Toon posts:

[xp] error bij installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer Windows XP pro op mijn computer te installeren, maar krijg steeds dezelfde error, wel steeds op een ander moment, maar het lukt nooit de installatie af te ronden. Meestal treedt de error op bij het voltooien van de installatie, en dan vooral bij het installeren van de onderdelen van het menu start. Ik krijg een blauw scherm met de volgende mededeling:

Er is een probleem gevonden, Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ik heb ook wel eens hetzelfde scherm gehad, met alleen ipv de melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL een memory-error, maar ik weet niet meer welke dat precies was.

De specs van mjn systeem (voor zover ik het nog weet, heb het lang niet meer gebruikt, en kan het nu ook niet opzoeken zonder OS):

AMD Athlon 1600+
256 mb DDR-RAM
Samsung 20 gb Hard disk
Asus A7A266 Moederbord
Club3D tnt2 32 mb videokaart

Weet iemand wat de error precies betekent en hoe dit op te lossen is???

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Memtest86 eerst een runnen voordat je verder gaat kijken.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Kan ook een ATA Controller fout zijn?!
Mischien een dode DVD-Rom of brander, tevens als je een Soundblaster Audigy hebt die een beetje vaag doet , dat kan ook het probleem zijn!

• HyperDevil
Kan ook een ATA Controller fout zijn?!
Mischien een dode DVD-Rom of brander, tevens als je een Soundblaster Audigy hebt die een beetje vaag doet , dat kan ook het probleem zijn!

• HyperDevil
sorry 3x IE bleef hangen 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door HyperDevil op 12-01-2004 15:51 ]

Verwijderd

In Windows XP en 2000 BSOD guide staat hoe je dit kunt oplossen.

Succes!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
geheugenprobleem is heel waarschijnlijk. zijn ook al veel topics over.

kijk even in je bios of je je timings goed hebt staan en of je snelheid wel goed staat. FSB ook sync laten lopen met je geheugen, dat kan al veel schelen.

als windows dan er op staat kun je weer gaan tweaken met je geheugen settings.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik zal vanavond aan de slag gaan met jullie tips.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu windows XP kunnen installeren met een cpu/pci frequency van 100/33 Mhz ipv 133/33 Mhz. De CPU/memory frequence ratio was in beide gevallen 1:1. Memtest86 kan ik helaas nu niet uitvoeren, omdat ik geen brander beschikbaar heb (binnen 2 weken wel), maar ik wil de cpu frequency natuurlijk wel weer verhogen naar 133 Mhz (voor 1400 Mhz ipv 1050 Mhz). Maar waarschijnlijk krijg ik dan weer dezelfde error (ga het zo uitproberen). Heeft iemand een oplossing, of moet ik wachten totdat ik Memtest86 kan branden?
Pagina: 1