OK, wat ik wil doen:
ik heb 2 textboxes:
- txtID
- txtDescription
Verder heb ik nog een dataset met meerdere tabellen:
- tblDebiteuren
- tblOrder
- tblProducten
Nu wil ik graag dat als men een ID invoert (van een order) in de txtID textbox, dat de omschrijving (achternaam) van de betreffende debiteur in de textbox txtDescription komt te staan!
Ik weet niet wat ik nu verder met deze relatie moet doen, om te zorgen als men een orderID invoert, dat dan de achternaam van de betreffende debiteur in txtDescription komt te staan !
Ikzelf denk dat het te maken heeft met het leggen van relaties in je dataset, en dat heb ik dus ook geprobeerd:
ik heb 2 textboxes:
- txtID
- txtDescription
Verder heb ik nog een dataset met meerdere tabellen:
- tblDebiteuren
- tblOrder
- tblProducten
Nu wil ik graag dat als men een ID invoert (van een order) in de txtID textbox, dat de omschrijving (achternaam) van de betreffende debiteur in de textbox txtDescription komt te staan!
Ik weet niet wat ik nu verder met deze relatie moet doen, om te zorgen als men een orderID invoert, dat dan de achternaam van de betreffende debiteur in txtDescription komt te staan !
Ikzelf denk dat het te maken heeft met het leggen van relaties in je dataset, en dat heb ik dus ook geprobeerd:
Visual Basic .NET:
1
2
| dsData.Relations.Add("FK_order_debiteuren", dsData.Tables("tblOrder").Columns.Item("clmDebID"), _ dsData.Tables("tblDebiteuren").Columns.Item("clmAchternaam")) |