Ik zit te denken om mn desktop-pc te vervangen door een laptop. Ik heb op het moment een Tbird 1.2ghz, 512MB, 2x WD 40GB in Raid0 op een Asus A7V133 moederbord. Als videokaart een Matrox G400. Doet helemaal wat ik wil, fijne pc en snel genoeg. Ik heb een iiyama 17" tft. Nu zou ik hiervoor in de plaats dus een laptop willen hebben. Heeft hier iemand ervaring met een laptop als vervanging van een desktop? Ik gebruik de pc voornamelijk voor (web)design (dreamweaver, photoshop, enz enz) en verder voor de gebruikelijke dingen. M'n huidige pc komt dan in een andere kamer te staan, dat wordt dan een server van vanalles en nogwat hier, en ik blijf hem gebruiken om dvd's te kopieren enzo.
Vooral de harde schijf moet redelijk snel zijn, dat zal namelijk het grootste verschil worden met nu denk ik. Ik zag dat Asus 7200rpm schijven heeft in zijn Asus M6000n, maar die zijn minimaal 2000€. Wat ik dus zoek:
Centrino (1.4-1.5ghz), 512MB RAM, snelle harde schijf (minimaal 5400rpm), minimaal 14" tft (1024x768 is evt genoeg icm met mn iiyama tft die ik er op aan wil sluiten, maar hogere resolutie is wel fijn), en dit alles liefst zoveel mogelijk onder de 2000€
.
Hoe is jullie ervaring met laptops van bijv acer, asus en dell? Zijn ze degelijk en snel genoeg om als voorwaardige pc te dienen? Oja, en ook niet onbelangrijk: zijn ze stil?
Vooral de harde schijf moet redelijk snel zijn, dat zal namelijk het grootste verschil worden met nu denk ik. Ik zag dat Asus 7200rpm schijven heeft in zijn Asus M6000n, maar die zijn minimaal 2000€. Wat ik dus zoek:
Centrino (1.4-1.5ghz), 512MB RAM, snelle harde schijf (minimaal 5400rpm), minimaal 14" tft (1024x768 is evt genoeg icm met mn iiyama tft die ik er op aan wil sluiten, maar hogere resolutie is wel fijn), en dit alles liefst zoveel mogelijk onder de 2000€
Hoe is jullie ervaring met laptops van bijv acer, asus en dell? Zijn ze degelijk en snel genoeg om als voorwaardige pc te dienen? Oja, en ook niet onbelangrijk: zijn ze stil?
[ Voor 3% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 12-01-2004 18:05 ]