Toon posts:

DVD samen met gebrande cd's

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
kan het zijn dat DVD spelers geen gebrande cd's lezen. Zo ja, hoe kan ik dat dan oplossen?????

Help me. Ik heb alles al geprobeerd. Nieuwe speler, andere cd's maar niets helpt.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ik heb ook een dvd speler, en die leest gebrande cd's perfect.... pioneer dvd 103

How bad is it on a scale from one to Spurs

Verwijderd

dvd's zijn volledig backwards compatible met cd's hoor...

ik heb zelf de pioneer 303s en 't werkt perfect...

ff voor de zekerheid: wat voor dvd speler heb je??

Greetz,

Verwijderd

Ook ik heb een pioneer dvd 103 (lijkt onderhand wel of de hele wereld zo'n ding heeft hehehe) en bij mij doen cdrs het ook perfect... ben heel benieuwd wat voor dvd-speler jij hebt, want ik heb al heel wat merken mogen aanschouwen, maar ze lezen toch allemaal echt wel cdrs.... weet je zeker dat ie niet kaduk is?

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb ook een Pioneer 103S. En behalve dat er laatst een dvd'tje vast in zat, werkt ie perfect. Ook gebrande cd's

Bas

Tjielp... een vogel.

• Fox|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11-2022

Fox|IA

Official Bastard

Pioneer A03S leest ze ook perfect!

Verwijderd

Topicstarter
Wat het voor een DVD speler is moet ik even opzoeken. Deze is niet van mijzelf. (Schoonouders). Ik mag daar de problemen oplossen. Het zou best wel eens kunnen dat de speler kaduk is. het is wel en nieuwe PC. maar ja, dat kan dan natuurlijk nog.

Hoe kan het trouwens dat iedereen die hierop gereageerd heeft en pioneer dvd-speler heeft?????????

Is dit zo'n goed merk dan???????

Wat is er nog meer goed mocht er een nieuwe dvd-speler nodig zijn in deze pc.???????

Verwijderd

Ik heb een DVD-speler van Toshiba deze werkt ook perfect.

Verwijderd

En ook ik heb een Pioneer, de 104s <--- Jaja, met een 4. ;)

Deze leest CD-Rs en CD-RWs perfect, je kan dan ook je gewone cd-rom speler gelijk dumpen. ;)

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-08 14:09

MLS

Kreeg bij mycom per ongeluk een S104 ipv een S103 (dus voor lekker weinig geld (175 gulden). Werkt perfect, ook CD-R's en RW's.

Verwijderd

Hmmm, heb sony dvd & mitsumi brander.

Die brander is al wat ouder (ik geloof 3 jr geleden op de hcc gekocht) en die heeft er wat moeite mee om gebrande cd-tjes te lezen. :-) ALLE andere cd's leestie perfect.
Er is dus wel degelijk een verschil tussen doehetzelf-cd's en koop-cd's.

Als je dvd nieuw is raad ik je aan ermee terug te gaan naar de leverancier en de leeskop na te laten kijken.

Wat bij mij werkt (garantiedatum is vervallen):
self-tests uitvoeren. Die heb je voor de meeste spelertjes wel.
Hij doet het dan 5-10 x goed en daarna begintie weer te mekkeren.

Hoop dat je er wat aan hebt,

Greetz,
L

Verwijderd

Op papier zou DVD volledig downward compatible moeten zijn, maar in praktijk blijkt dat oudere DVD-spelers (eerste en tweede generatie, en die worden nu nog vaak ingebouwd in nieuwe systemen!) vaak slecht CD-R's en CD-RW's kunnen lezen, met name de 1, 2 en 3-speed modellen.
Voorbeeld: de Toshiba die Dell in hun systemen monteert, of de oude dxr2 van Creative.

Dit probleem is bekend, zelfs erkend door een aantal A- en B-merken, maar wordt door de heren dozenschuivers meestal genegeerd, omdat ze anders te veel boze klanten op hun dak krijgen ("is toch bekend dat de eerste generatie DVD moeite heeft met CD-R's?", wist een hoge pief van Dell mij te vertellen :r)

Enkele vrienden van me hebben de Toshiba en de Creative. Allen hebben dezelfde problemen, alhoewel het resultaat ook afhankelijk is van de brander waarmee de CD-R gemaakt is.

Ikzelf (AOpen 6-speed DVD) en een vriend van me (Creative 5-speed) hebben daarentegen geen enkel probleem.

Info:
http://www.kipinet.com/tdb/tdb_nov97/dept3.htm
http://www.ee.surrey.ac.uk/Contrib/EuropeDVD/thecdrissue.html
Pagina: 1