Celeron pinnetje afgebroken bij installatie, garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Enkele dagen geleden heb ik een celeron gekocht. Na de installatie startte het systeem niet op. Het bleek dat een van de middelste pinnetjes van de processor was omgebogen. Ik had hem direct uit de verpakking de socket ingestopt. Ik denk dat hij al licht gebogen was toen hij uit de verpakking kwam.
Ik heb hem geprobeerd rechtop te krijgen maar bij deze poging brak het pinnetje af :/ .

Zal ik hier nog garantie op kunnen kijgen?

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

uuuh, denk het niet, tenzij je aan kunt tonen dat ie al gebogen uit de verpakking kwam maar dat lijkt me erg lastig te bewijzen.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
garantie kun je echt wel vergeten, je kunt in discussie gaan, maar het probleem is dat je aan moet tonen dat de proc zo in de verpakking zat, en dat lukt nu niet meer nu de verpakking geopend is

bij mij op et werk gaat er door dit euvel zo'n 5 processoren per maand rechtstreeks de prullebak in

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• typhon

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Ik heb het bedrijf dat me deze processor geleverd heeft al een mail gestuurd. Ze zeiden dat ik waanschijnlijk hem verkeerd in de socket heb gestopt, wat niet zou kunnen want het is een van de middelste pinnetjes.

En als ik die discussie al aanga, hebben jullie nog argumenten? (die kan ik wel gebruiken geloof ik ;))

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Opsturen naar Intel, zal je nog een nieuwe krijgen ook. Ik kende eens een ontzettend domme n00b die ook eens zo ze P4 had gesloopt, kreeg nog een nieuwe van Intel ook :{ :)

• typhon

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Ej tnx! :D

Dat heb ik ook eens gehad met een maxtor HD (wel dan geen Intel product, maar het is ook een grote IT leverancier). Perongeluk een onderdeeltje van de onderkant afgebeukt bij de installatie van een nieuwe hd. En dat was duidelijk te zien. Ik kreeg ook een nieuwe.

• typhon

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
typhon2 schreef op 12 januari 2004 @ 16:32:
Ej tnx! :D

Dat heb ik ook eens gehad met een maxtor HD (wel dan geen Intel product, maar het is ook een grote IT leverancier). Perongeluk een onderdeeltje van de onderkant afgebeukt bij de installatie van een nieuwe hd. En dat was duidelijk te zien. Ik kreeg ook een nieuwe.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

offtopic:
veel dubbelposts met die vage server vandaag

Garantie kan je natuurlijk vergeten als je een krom pinnetje zelf nog recht gaat buigen, waarbij deze breekt. Als ie krom in de verpakking zou zitten, had je nog een verhaal richting winkel. Nu is dat natuurlijk uitgesloten na je onhandig uitpakkende eigen 'reparatie'.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Welk pinnetje is het? Misschien werkt ie nog prima :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

FastBunny schreef op 12 januari 2004 @ 16:37:
Welk pinnetje is het? Misschien werkt ie nog prima :)
zoals de ts zelf zei: het systeem start NIET op, dus ben bang dat ie echt kaput ist

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 16:42:
[...]

zoals de ts zelf zei: het systeem start NIET op, dus ben bang dat ie echt kaput ist
Woeps. Ff overheengelezen |:(

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Als een pinnetje gebogen is dan monteer je de proc toch gewoon niet?

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 17:08

Magure

Bla....

Als je dat pinnetje nog hebt dat is afgebroken stop die gewoon in de socket waar die officieel hoort te zitten!! Ik heb het ook wel eens gehad met P4's en die draaiden probleemloos met een afgebroken pinnetje!! Dus zorg er voor dat hij goed contact maakt met de cpu en dan zou het moeten werken!!!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Misschien dat je dat pinnetje er nog aan kan solderen? (dan mss wel met een ander pinnetje maar da boeit niet )

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Sorry maar het is echt onmogelijk dat een pinnetje krom zit in een verpakking.

Ik werk zelf in een pcwinkel en het gebeurt mij ook wel eens bij het uitpakken (kut intel verpakkingen ;) )
Tot nu toe heb ik ze altijd nog recht gekregen.....

Verwijderd

Riesjard schreef op 12 januari 2004 @ 17:09:
Sorry maar het is echt onmogelijk dat een pinnetje krom zit in een verpakking.

Ik werk zelf in een pcwinkel en het gebeurt mij ook wel eens bij het uitpakken (kut intel verpakkingen ;) )
Tot nu toe heb ik ze altijd nog recht gekregen.....
Nonsens, ze zitten echt wel eens krom in de verpakking hoor. Ik bouw zelf pc's en krijg ze ook nog wel eens krom aangeleverd. Die gaan dus ongeopend retour leverancier is het te bont is. (Ik inspecteer idd eerst de processor voor ik de verpakking open ja.

• typhon

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Ik stuur de proc terug naar Intel met het verhaaltje dat ik hem er nog niet in heb gezet.

Ik heb hem teruggebracht naar de leverancier, Perfect Systems. Daar kon ik een vervangende krijgen voor de inkoopprijs. Als ik de kappote zelf op zou sturen en een nieuwe terugkreeg kon ik deze inleveren bij hun en het geld terugkrijgen. Dat is nog eens service _/-\o_ .

Ik ga nu een héééééle lieve RMA mail sturen naar Intel :P.

Verwijderd

typhon2 schreef op 12 januari 2004 @ 17:21:
Ik stuur de proc terug naar Intel met het verhaaltje dat ik hem er nog niet in heb gezet.

Ik heb hem teruggebracht naar de leverancier, Perfect Systems. Daar kon ik een vervangende krijgen voor de inkoopprijs. Als ik de kappote zelf op zou sturen en een nieuwe terugkreeg kon ik deze inleveren bij hun en het geld terugkrijgen. Dat is nog eens service _/-\o_ .

Ik ga nu een heeele lieve RMA mail sturen naar Intel :P.
Jammer dat de winkelier niet zelf even probeert de RMA te claimen. Dat zou ik wel doen namelijk.

Van de andere kant moet je wel rekenen dat de winkelier hierbij financieel nadeel heeft. Tegen de tijd dat jij je processor terug hebt zal de prijs daarvan waarschijnlijk weer een stuk lager liggen.

Verwijderd

cypher21 schreef op 12 januari 2004 @ 16:13:
garantie kun je echt wel vergeten, je kunt in discussie gaan, maar het probleem is dat je aan moet tonen dat de proc zo in de verpakking zat, en dat lukt nu niet meer nu de verpakking geopend is

bij mij op et werk gaat er door dit euvel zo'n 5 processoren per maand rechtstreeks de prullebak in
5 Per maand,

Zou je ze apart voor me kunne leggen ? Je kan het elktijd proberen op het te solderen . Toch een gratis proseccor er bij voor niks als het lukt :) .

@typhon2,
Ik zal hem gewoon in der verpaking stoppen en er mee terug gaan. Zeg dab gewoon tegen de verkoper dat die het niet doet. Mischien probeert hij hem uit in een pc en dan zal hij wel tot de concusie komen dat die stuk is en dan krijg jij een nieuwe ;).

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Gaat het hier nu om garantie oprekken of een probleem oplossen? :(

Zoals al voorgesteld: douw dat pinnetje in het corresponderende gat in je socket (wel goed tellen!) en doe een schietgebedje.

Je kan er ook mee teruggaan met een of andere smoes en dat ze er dan later achter komen dat het user abuse was.
Dit soort acties worden doorgaans niet echt gewaardeerd aan "de andere kant van de balie" dus kijk wel uit wat je op het spel zet. (dit is een van de voornaamste redenen dat er met garantie kwesties altijd gevraagd wordt om identificatie... :( )

zucht niet alles goed gelezen, maar het gaat om het idee. Garantie kwesties die je zelf hebt veroorzaakt
(nietnadenken/stommiteit/onhandigheid/overclocken/solderen/tweaken/weetikveel) verlies je in the end altijd.

[ Voor 18% gewijzigd door Dr.Q op 12-01-2004 19:50 . Reden: regeltje toegevoegd... ]

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

TS, ga terug naar de winkel en zeg eerlijk wat er is gebeurd, heb je misschien nog kans dat je 1 terug krijgt. enne illegale praktijken zijn op got verboden.

Verwijderd

Doe zelf TD/Assemblage en kom ook wel eens een P4 tegen waarvan een pinnetje krom is, maar dit merk je direct op, de CPU past zo niet in de socket.
Even terugbuigen en het is weer OK

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vraag het de winkel?

Nogal loos topic, dit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.