Toon posts:

[Asrock P4VT8] CPU temp hoog en laag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC heeft eer raar verschijnsel.
Als ik opstart, rechtstreeks naar XP, geven AIDA32 en Speedfan een CPU temp van ongeveer 73°C.
Als ik eerst naar men BIOS ga, geeft hij daar 52°C en daarna in AIDA32 en Speedfan 43 °C. Dat er verschil zit tussen een prog en de BIOS heb ik reeds gevonden. Maar hoe kan het dat hij 30 ° verschil geeft afhankelijk van het feit of ik in men BIOS geweest ben og niet.
De temperaturen blijven tijdens het werken resp. 40-44 of 70-75.
Nu vraag ik me af, word men CPU echt zo heet, of lezen de progs verkeerd uit ?
Hoe kan ik dit controleren / verhelpen ?
Las al zo'n 100 faq's opde site van Asrock zonder reseltaat, evenals een search.

BIOS geflashed naar nieuwste versie, gaf geen resultaat.

ASROCK P4VT8 + P4 2,8
512 MB PC3200 DDR
Nvidia GF4 Ti 4200

Verwijderd

Ik denk dat wanneer je processor zon 70-75 graden wordt dat je pc constant zal vastlopen bij de wat zwaardere applicaties zoals een 3D game. Meestal zit er een beveiliging op het moederboard van zon 70 graden standaard, en vaak kan je deze in de bios aanpassen. Ik denk dus dat die waardes van 70-75 graden onzin zijn en je beter kan kijken naar die van rond de 45 graden.

een oplossing voor die 70-75 graden heb ik niet, maar als je pc stabiel draait zou ik me dr niet al te druk om maken

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 13:23
De enige manier om te controleren welke temperatuur de goede is is door het met een externe thermometer te meten. Of je kan ook voelen of de heatsink op je CPU warm wordt, want bij 70°C brandt je je handen bijna, terwijl 40°C makkelijk vast te houden valt :)

The devil is in the details.