Daarom heb ik die reply niet gemaakt hoor, ik vond alleen dat ik waarschijnlijk een beetje newbie overkwam, daarom.
volgens mij kan het wel met powerDVD (speelt ook divx en andere bestanden af), maar dan krijg je wel van die lange gezichten.
Wat heb je nou liever?? Een film van 720x416 pixels (Breeeedbeeld) of een film van 550x416 pixels (pan&scan).
Op zo'n smalle versie raak je veel film-materiaal kwijt. Het wordt er gewoon afgesneden.
Maar goed, de meeste DVDs hebben een WideScreen (16: 9 of nog breeeeder) en een FullScreen (4:3 afgesneden) versie.
Op zo'n smalle versie raak je veel film-materiaal kwijt. Het wordt er gewoon afgesneden.
Maar goed, de meeste DVDs hebben een WideScreen (16: 9 of nog breeeeder) en een FullScreen (4:3 afgesneden) versie.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
De DVD laat je kiezen welke beeldverhouding dat je wil zien, soms kan dat ook met de DVD view software. Weet je zeker trouwens dat GDIVX het niet pikte??? ALT-ENTER is meestal de beste remedy. Werkt bij bijna alles om het fullscreen te krijgen. Try it.
Makkie
Makkie
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Verwijderd
Kan niet.
Je krijgt ALTIJD ofwel vervorming, of je flikkert de helft (of meer) van het beeld weg. De DVD's die je koopt zijn 99 / 100 keer breedbeeld. Enige oplossing is om een echte (stand alone) speler te kopen en een breedbeeld tv. (en zelfs met een breedbeeld tv heb je vaak nog balken boven en onder...)
Je krijgt ALTIJD ofwel vervorming, of je flikkert de helft (of meer) van het beeld weg. De DVD's die je koopt zijn 99 / 100 keer breedbeeld. Enige oplossing is om een echte (stand alone) speler te kopen en een breedbeeld tv. (en zelfs met een breedbeeld tv heb je vaak nog balken boven en onder...)
ALs je een DVD in de winkel koopt, dan kun je meestal kiezen hoe je hem afspeelt. Vaak hebben de uitgevers een spoor 4 : 3 en 16 : 9 gemaakt, waarbij 4 : 3 beeld vullend is. Je moet wel bedenken dat ze dat doen door links en rechts een stuk weg te halen. Als je hem in breedbeeld afspeelt heb je onder en boven een zwarte balk, maar wel het volledige beeld van de film. Ik had laatst toevallig een DVD van top gun, die ik ook op video heb, en als je dat verschil ziet, dan neem je de zwarte balkjes voor lief (of een breedbeeld).
Nog 2 dingen, om het weer ingewikkeld te maken hebben ze op DVD's vaak de 2.35:1 standaard, dan zijn de zwarte balkjes op een 4:3 tv wat kleiner. De 4:3 standaard TV drukt het beeld een heel klein beetje samen. Een breedbeeld (16 : 9) TV rekt het beeld ietsje op, maar daar zie je eigenlijk niks van. Check ook even of je voldoende CPU kracht hebt, ik kreeg laatst een boze meneer terug die ik maar niet aan z'n verstand kon brengen dat DVD's schokkerig lopen op een Celeron 300. DVD decoderen vereist veel CPU kracht of een decoderkaartje
Veel filmplezier
ps verdomde lastig die UBB smilies, kijk maar wat ze van 16 : 9 maken als je het zonder spaties neerzet. 16:9 lekker joh !
Nog 2 dingen, om het weer ingewikkeld te maken hebben ze op DVD's vaak de 2.35:1 standaard, dan zijn de zwarte balkjes op een 4:3 tv wat kleiner. De 4:3 standaard TV drukt het beeld een heel klein beetje samen. Een breedbeeld (16 : 9) TV rekt het beeld ietsje op, maar daar zie je eigenlijk niks van. Check ook even of je voldoende CPU kracht hebt, ik kreeg laatst een boze meneer terug die ik maar niet aan z'n verstand kon brengen dat DVD's schokkerig lopen op een Celeron 300. DVD decoderen vereist veel CPU kracht of een decoderkaartje
Veel filmplezier
ps verdomde lastig die UBB smilies, kijk maar wat ze van 16 : 9 maken als je het zonder spaties neerzet. 16:9 lekker joh !
Verwijderd
bij powerdvd 3.0 zit een nieuwe instelling voor je anamorphic!
hiermee kan je dus een 2.35:1 opgenomen dvd afspelen op 1.85:1 !!!! hij cropt een klein stukkie van beide zijkanten af, maar is gewoon echt minimaal!
hiermee heb je dus full screen dvd zonder uitgerekte gezichten!
mzzlz
hiermee kan je dus een 2.35:1 opgenomen dvd afspelen op 1.85:1 !!!! hij cropt een klein stukkie van beide zijkanten af, maar is gewoon echt minimaal!
hiermee heb je dus full screen dvd zonder uitgerekte gezichten!
mzzlz
Verwijderd
Voor een divX probeer het eens met DivXplayer http://go.to/divxplayer
Kan je verschillende sizes kiezen zonder merkbaar verlies (= geen fit to screen)
Kan je verschillende sizes kiezen zonder merkbaar verlies (= geen fit to screen)
Pagina: 1