Toon posts:

processor en videokaart keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de luxe dat ik deze maand een geheel nieuw systeem kan kopen met een budget van maximaal 4000 gulden. Ik ben er al redlijk uit wat ik wil, zit alleen te twijfelen tussen processors en videokaarten. het wordt in ieder geval een amd-systeem met de volgende onderdelen:
- ASUS A7V Socket A VIA KT133 à 460,-
- 256Mb SDram PC133 à 460,-
- HDD 30 Gb IDE UDMA 7200 rpm+cooler à 495,-
- Behuizing ATX Bigtower STD300W à 155,-
- Samsung Syncmaster 750 s 17~ à 595,-
- Creative SB Live Player 1024 à 149,-
- DVD ROM 12x Speler à 245,-
- Logitech Wheelmouse Opticalà 80,-
- Floppydrive à 45,-
- Standaard Keyboard PS-2 à 25,-
totaal 2709 piek
ik houd dus nog 1300 piek over voor proc. + videokaart en twijfel tussen de volgende combinaties:
- T-bird 1000 mhz à 950,- + Hercules 3D Prophet II MX à 395,- (totaal 1345 piek)
- T-bird 850 mhz à 565,- + Asus vASUS V7700 Geforce2 GTS PURE à 635,- (totaal 1200 piek)
- Duron 800 à 365,- + ATI RADEON 64Mb DDR VI-VO AGP à 875,- (totaal 1240 piek)

dit alles in norrod prijzen (ik moet mijn hele systeem bij dezelfde winkel kopen want het gaat namens een pc-prive project en ik heb goeie ervaringen met norrod)
Ik ben nieuw hier dus alle op- of aanmerkingen op dit systeem zijn welkom en vooral over de keuze voor de proc. en de videokaart
alvast bedankt

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Als ik jou was, zou ik voor de gforce gaan. Retegooie kaart. En je de proc snelheid merk je niet zo. Als er maar wel een goede kaart in hangt

Verwijderd

Combinatie 2!
De 850 en GF2GTS zien er lekker uit. Als je een 1ghz proc neemt is het een beetje zonde om er een 'langzame' gf2mx bij te nemen.

Verwijderd

Inderdaad combinatie 2 is de beste.
Wil je echter nog een beetje besparen dan kun je ook die Duron 800 in combinatie met die Asus V7700 nemen.
Er zijn echter nog beter GF2 kaarten verkrijgbaar, zoals de Hercules 3D Prophet GF2 maar die is wel weer iets duurder.

Het verschil tussen een Duron800 en een Tbird800 is +/- 10 a 14%

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties,

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Beetje overbodige reactie misschien maar ook ik zou voor de tweede optie gaan.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Waarom geef je niet iets meer geld uit aan een goede monitor?
Ik kom zoveel mensen tegen die een ontzettend snel systeem kopen en bezuinigen op de monitor, zo van oh ja een monitor ook nog, doe maar een 17".
Die processor en videokaart is over een jaar weer veroudert een goede monitor niet.
Vorige maand nog een A902MT van Iiyama gekocht, kostte me 1400 gulden maar over 5 jaar staat deze er nog.

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Als alternatief kun je ook een Geforce 2 Pro en een AMD processor (welke is afhankelijk van de prijs van de Pro) kopen. Daarbij moet ik het eens zijn met wezep: koop een goede monitor, want die gaat langer mee dan de rest van je computer. Daarmee wil ik niet zeggen dat de Samsung slecht is, want het tegenovergestelde is waar, maar koop de monitor die je nu al hebben wil.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Als je toch de norrod prijzen neemt:
Zeg 1900,- voor monitor + proc + video

- Samsung 19" 940,-
- Asus V7700 GTS 635,-
- Duron 800 365,-

(is iets meer , maar toch ...)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20

Klippy

Still Game

Voor 2 gaan dus, had ik die luxe maar :P
Maar als je voor 2 gaat heb je nog 100 piek over en als je ff bij het nieuws kijkt zie je dat de prijsdalingen van AMD er aan zitten te komen, dus kan je als je ff wacht ook nog wel gaan voor die 1Ghz of anders 900Mhz ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
ok met deze reacties kan ik dus wel wat, ik ga dus waarschijnlijk voor de asus v7700. ik game erg veel dus wil in ieder geval een goede videokaart. LiquidSilver ik kan het systeem pas in januari bestellen (heeft weer met het pc-prive project te maken) dus kan idd, nog wel even op de AMD prijsverlagingen wachten. Wat de monitor betreft, sja ik heb nu een brakke 15 inch en een vriend van mij heeft die samsung 17 inch, ik vind het voor het geld een geile monitor :-) Maar ik zal er nog eens goed over nadenken. die optie van Chemist vind ik ook wel een goede.

mzzls

Verwijderd

Ik zou ZEKER voor de 19" gaan (kijk ook maar eens in pricewatch voor de Iiyama 19" 900MT1 Vision Master 451, 807 piek!) da's ook lekker.
Geloof me, een lekkere video kaart is mooi, maar als je dan niet spellen KAN draaien in 1600x1200 ofzo da's balen.

Verwijderd

Ga voor optie 2. Leuk hoor een 19' scherm..als je bureau niet zo groot is, da pas nie. Dus een 17inch is ook goed...
Koop een Duron en ga hem overklokken houdt je meer geld over, kan je heeel misschien alsnog je droom 19inch kopen...

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag me ook af of het verschil tussen zulke hoge resoluties echt zo belangrijk is. die samsung 17 inch kan 1280 X 1024 dat lijkt me voor UT en Q3 prima, want ik wil wel een beetje hoog aantal frames per seconde halen. correct my if i'm wrong :)
Pagina: 1