Toon posts:

OCR gegevens in database zetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heleboel gestandaardiseerde formulieren (helaas niet digitaal) die allemaal ingevoerd moeten worden in een database. Nou vraag ik me dus af of ik die hele stapel in kan scannen, vervolgens OCR-en en dan automatisch de velden die ik wil hebben kan laten toevoegen aan een database...?

Is er iemand die hiermee ervaring heeft, of die mij kan vertellen welk programma ik hiervoor nodig heb...?

Verwijderd

Topicstarter
Schopje...

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:22

Kappie

Tell me your secrets...

Ik heb zelf op de CeBIT verschillende soorten software (en hardware) gezien die dit kunnen. Ik zou zeggen zoek eens rond. Weet zo uit mijn hoofd niet een bedrijf te noemen

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

Als je een beetje OCR pakket neemt, kan je met wat zelf programmeren dit wel bewerkstelligen. Misschien wel zonder programmeren, je kan in veel pakketten
zogenaamde REGIONS maken, de ge-ocr'de gegevens hieruit kan je dan los opvragen
en simpel in je database gooien. Qua OCR'en heb ik goede ervaringen met ABBY
http://www.abbyy.com/ , ook de engine van ImageBasic en Imaging Professional zijn prima.
Software van ons werkt met deze engine's en doet dat wat jij wilt, echter dit zit in
een pakket verwerkt, en is niet universeel toepasbaar.

Ik zit even te kijken op de site van Abby, ik denk dat dit product wel interressant is:
http://www.abbyy.com/icr_...?param=1621&from=leftcom1

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen zover!

Ik hoorde net van iemand dat het ook gewoon kan met de microsoft document imaging uit windows XP... Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 17:16:
Bedankt voor de adviezen zover!

Ik hoorde net van iemand dat het ook gewoon kan met de microsoft document imaging uit windows XP... Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Ik dacht juist dat er bij XP geen imaging meer meegeleverd werd, als je de imaging software uit vorige Windows versies bedoeld, dan is dat de Kodak Imaging, wat weer vergelijkbaar is met Imaging Professional.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 18:00:
[...]

Ik dacht juist dat er bij XP geen imaging meer meegeleverd werd, als je de imaging software uit vorige Windows versies bedoeld, dan is dat de Kodak Imaging, wat weer vergelijkbaar is met Imaging Professional.
My bad... het is de document imaging van office 2003...
Pagina: 1