Toon posts:

DHCP werkt op 1 pc niet goed.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een probleempje ik heb hier drie computers in een netwerk op een router hangen. alle drie werken ze via dhcp en goed. nu wil ik er een vierde bijhangen krijg ik het volgende probleem op die vierde pc. Hij verzend alleen pakketten en ontvangt niets. ook krijgt hij geen goed ip adres van mijn router. dus ergens is er iets fout met die dhcp maar wat het is weet ik niet

Alvast bedankt

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
welke router?

Verwijderd

probeer in dos prompt:

start-->run-->cmd of anders command

ipconfig /release en daarna ipconfig /renew

Verwijderd

probeer in dos prompt:

ipconfig /release en daarna ipconfig /renew

-edit-

Kan deze even verwijderd worden:)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een etech multi pc modem. en als ik in dos ipconfig/renew invoer krijg ik het volgende: Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:28

Guldan

Thee-Nerd

Heeft hij uberhaupt wel een netwerk verbinding.(branden de lampjes op de netwerkkaart/hub/switch)Is de kabel niet kapot, of heeft hij niet aan een vast netwerk gehangen??zodat zijn ipadres nog op een vaste staat??
Het zal lijkt mij niet aan de router liggen want hij deelt wel uit op de andere pc's.

edit:
Weet je zeker dat die netwerkkaart zelf wel goed is geinstalleerd???

ik was weer te langzaam...

[ Voor 18% gewijzigd door Guldan op 12-01-2004 15:51 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
De netwerk verbinding is goed want zodra ik de kabel in een andere pc doet werkt hij gewoon. en het netwerk is ingesteld op autoconfiguratie IP adres

Verwijderd

Je netwerkkaart doet het niet of is verkeerd of niet geïnstalleerd. Kijk dit even na en probeer zo mogelijk een andere netwerkkaart.

Het is trouwens ipconfig /renew en niet ipconfig/renew.

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
heb je niet een beetje heel erg veel meer info voor ons. Op deze manier is er natuurlijk niet uit te komen. Wat voor ip heeft die pc dan wel gekregen en wat zou het volgens jou moeten zijn? werkt het wel als je een vast ip meegeeft?

Need more information to help you.

edit:
JSS heeft idd wel een goede optie. Kan natuurlijk ook verkeerde driver zijn

Your time as a student is the best time of your life

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een andere netwerk kaart geprobeerd maar die had wel de zelfde chipset nl: Realtek.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Heeft de computer met probelemen al eerder aan het internet gehangen?
Draai een eens ad-aware en/of spybot, verwijder het tcp/ip protocol en de nic en instaleer ze weer, sjek je mac adressen, klop een static ip in en kan je dan de router pingen?

fff nog -off-topic.....
probeer in dos prompt:

elke keer haren in mijn nek overeind.. dit is geen dos prompt maar een command promt

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Een vast ip werkt ook niet. Ik kan alleen naar localhost of zijn eigen adres pingen. Ik draai op OS WinXP prof. en als ik in het status venster van de netwerkverbinding voor herstellen kiest krijg ik de fout dat herstellen niet mogelijk is. Het IP adres dat hij krijgt is 169.254.105.214 terwijl mijn router een 10.0.0 range uitstuurt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn router of een andere pc uit de 10.0.0 range wil pingen krijg ik de foutmelding dat de doelhost niet bereikbaar is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 15:57:
Je netwerkkaart doet het niet of is verkeerd of niet geïnstalleerd. Kijk dit even na en probeer zo mogelijk een andere netwerkkaart.

Het is trouwens ipconfig /renew en niet ipconfig/renew.
Lijkt er inderdaad op dat er verkeerde drivers geinstalleerd. Maar neem aan dat ts dat al gecheckt had en de nieuwste voor zijn versie van Windows heeft gedownload.

Ipconfig/all werkt ook gewoon, zoiezo onder XP Pro ;)
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 16:01:
Ik heb al een andere netwerk kaart geprobeerd maar die had wel de zelfde chipset nl: Realtek.
En wat gebeurde er toen ? Heb je wel 100 % zeker de goeie drivers ? Realtek 8139A lust soms bijvoorbeeld de driver van 8139 C niet enz. enz. Tevens zou het wel handig zijn om te weten welk os je draait, dit zal het troubleshooten een stuk makkelijker maken :) Alle andere informatie die je kan bedenken is ook welkom :)

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 12-01-2004 16:11 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

stel de werkgroep naam goed in, stel dan het subnet ook goed in
op 255.255.255.0 of iets wat er lijkt.
en zet ook even het ipadres van de dhcp en dns server goed

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 00:27
Zo te zien krijgt ie een ip uit de autoconfig range: (Windows familly-login) 169.x.x.x.

Dat doet Windows normaal alleen maar als hij geen of een niet goed ingestelde netwerkkaart vindt.

Advies:

Dubbelcheck je netwerkkaart-drivers en als dit de goede zijn doe eens een repair van de netwerkconfig. (Ik meende gezien te hebben dat je XP draait).

Weet je zeker dat de kaart werkt (check de ledjes, of zie je evt. een msg. als de PC Boot/POST [à la IntelPro/100]?)

Lukt dit niet, probeer evt. de kaart eens in een ander PCI-slot, als je zeker weet dat ie niet kaduuk is.

Suc6

[ Voor 3% gewijzigd door Kosh66 op 12-01-2004 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers geprobeerd andere pci sloten geprobeerd. maar het werkt nog steeds niet. een NIC met dezelfde chipset werkt ook niet. ik denk dat ik maar een 3com moet halen ofzo.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 21:09
En als je die pc een vast ip geeft uit de range die de router uitdeelt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het progje aida geinstalleerd. dat leest alle gegevens uit je computer. nu zie ik dat mijn DHCP 255.255.255.255 is dat lijkt mij niet te kloppen hoe verander ik dit en waar moet ik dit in veranderen.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:28

Guldan

Thee-Nerd

dat kan ook de subnet van de dhcp range zijn toch??ik bedoel die hoort toch zo te zijn??

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
De laatste 255 moet volgens mij een 0 (nul) zijn.
offtopic:
Heey Guldan, bekend gezicht... Jij hier? :+Afbeeldingslocatie: http://www.alexxx.nl/members/mailv2/emoticons/bye.gif

[ Voor 22% gewijzigd door Joen op 12-01-2004 21:58 ]

Pagina: 1