Toon posts:

[WinroutePro?] BOTD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:? Wat is m'n probleem?
Ik wilde zelf een FTP server opzetten dus vroeg ik op irc aan een @ of dit mogelijk was omdat ik in een netwerk zit. Hij vertelde me dat ik Winroute moest installeren en dat ik eens naar die poortmap FAQ moest kijken.
Afijn, ik installeer WinroutePro en reboot m'n PC. Op het moment dat normaal het Windows XP "laad" scherm tevoorschijn komt krijg ik een BOTD:

BAD_POOL_CALLER

0x0000000C2

Toen ik m'n PC opstartte met de "Laatst werkende configuratie (o.i.d) gaf hij echter geen BOTD meer.

:? Wat heb ik zelf al gedaan?
Ik heb gezocht in de BOTD FAQ maar kon hier niets over vinden. Ook de microsoft site had geen informatie over deze STOP fout. Op google vond ik echter wel iets, een één of ander vaag forum waar iemand hetzelfde probleem had als hij Halo startte. Een kerel had gereplyed en zei iets over een NIC kaart.
Voor de rest kon ik niets vinden over deze BOTD.

:? Wat zijn mijn specs?
AMD Athlon™ 64 Processor 3200+
Asus K8V Deluxe (4in1 drivers)
2*512MB PC3200 DDR Kingston
Club3D Ati Radeon 9800Pro
Windows XP Professional (Service Pack 1)
3Com Gigabit LOM (3C940) Onboard LAN kaart

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 14:17

Millennium

Bug free !!!

Het versie nummer van winroute pro, is ook handig om te vermelden.

En nou ken ik het verhaal niet wat je op irc hebt verteld, maar is winroute wel echt nodig :?

Met andere wooren iets meer info over de software, het huidig netwerk, en wat je precies wil kunnen en waarom het nu niet kan

Rampen bak 2004

Verwijderd

Topicstarter
Millennium schreef op 12 januari 2004 @ 15:25:
Het versie nummer van winroute pro, is ook handig om te vermelden.

En nou ken ik het verhaal niet wat je op irc hebt verteld, maar is winroute wel echt nodig :?

Met andere wooren iets meer info over de software, het huidig netwerk, en wat je precies wil kunnen en waarom het nu niet kan
Ik vroeg aan JSS of het mogelijk was een FTP server op te zetten in deze situatie:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/omfg123/netwerk.jpg
Hij vertelde iets over routers oid, iets wat ik niet echt kon volgen :Y) en hij zei dat ik dus moest portmappen.

Ik wil een eigen FTP server opzetten, ik heb dit al geprobeerd met 2 programmatjes maar het lukte niet echt. Ik moet zeggen dat ik me niet echt heb verdiept heb ik de programmatjes. (Bullet Proof FTP server en nog ééntje die ik heb gevonden via de GoT search)

Bij Help > About krijg ik tezien dat het Kerio Winroute Pro is. Geen versie nummer whatsoever.

Verwijderd

Je hoeft geen winroute te installeren.

Jou modem heeft schijnbaar een router functie. Kijk ens op de site waar jeje modem moet instellen (meestal 192.168.0.1 of 192.168.0.254) en zoek na iets als "Virtual Servers" of "Port Forwarding"

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 16:51 . Reden: leesfoutje... ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 16:48:
Je hoeft geen winroute te installeren.

Jou modem heeft schijnbaar een router functie. Kijk ens op de site waar jeje modem moet instellen (meestal 192.168.0.1 of 192.168.0.254) en zoek na iets als "Virtual Servers" of "Port Forwarding"
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/omfg123/servicesite.jpg

Ik ben naar whatismyip.com gegaan en dat gecopierd in me browser en toen kreeg ik dit. Ik neem aan dat je dat bedoelde?

[ Voor 9% gewijzigd door Rafe op 12-01-2004 18:20 . Reden: plaatje klikbaar gemaakt ]

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 14:17

Millennium

Bug free !!!

Gezien hetg feit dat je met meerdere pc's via een hub online bent, neem ik aan dat je je modem Gehackt hebt (router functionaliteit toegevoegd).

OP MirDesign kan je auto port mapper 2.70 downloaden, waarmee je de betreffende portmaps in kan stellen op je modem.

Zie ook het grote portmappings verhaal.

Rampen bak 2004

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Millennium schreef op 12 januari 2004 @ 22:17:
Gezien hetg feit dat je met meerdere pc's via een hub online bent, neem ik aan dat je je modem Gehackt hebt (router functionaliteit toegevoegd).
[quote]

Klopt
Millennium schreef op 12 januari 2004 @ 22:17:
OP MirDesign kan je auto port mapper 2.70 downloaden, waarmee je de betreffende portmaps in kan stellen op je modem.
Ik zag dat je t password van je modem nodig had. Ik had het aan m'n broer gevraagt maar kmocht hem niet omdat hij er heel lang mee bezig is geweest om het goed te doen ofzo *blabla*

Hij zei dat hij zelf ook een FTP server had gemaakt en dat je dus geen poorten open hoefde te zetten. Ik ga nu ff dat programma proberen dat hij heeft gebruikt (WS_FTP).
Millennium schreef op 12 januari 2004 @ 22:17:
Zie ook het grote portmappings verhaal.
Al een paar keer doorgelezen maar t dringt niet echt tot me door, nog maar een keer doen zo :>

Verwijderd

Topicstarter
K ik weet nu pwd van modem :)

Ik voer pwd in bij Options in Auto Port Mapping 2.70 en klik op Connect en dan krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Status: Initializing liveupdate...    [DONE]
Status: Current update version: 2.70
Status: Looking for a new version...    [DONE]
Status: No new version has been found
Status: Connecting...     [DONE]
Status: Checking Firewall status...
     [DONE]
     [DONE]
Status: Firewall is on

[DONE]

[DONE]
Status: Checking Firewall status...     [DONE]

Dus ik zet de firewall uit dmv ipconfig firewalling=off, dan save. En nu krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Status: Initializing liveupdate...    [DONE]
Status: Current update version: 2.70
Status: Looking for a new version...    [DONE]
Status: No new version has been found
Status: Connecting...     [DONE]
     [DONE]
     [DONE]
Status: Firewall is off

[DONE]

[DONE]
Status: Checking Firewall status...     [DONE]

Verder gebeurt er niets, behalve dan om de paar seconde dat Registration venstertje -.-'

Verwijderd

Kan je niet gewoon poorten mappen via Routing in het menu van het modem?
owja ws_ftp is toch een client programma of vergis ik me?
Pagina: 1