Toon posts:

[VB.NET] DataBinding 2 TextBoxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, wat ik wil doen:

ik heb 2 textboxes:
- txtID
- txtDescription

Verder heb ik nog een dataset met meerdere tabellen:
- tblDebiteuren
- tblOrder
- tblProducten

Nu wil ik graag dat als men een ID invoert (van een order) in de txtID textbox, dat de omschrijving (achternaam) van de betreffende debiteur in de textbox txtDescription komt te staan!

Ik weet niet wat ik nu verder met deze relatie moet doen, om te zorgen als men een orderID invoert, dat dan de achternaam van de betreffende debiteur in txtDescription komt te staan !

Ikzelf denk dat het te maken heeft met het leggen van relaties in je dataset, en dat heb ik dus ook geprobeerd:

Visual Basic .NET:
1
2
dsData.Relations.Add("FK_order_debiteuren", dsData.Tables("tblOrder").Columns.Item("clmDebID"), _
 dsData.Tables("tblDebiteuren").Columns.Item("clmAchternaam"))

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Kijk eens naar de DataBindings property van je textbox.

code:
1
txtDesciption.DataBindings.Add (.....)

Het leggen van die relatie zorgt er voor dat je gemakkelijk de bijhorende records kunt ophalen.
Je zult DataBindings moeten toevoegen aan de controls, en als je een ordernr hebt ingegeven, zal je naar het juiste record in je dataset moeten navigeren.

[ Voor 54% gewijzigd door whoami op 12-01-2004 16:13 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 12 januari 2004 @ 16:11:
Kijk eens naar de DataBindings property van je textbox.

code:
1
txtDesciption.DataBindings.Add (.....)

Het leggen van die relatie zorgt er voor dat je gemakkelijk de bijhorende records kunt ophalen.
Je zult DataBindings moeten toevoegen aan de controls, en als je een ordernr hebt ingegeven, zal je naar het juiste record in je dataset moeten navigeren.
OK, dit was dus eigenlijk mijn vraag: Hoe gaat dat navigeren? :D

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Ik denk dat ik het zo zou doen:

Ik zou m'n textboxen binden aan een DataRow; nadat je een ID hebt ingegeven, zoek je het overeenkomstige record.
Of anders moet je met de CurrencyManager en de Position gaan spelen.

https://fgheysels.github.io/