[win2k3] IIS 6 icm indexing service

Pagina: 1
Acties:

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:27

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Wij hebben hier een site draaien welke momenteel draait op IIS 5.x op een windows 2000 server. Op deze site kunnen de mensen bepaalde documenten opzoeken en openen. Het geheel maakt gebruik van de indexing service en ASP, de gebruiker geeft een zoekterm in en dan krijgt hij/zij een resultatenlijst van linkjes die naar de documenten verwijst zodat deze geopend kunnen worden.

Dit werkt allemaal prima maar nu willen we naar windows 2003 server en de site werkt niet meer. We hebben de ASP-scripts overgezet en de directory structuur netjes hetzelfde gehouden etc.

In de indexing service zijn alle documenten te vinden en het werkt daar allemaal prima, de IIS kan de ASP netjes verwerken dus daar zit het probleem ook niet echt. Het probleem is dat de site na de zoekactie i.p.v. 65 documenten (de indexing service zelf vindt er 65 via "query the catalog") er maar 5 vind en daarvan maar van 2 de link geeft welke ook nog eens niet werkt.

Als de pagina nou helemaal geen resultaten gaf zou het logisch zijn maar wat nu gebeurt is gewoonweg vreemd te noemen.

Ik verwacht dat de scripts aangepast moeten worden omdat de koppeling naar de indexing service niet goed is, maar ik weet niet hoe ik dit moet testen.

In 2000 server was een voorbeeld-script aanwezig en daarop is de site ook gebaseerd alleen in 2003 server is dit voorbeeld-script niet te vinden.

Mijn vraag:

Hoe kan ik achterhalen wat er nu precies fout gaat?

To be determined...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

in IIS6 is ASP by default prohibit dus moet je eerst allowen. Heb je dit al gedaan? dus in IIS6 manager console naar Web Server Extensions. en daar ASP op Allow zetten.

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
ASP is uiteraard al allowed, want de ASP pagina's werken prima zoals ik al in de startpost vertelde

To be determined...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

browsen vanuit een console is iets anders dan vanuit een normale explorer venster. Wat voor even meldingen krijg je?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik verplaats je topic eventjes naar Software Algemeen - vragen over IIS zijn daar beter op z'n plek :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
mutsje schreef op 12 januari 2004 @ 21:46:
browsen vanuit een console is iets anders dan vanuit een normale explorer venster. Wat voor even meldingen krijg je?
In beide gevallen komt het voor, het probleem is dat ik dus niet weet waar ik kan nagaan wat er procies fout gaat, voor zover ik vandaag heb kunnen zien worden er geen foutmeldingen of eventmeldingen gegeven.

Alles lijkt goed te gaan alleen krijg je bijvoorbeeld dit te zien:
5 van de 5 resultaten worden weergegeven

link 1

link 2
kortom, hij geeft ten eerste te weinig resultaten; moesten er 65 zijn bijv. en ten tweede krijg ik niet eens die 5 resultaten te zien.

To be determined...

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
@ mutsje

waar kan ik de event-meldingen eigenlijk vinden?

To be determined...

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
probleem gevonden, na het toevoegen aan de default webserver en daarnaast nog een virtual directory naar de bestanden werkt het dan eindelijk.

To be determined...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

logfiles van IIS6 kun je vinden in je WINDOWS\system32\LogFiles\W3SVC1
Event meldingen komen in je Application log te staan.

[ Voor 42% gewijzigd door mutsje op 13-01-2004 22:00 ]

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Er waren geen eventmeldingen omdat er niets echt misging voor IIS, de totale oplossing was:

(even wat uitgebreider nu)

ik heb bij IIS in de "default website" en nieuwe virtual directory gemaakt die verwees naar de map met bestanden die zichtbaar moesten zijn. Deze bestanden staan nu ergens anders, namelijk op de D-partitie en zijn toegevoegd aan de indexing service. Daarnaast is in diezelfde "default website" ook een vertual directory aangemaakt waar de scripts in staan.

Het blijkt dus (na grondig debuggen en doorspitten van de scripts) dat ze alleen kunnen werken met een catalog die ook een virtual directory heeft.

Dat was de hele truc, maar die moet je ook maar net weten aangezien MS hier weinig tot geen documentatie over heeft en het ook aangeeft als een known issue en nog geen uniforme oplossing heeft hiervoor. Dit werkte voor ons maar is geen garantie dat het overal werkt helaas.

To be determined...

Pagina: 1