[ASP] Uploaden met inloggen

Pagina: 1
Acties:

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 16:43
Ik heb al gezocht via Google en GoT, maar ik heb niks kunnen vinden.

Ik wil dus foto's uploaden naar een vaste map op de webserver (ik beheer niet zelf de webserver, dus ik kan geen rechten instellen). Maar omdat een anonymous user geen schrijfrechten heeft lukt dat niet.

Is het mogelijk om in te loggen met de username en het wachtwoord van mijn FTP-account en zo dus bestanden te uploaden?

Ik gebruik nu FileSystemObject om het bestand op de server te schrijven.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waarom mail je dan niet naar je hoster om te vragen of zij die rechten willen geven op een folder?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 16:43
Dat kan natuurlijk wel, maar mijn vraag is of het ook mogelijk is met inloggen.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
is in theorie mogelijk maar dan zul je nog aan de hoster moeten vragen of ze je rechten willen geven... (dus eigenlijk geen verschil)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat je zou kunnen proberen is om een 403 statuscode in een script terug te laten komen. Vervolgens dwing je basic authentication af, waarbij je dan moet inloggen. Vanaf dat moment zit je niet meer onder het IUSR_account, maar onder je eigen , net ingelogde account.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 12 januari 2004 @ 15:07:
Wat je zou kunnen proberen is om een 403 statuscode in een script terug te laten komen. Vervolgens dwing je basic authentication af, waarbij je dan moet inloggen. Vanaf dat moment zit je niet meer onder het IUSR_account, maar onder je eigen , net ingelogde account.
mits er natuurlijk wel een account is waarmee je kan aanmelden...
Want als je zelf wel een account hebt om via ftp bijv. aan te melden wil je dit niet aan je bezoekers geven...
Pagina: 1