[W2K3] Roaming profile exclude default gewijzigd in W2K3 ?

Pagina: 1
Acties:

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:47
Er is een Windows 2003 server in een domein. Alle clients zijn XP en maken gebruik van Roamin profiles.

De zaak is met OU's en GPO's geconfigureerd.

Tot mijn verbazing zie ik in de GPO onder -> USER CONFIGURATION -> ADMINISTRATIVE TEMPLATES -> USER PROFILES -> EXCLUDE DIRECTORIES IN ROAMING PROFILE staan:

-----
By default, the History, Local Settings, Temp, and Temporary Internet Files folders are excluded from the user's roaming profile.

If you enable this setting, you can exclude additional folders.
-----

Dit betekent volgens mij dat de local settings EN dus ook de outlook.pst file wordt ge-exclude. Zelfs al ENABLE is dit veld en laat ik het verder leeg. (Er staat toch 'additional folders' ?..?? )

En ja hoor. Ik heb het veld ge-enabled en laat de waarde verder leeg.

De hele local settings directory wordt NIET opgeslagen.

Het is in een omgeving waar iedereen 100MB switched heeft met erg kleine .PST files, daarom is ervoor gekozen deze mee te nemen in het roaming profile.

[ Voor 5% gewijzigd door Roel Broersma op 12-01-2004 16:27 ]

...don't know what should be here...

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 19:44

Dr_Love

Best drugs are made by love

Je kunt dit toch gewoon omzeilen,

Je haalt uit het standaard gevulde lijstje de map local settings weg.
En dan vul je handmatig de mappen in, behalve "Local Settings\Application Data"
Dan werkt volgens mij.

Je kunt ook gewoon inloggen met de gebruiker, alles van outlook instellen en dan het pst bestand verplaatsen naar een map op de server. Dit is beter mochten er toch gebruikers zijn die veel mail bewaren.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

• Roel Broersma
Ja,. dat standaard lijstje. Dat is nu juist het probleem.

Als ik daar LOCAL SETTINGS uit weg haal. Doet hij het nog, zelfs na het rebooten van de server en de clients (even voor de duidelijkheid om GPO's te refreshen).

Ik denk dus dat ze tegenwoordig (in W2K3) STANDAARD al ALTIJD Local_Settings erin hebben staan. Ook al haal je het weg.

Nogmaals: er staat immers; "...additional folders..."

Hiermee bedoelen ze dus denk ik; "..om extra folders aan te geven.."

• Roel Broersma
Update:

bij onze vrienden van Expert Exchange staat zelfs:

---
...There is no way to use this policy to include the folders that are excluded by default...
---
( http://www.experts-exchange.com/Networking/Q_20828785.html )

Dus dat betekent dat het NIET MOGELIJK is om UBERHAUPT OOIT je local_settings nog met je profiel mee te laten roamen... ??

[solly voor het omhoogschoppen, maar vond het wel even noemenswaardig/nuttig]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

even voor alle duidelijkheid.. een Windows Server 2003 omgeving refresh je de policy gewoon met GPUpdate /force tenzij anders aangegeven wordt tijdens het aanmaken van een policy. Dan krijg je namelijk een popup venster dat de policy niet eerder effectief is als de machine gereboot is.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

* creative8500 zwaait naar andere R. Broersma Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bye.gif

[ Voor 9% gewijzigd door creative8500 op 14-01-2004 08:09 ]

Pagina: 1