% problemen heeft? Staat gewoon in de openingspost van het acer topic. Daar staat een poll, waarbij 48% aangeeft (kan nu ietsjes anders zijn) dat ze geen problemen hebben.

Acer Travelmate 80x topic deel 6

[ Voor 15% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 13-01-2004 11:21 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 20:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik heb voor mijn werk een jaar of 2 met een Dell Latitude gewerkt. Dat ding was toen nieuw en state-of-the art (PIII 1GHz, 512MB RAM, 40GB HD, 1600x1200 beeldscherm) en ik heb er veel plezier mee gehad. Professioneel heb ik hem voor programmeerwerk gebruikt (C, VB, SQL) maar prive voor vanalles en nog wat.
Als je de laptop net zoals ik vaak op een plaats hebt staan (en dat heb je, als je hem als desktop gebruikt) zou ik een extra muis en toetsenbord aanschaffen, dat is toch een stuk comfortabeler dan een laptop toetsenbordje en een touchpad.
Ik had ook (in house) een verhoginkje laten maken zodat het scherm meer op ooghoogte staat. Het is maar net wat je prettig vindt werken, maar voor de ergonomie moet je laptop toch zeker 10cm hoger staan.
Als je een laptop met klein scherm koopt (stuk goedkoper) kun je natuurlijk ook een grotere monitor erop aansluiten. Als dat een CRT is dan heb je ook geen problemen met gamen.

Als je geen tweak-neigingen hebt en aan de laptop as-is voldoende hebt vind ik een laptop zeker een volwaardige desktop vervanger.

Signatures zijn voor boomers.

• j-w
  • Niet online

j-w

Oscar Mopperkont schreef op 13 januari 2004 @ 11:13:
Dat 52% problemen heeft? Staat gewoon in de openingspost van het acer topic. Daar staat een poll, waarbij 48% aangeeft (kan nu ietsjes anders zijn) dat ze geen problemen hebben.

Acer Travelmate 80x topic deel 6
nou is dat een typisch topic waar veel mensen komen die problemen hebben met hun acer. Dat soort cijfers moet je dan ook altijd met een hele flinke korrel zout nemen...

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

j-w schreef op 13 januari 2004 @ 11:26:
[...]

nou is dat een typisch topic waar veel mensen komen die problemen hebben met hun acer. Dat soort cijfers moet je dan ook altijd met een hele flinke korrel zout nemen...
Het gaat mij ook niet om het afkrakenn van de Acer, maar meer om aan te geven dat elke notebook wel problemen kent. Verder zijn er maar een paar notebook fabrieken in deze wereld. En degene die JEwel bouwt, bouwt ook bekendere merken.
Ik wil gewoon aangeven dat die Jewel echt een optie is. (Nee ik werk iet voor Jewel :) )

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

TS gaf al aan het begin van dit topic aan dat deze liever geen Jewel heeft.

Als ik daarnaast het lijstje zie, zou ik kiezen voor Asus of Acer, enkel al vanwege de prijs in combinatie met de garantie. Dell is namelijk goedkoop bij een kortere garantieperiode. Overigens moet TS niet vergeten dat Asus vaak zonder OS geleverd wordt. Bij het Asus lappie dat ik voor m'n bedrijf bij Mycom bestelde werd echter wel een tas + XP Home geleverd, daarnaast beviel dat lappie goed (op de minder video na, maar de M6000N heeft dat manco niet) (en ik zelf? Ik zou voor de Asus M6000N gaan als ik moest kiezen tussen de twee)

En wat betreft de ervaringen met de Acer Travelmate. Naast dat deze absoluut niets te maken hebben met de Aspire, compleet verschillende modellen (lijken ook in de verste verte niet op elkaar), meldt VWK in het Travelmate topic vaak genoeg dat er gewoon weinig terugkomt met problemen...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Dr_Frickin_Evil
De Asus M6000N ziet er inderdaad wel mooi uit. Ga ik binnenkort wel even voor naar de mycom. Jammer dat ie geen bluetooth heeft...

• Dr_Frickin_Evil
Oja, zijn er trouwens ook laptop met een DVI-uitgang? Ik heb namelijk een iiyama e431-s tft-scherm die ik er graag op aan zou willen sluiten. En mochten er geen laptop zijn die dat hebben, hoe zit het dan met de vga-aansluitingen op die laptops? Zijn ze gewoon vergelijkbaar goed als de moderne videokaarten? Heb nu (nog) mn iiyama op een geforce2 aangesloten, en die kwaliteit is behoorlijk matig.
Verder vraag ik me af of er nog mensen zijn met een Dell Inspiron 500m, ik lees namelijk vooral ervaringen met een Inspiron 8600.

[ Voor 33% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 13-01-2004 21:45 ]

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:24
DVI? Misschien toch maar kijken naar een Powerbook ;) Dan wordt het alleen wat duurder dan eerder genoemde machines.....

• Barracuda
heb idd nog geen notebooks gezien met DVI,
wel hebben de Dell dockingstations DVI & standaard VGA (HD15 of zo geloof ik weet het ff niet meer)

maar ik denk dat dell het eerder op de dockingstations heeft geplakt zodat je makkelijk dual screen kan doen

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 10:01
Hmm... VGA uitgang. Ik heb hem enkel aan een beamer gehad, dat was wel een redelijk profi dingetje moet ik zeggen, maar zag er erg goed uit. Ik denk dat dat verder onderling tussen notebooks niet zo gek veel uit maakt, omdat je intern ook een soort verbinding naar je LCD moet hebben. Mijn idee is dus, dat als het er op een LCD goed uit ziet, zal het er op een monitor ook gewoon goed uit zien. Ik moet je wel vertellen dat ik geen ervaring heb met een DVI-aangesloten monitor, aan mijn desktop hangt een IIYAMA LS702 op een GF2MX400 (niet echt high-end, dat weet ik, maar wel een fijne combi als je toch geen spelletjes speelt!). Waarom ik mijn notebook nog nooit aan mijn monitor gehangen heb, weet ik eigenlijk ook niet. 8)7

Flickr

• Dr_Frickin_Evil
Een van deze 3 zal het worden denk ik:
Inspiron 500m, centrino 1.5ghz, 512MB, 60gb, 14,1" SXGA+, DVDrw en extra bluetooth ontvanger voor 1605E (2jr garantie).

Acer Aspire 2001WLCI, centrino 1.4ghz, 512MB, 40GB, DVD/CDRW, 15,4" WXGA, Radeon 9200 voor 1575E (2jr garantie + 0dode pixel-garantie)

Asus M6000N, centrino 1.5ghz, 512MB, 60gb (5400rpm), DVD/CDRW, 15,4" WXGA, ATI M10 voor 1640E (2jr garantie + 0dode pixel-garantie)

Qua prestaties ontloopt het elkaar niet vee, dell heeft dvdrw, de andere 2 een leuke videokaart (hoewel ik allebei niet echt nodig heb). Het gaat me vooral om stevigheid en kwaliteit. Nogal lastig om dit zo via internet te beslissen, wil ze toch wel in het echt kunnen zien. Iemand een idee waar dit in de buurt van Eindhoven kan bekijken? Welke van deze 3 zal kwalitatief het beste zijn?

Verwijderd

Dr_Frickin_Evil schreef op 14 januari 2004 @ 18:19:
Een van deze 3 zal het worden denk ik:
Inspiron 500m, centrino 1.5ghz, 512MB, 60gb, 14,1" SXGA+, DVDrw en extra bluetooth ontvanger voor 1605E (2jr garantie).

Acer Aspire 2001WLCI, centrino 1.4ghz, 512MB, 40GB, DVD/CDRW, 15,4" WXGA, Radeon 9200 voor 1575E (2jr garantie + 0dode pixel-garantie)

Asus M6000N, centrino 1.5ghz, 512MB, 60gb (5400rpm), DVD/CDRW, 15,4" WXGA, ATI M10 voor 1640E (2jr garantie + 0dode pixel-garantie)

Qua prestaties ontloopt het elkaar niet vee, dell heeft dvdrw, de andere 2 een leuke videokaart (hoewel ik allebei niet echt nodig heb). Het gaat me vooral om stevigheid en kwaliteit. Nogal lastig om dit zo via internet te beslissen, wil ze toch wel in het echt kunnen zien. Iemand een idee waar dit in de buurt van Eindhoven kan bekijken? Welke van deze 3 zal kwalitatief het beste zijn?
bij de dell staat: Modular 8x DVD/24x CD-RW Combo.
Als je dvd+rw wilt moet je 178.50 EUR bij betalen. Heb je denk ik verkeerd gekeken.

• Dr_Frickin_Evil
Neehoor, de site van Dell is nogal onoverzichtelijk. Je moet naar dell.nl gaan, en dan Notebooks, kiezen voor browse Inspiron, en dan bij de meest rechtse Inspiron 500m kiezen voor speciale aanbiedeningen, en dan kiezen voor de duurdere (onderste), kiezen voor Maak op Maat en dan zie je dat deze standaard 14.1"SXGA, 512MB, 60GB hd en DVDRW drive heeft. Alles bij elkaar 200E goedkoper als de in 1e instantie goedkopere versie.

• ChecKege
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 20:41
Als je perse weer raid wilt: Advance VX8600. Kunnen tot 4 hardeschijven in. Heb er zelf even naar gekeken. Maar het leek me uiteindelijk toch iets over the top. (http://www.laptops.nl) (ooit nog een prijsopgaven van gehad, zat met 1 harddisk ergens rond de 2300 euro geloof ik, 4 maanden geleden)

"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22
HP Compaq Business Notebook nx9010:

Mobile Intel® Pentium® 4 processor [B] 2.80 GHz [/B}
Microsoft® Windows® XP Home Edition
256 MB DDR SDRAM
40 GB vaste schijf
15" XGA-TFT-scherm
Combo dvd/cd-rw drive en diskette drive
Tot 64 MD DDR SDRAM video
Geïntegreerde Modem/LAN
1 jaar pick-up en return garantie

1199 Euro Excl BTW = 1427 Inc BTW

3 Jaar garantie zal +_ 350 Euro kosten denk ik

http://h41166.www4.hp.com/catalogue/nl-nl/

• Dr_Frickin_Evil
Ja die advance zien er opzich wel leuk uit, maar t merk zegt me verder niks. En die HP is wel aardig, maar wel te duur voor wat je krijgt.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22
Dr_Frickin_Evil schreef op 14 januari 2004 @ 22:29:
Ja die advance zien er opzich wel leuk uit, maar t merk zegt me verder niks. En die HP is wel aardig, maar wel te duur voor wat je krijgt.
Tja wat ik persoonlijk belangrijk vind is 3 jaar garantie (ik weet wat de onderdelen kosten als het defect is). Ik denk dat het een zeer goede laptop is voor een zeer goede prijs. Je betaald een gedeelte voor service, ontwikkeling en support. Het is maar wat je belangrijk vind

• Dr_Frickin_Evil
Ik zit ook naar de Toshbiba Satellite M30-154 te kijken. 1.4ghz Centrino, 512MB, 40GB, DVDRW, 15.4" tft (WXGA), GeForce FX Go5200 64MB, enz enz. Voor 1732.97€, vind ik opzich best een mooie prijs, maar ik lees er zo weinig over. Iemand ervaring met deze laptop?

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik heb nu twee toshiba's gehad maar ik was er niet helemaal tevreden over. Hardware ging vaak stuk (geluidskaart, geheugen) en dat is erg vervelend om hem dan weer te laten brengen. Ten tweede zijn die laptops erg duur voor wat je krijgt. Maar als een toshiba draait is die super stabiel behalve die hardware dan ;)

Verwijderd

Ik wil binnenkort ook een laptoppie en zit nu erg tussen de DELL 8600 en de ASUS m6000 serie te dubben. Het mooie van die Dell is dat je ook WXGA+ en nog eentje hoger kunt nemen, die resolutie is toch wel cool dnek ik.

De Asus daarentegen is mooier, lichter en heeft 2 jaar garantie standaard. Weet alleen niet hoe het met de schermen zit, zijn die beetje goed?
Pagina: 1