Toon posts:

Spellen spelen op 2 LAN's gekoppeld via VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eerst even wat uitleg over de situatie:

- Ik heb hier een LAN met 3 PC's gekoppeld aan het internet via een Linksys BEFSX41 router.

- Een vriend van me heeft ook een LAN, met 2 PC's en zit via dezelfde router op internet.

We zitten allebei op kamers van de Studenten huisvesting en hebben allebei via deze vereniging een 10Mbit internet aansluiting.

We wilden makkelijk spellen kunnen spelen en software e.d. kunnen delen, dus hebben we met de routers een VPN connectie opgezet (dit type ondersteund deze optie hardware matig). Dat is allemaal geen probleem.

We hebben in eerste instantie de volgende IP-instellingen genomen:

Ik: 192.168.1.x (mijn router dus op 192.168.1.1)
Vriend: 192.168.2.x (zijn router dus op 192.168.2.1)

Alles goed ingesteld in de VPN-instellingen van de router en geconnect...geen probleem. We kunnen elkaar's PC's gewoon pingen...we kunnen gedeelde mappen openen. Allemaal prima.

Maar nu komt het probleem: spellen spelen gaat niet goed bij de spellen waar je geen ip adres kunt intypen. (bijv. WC3 TFT)...normaal zie je alle spelers gewoon in het menu en je ziet een game staan en die join je gewoon...maar als ik een spel opzet ziet mijn vriend die game helemaal niet staan. Spellen waar je wel een ip adres kunt intypen zijn geen probleem.

Nu dacht ik zelf dat dit ligt omdat we in een verschillend subnet zitten en dat bijv. warcraft alleen spelers laat zien binnen hetzelfde subnet. We hebben daarna het subnet 192.168.1.x verdeeld in 2. Ik 0-127 en mijn vriend 128-255 en als subnet masker dan ook 128 op het eind. Pingen, delen van mappen => werkt allemaal...dus blijkbaar geeft de router de pakketjes toch netjes door...alleen warcraft laat nog steeds geen opgezette game zien...

Iemand enig idee?