[Gnome 2.4] Gdesklets: werkt wel, maar zie niks?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Topicstarter
Ik heb gisteren gDesklets (versie 0.25) en desklet-sysinfo (versie 0.25) gemerged op m'n Gentoo (kernel 2.6.1-gentoo), omdat ik dit toch wel een erg leuke tool vind :)

Ik heb em gemerged (ook dat desklet-*, omdat je er iig 1 moet hebben), toen gdesklet gedraaid, maar vervolgens gebeurd er (erg) weinig:
code:
1
2
Could not connect to gnome-session. GNOME session management will not be
available for this application.
Dit is het enige wat ik zie als ik 'gdesklets' uitvoer in een terminal...

Soms zie ik een klein vierkant blokje op m'n desktop, waarbij ook een paar RMK-opties zijn, maar die ook niet veel uitrichten.. Wie heeft gdesklets aan de praat gekregen en hoe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:57

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Zit je onder gnome ?

En start je het op onder je user account?

Hier heb ik het wel aan de praat gekregen met Gentoo en Gnome 2.4 (welliswaar kernel 2.4.24 maar dat maakt niks uit voor desklets)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WHiZZi schreef op 12 januari 2004 @ 14:23:
Zit je onder gnome ?

En start je het op onder je user account?

Hier heb ik het wel aan de praat gekregen met Gentoo en Gnome 2.4 (welliswaar kernel 2.4.24 maar dat maakt niks uit voor desklets)
Ja en ja.. ik vind het ook zo vaag.. hij start wel, maar vervolgens zie ik niets op m'n desktop..

Edit: van een vriend:
(14:29:28) Niek: This is the same error I get, I went to http://gdesklets.gnomedesktop.org and perused the forums there and it seems this is a common problem with v 0.25 & gnome. There doesn't appear to be a fix yet except to roll back to v 0.24.
Let's try 0.24 :)

BTW. Wordt gefixed in 0.25.1, maar daarbij werken alle desklets nog niet... (aldus Niek :))

Edit2: ok, geprobeerd: je ziet het desklet heel even, maar daarna wordt het weer zo'n blokje.. eens ff kijken of een andere werkt :/

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 7998 op 12-01-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32

Ryceck

Constants and Variables

Dit is dus hetzelfde probleem wat ik ook al had,.... en internet (google :p) vertelde mij precies wat ik weten moest :)

Dat het een bug is in de 0.25 omdat de eerdere geen interactie hadden met gnome-session en 0.25 voor het eerst wel. Zij het een brakke versie maar in de eerstvolgende versie zou dit verholpen zijn :)

Bron: te lam om me history door te bladeren :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ryceck schreef op 12 januari 2004 @ 16:19:
Dit is dus hetzelfde probleem wat ik ook al had,.... en internet (google :p) vertelde mij precies wat ik weten moest :)

Dat het een bug is in de 0.25 omdat de eerdere geen interactie hadden met gnome-session en 0.25 voor het eerst wel. Zij het een brakke versie maar in de eerstvolgende versie zou dit verholpen zijn :)

Bron: te lam om me history door te bladeren :)
bron: http://gdesklets.gnomedesktop.org/

0.25.1 is uit :) ff proberen :D

edit: werkt :D (*clickable*) Afbeeldingslocatie: http://www.refresh-media.nl/~michiel/desktop.png

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 7998 op 13-01-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73593

hmm... bij mij werkte 0.25.1 helemaal niet.. gewoon n halve minuut opstarten en dan automatisch gekillt worden :? 0.24.1 heb ik nu een piepklein blokje op mn desktop, met context menu maar valt verder nie veel mee te doen... :/ Debian unstable btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

dat is dus echt precie wat ik moet hebben
emerge sync rightaway :D

Kutzooi.... tis dus weer wachten tot Gentoo hem approved en dan pas kannik hem installen :(

[ Voor 42% gewijzigd door Ryceck op 12-01-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ryceck schreef op 12 januari 2004 @ 23:36:
dat is dus echt precie wat ik moet hebben
emerge sync rightaway :D

Kutzooi.... tis dus weer wachten tot Gentoo hem approved en dan pas kannik hem installen :(
ebuild naar 0.25.1.ebuild kopieren, 'emerge 0.25.1 digest' draaien en mergen maar :)
The_Surfer schreef op 13 januari 2004 @ 07:30:
Gdesklets wordt pas geupdate in portage naar 0.25.1 als alle desklets zijn gefixed. Zie http://bugs.gentoo.org/show_bug.cgi?id=37387 voor meer details :)
Ik merk dat ie bij MultiTail niet goed gaat... Maar ondertussen heb ik wel een mooie Gnome desktop _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 7998 op 13-01-2004 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 13:23

Niek

f.k.a. The_Surfer

Gdesklets wordt pas geupdate in portage naar 0.25.1 als alle desklets zijn gefixed. Zie http://bugs.gentoo.org/show_bug.cgi?id=37387 voor meer details :)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Anoniem: 7998 schreef op 13 januari 2004 @ 06:17:
[...]
ebuild naar 0.25.1.ebuild kopieren, 'emerge 0.25.1 digest' draaien en mergen maar :)
Owkeej, kan je die ff wa beter uitleggen??
Hoe maak ik van die tar.gz een .ebuild dan :/
Manual locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 13:23

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ryceck schreef op 15 januari 2004 @ 12:17:
[...]

Owkeej, kan je die ff wa beter uitleggen??
Hoe maak ik van die tar.gz een .ebuild dan :/
Manual locatie?
code:
1
2
3
cp /usr/portage/gnome-extra/gdesklets-core/gdesklets-core-0.25.ebuild /usr/portage/gnome-extra/gdesklets-core/gdesklets-core-0.25.1.ebuild
ebuild /usr/portage/gnome-extra/gdesklets-core/gdesklets-core-0.25.1.ebuild digest
emerge gdesklets-core

Wel een beetje basic dit...
BTW, als je de ebuild wilt houden na een sync kan je hem beter naar je PORTDIR_OVERLAY kopieeren.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

The_Surfer schreef op 15 januari 2004 @ 14:26:
[...]

code:
1
2
3
cp /usr/portage/gnome-extra/gdesklets-core/gdesklets-core-0.25.ebuild /usr/portage/gnome-extra/gdesklets-core/gdesklets-core-0.25.1.ebuild
ebuild /usr/portage/gnome-extra/gdesklets-core/gdesklets-core-0.25.1.ebuild digest
emerge gdesklets-core

Wel een beetje basic dit...
BTW, als je de ebuild wilt houden na een sync kan je hem beter naar je PORTDIR_OVERLAY kopieeren.
Moettie in de PORTDIR_OVERLAY inclusief path staan?
of gewoon die .ebuild in de root van die dir gooien

Nvm, problem solved alles werkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ryceck op 15-01-2004 15:10 ]

Pagina: 1