Toon posts:

Quest. Internet via de schotel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jaja, nog niet iedereen in dit land heeft een kabelverbinding, vandaar dat ik hier met ISDN zit maar graag iets snellers wil...

Nou hoor ik al een hele tijd geruchten over internet via de schotel, is er iemand die mij hier iets meer over kan vertellen (snelheid enzo), ping tijd, kb/s, abbo. prijzen enz...

thx, TheUnknown

Verwijderd

Je kunt de downstreamsnelheid een beetje vergelijken met kabel/ADSL: tussen de 1 en de 2 Megabit/sec...

Alleen zijn de ping-tijden nogal hoog, omdat je best wel ver door de lucht moet...

En het enige betaalbare nu is nog alleen downstream en upstream via telefoon/isdn/kabel/bla...

Upstream via de schotel komt er ook wel aan, via de K-band ofzoiets ;)

Check http://www.europeonline.com/ en zoek in het archief van dit forum en van de nieuwspostings voor wat meer info (er is daar wel wat over te vinden)

Greetz,

Verwijderd

wow. dat lijkt me tof zeg, upstreamen (zenden) naar een sat.

hehe. dat doet mijn radio-amateur hartje toch ff sneller kloppen...

Verwijderd

Voordeel is wel dat je geen Tv-tuner kaart hoeft te kopen, die worden constant (ook zonder isdn) naar je toegebeamd.

En als je een ISO van bv Linux opvraagd kun je nadat de eerste packetjes ophangen en beamed de SAT lekker door.

Alleen voor surfen lijkt het me langzamer dan ISDN...

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Sorry Binary, als je iets downed dan moet je wel de telefoonverbinding openhouden omdat sommige packets niet heel aankomen, dit is bij een tv-signaal niet zo'n probleem, maar bij een dataoverdracht dus wel dodelijk. :) als ze nu daar je 9600bps stuurkanaal van de isdn voor zouden gebruiken zijn we klaar want veel data is het niet. >:)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 16:21

chaser

Dus als ik bijvoorbeeld een spel (legaal natuurlijk)download van een of andere obscure site kan ik na een paar minuten mijn telefoonverbinding verbreken en dan download hij gewoon verder

Want laten we eerlijk zijn, iedereen wil sneller internetten voor het downloaden. :)

Maar veel grote programma,s en games op internet (legaal of illegaal)zijn verdeelt in kleine segmenten en voordat je de volgende .rar bestand downloadt moet je je telefoonverbinding weer openen

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• Hachy
  • Laatst online: 21:55

Hachy

Laadpas Nerd

Nee je MOET een upstream openhouden ivm packet-controle (als je tenminste tcp/ip gebruikt en dat lijkt me wel handig met internet }) )

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

download on demand kan ook, alleen vraag ik me dan af hoe gecontroleerd wordt dat je zeker de goede data hebt binnen gekregen. Ik kan me voorstellen dat de schotel met bijv. regen minder goede ontvangst heeft.

• Ralph
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-07-2019
Vorlon heeft gelijk. Je moet je telefoonkabel openhouden aangezien het tweewegverkeer is.
Als er 1 pakketje (een palletje is < 1 kbyte) fout aankomt is er al verkeer terug noodzakelijk. En dat gebeurt regelmatig. Dus je telefoonlijn moet openstaan.

Download on demand is hier geen oplossing, aangezien dat zoiets is als "downloaden op een bepaald tijdstip".
Aangezien de foutcontrole in het tcp/ip protocol ingebakken zit (en je het dus altijd gebruikt als je verbinding hebt met internet) maakt het dus niet uit wanneer je het download.

• harley
  • Laatst online: 22:52
hmmz klopt van dat je lijn open moet blijven :(
maar ik heb toch liever mijn upload wat sneller als de download de meeste server halen mijn dowload toch niet ( 150 kb )
maar mijn up is maar 14 :( :(
en met een ftp en http server is dat TE WEINIG :(

.

Verwijderd

volgens mij kan het al heen en weer. Ik heb even snel gekeken op http://www.knoware.nl
Pagina: 1