Pff, ik begin langzaam het idee te krijgen dat ik incompatible ben met de Promise controllers 
Elke keer als ik een PC met genoemde controllers installeer , heb ik problemen.
Anyway, dan nu mijn probleem.
Ik wil Windows 2000 server installeren op mijn MSI 694D Pro2.
Deze heeft naast de standaard IDE controllers ook nog een Promise FastTrak 100 "lite" controller onboard zitten.
Aan deze controllers hangen in totaal 3 schijven;
- 2 schijven in een stripe set (2*20Gb)
- 1 schijf in z'n uppier in een stripe set (1*20Gb)
De beide schijven worden onder DOS netjes gezien, en ik kan er ook mee werken.
Vervolgens ga ik ik W2Ks installeren.
Tijdens de installatie ram ik netjes op F6 en voer een diskette in waar de gedownloade drivers (06/28/2001, 2.0.0.14) op staan.
Hij geeft mij 3 opties;
- Driver voor NT4
- Driver voor W2K
- Driver voor XP
Ik kies (uiteraard) de driver voor W2K en vervolg dfe installatie.
Na de installatie kijk ik bij Disk Management, hmm vreemd ... hij ziet de schijven niet.
Een blik in de Device Manager leert mij dat hij de drivers niet geinstalleerd heeft.
Geen probleem, nog eventjes met de hand invoeren dan.
Ik wijs netjes de drivers aan, en het OS wil booten.
Na de boot staat de controller inderdaad netjes in de Device Manager als zijnde een werkende SCSI/RAID controller.
Echter... windows ziet nog steeds geen schijven
Terwijl de disks zowel in het BIOS als in DOS toch echt duidelijk zichtbaar en benaderbaar zijn.
Wat doe ik hemelsnaam fout ? Ik blijf elke keer op dit soort punten steken, globaal krijg ik het voor elkaar om bij promise drivers het volgendete krijgen:
- OS boot in een BSOD met inaccessible_boot_device (dat had ik dus voor de huidige installatie)
- OS zet controller met een uitroepteken
- OS zegt dat alles OK is, maar laat geen schijven zien
Als iemand de verlossende tip heeft, graag
Elke keer als ik een PC met genoemde controllers installeer , heb ik problemen.
Anyway, dan nu mijn probleem.
Ik wil Windows 2000 server installeren op mijn MSI 694D Pro2.
Deze heeft naast de standaard IDE controllers ook nog een Promise FastTrak 100 "lite" controller onboard zitten.
Aan deze controllers hangen in totaal 3 schijven;
- 2 schijven in een stripe set (2*20Gb)
- 1 schijf in z'n uppier in een stripe set (1*20Gb)
De beide schijven worden onder DOS netjes gezien, en ik kan er ook mee werken.
Vervolgens ga ik ik W2Ks installeren.
Tijdens de installatie ram ik netjes op F6 en voer een diskette in waar de gedownloade drivers (06/28/2001, 2.0.0.14) op staan.
Hij geeft mij 3 opties;
- Driver voor NT4
- Driver voor W2K
- Driver voor XP
Ik kies (uiteraard) de driver voor W2K en vervolg dfe installatie.
Na de installatie kijk ik bij Disk Management, hmm vreemd ... hij ziet de schijven niet.
Een blik in de Device Manager leert mij dat hij de drivers niet geinstalleerd heeft.
Geen probleem, nog eventjes met de hand invoeren dan.
Ik wijs netjes de drivers aan, en het OS wil booten.
Na de boot staat de controller inderdaad netjes in de Device Manager als zijnde een werkende SCSI/RAID controller.
Echter... windows ziet nog steeds geen schijven
Terwijl de disks zowel in het BIOS als in DOS toch echt duidelijk zichtbaar en benaderbaar zijn.
Wat doe ik hemelsnaam fout ? Ik blijf elke keer op dit soort punten steken, globaal krijg ik het voor elkaar om bij promise drivers het volgendete krijgen:
- OS boot in een BSOD met inaccessible_boot_device (dat had ik dus voor de huidige installatie)
- OS zet controller met een uitroepteken
- OS zegt dat alles OK is, maar laat geen schijven zien
Als iemand de verlossende tip heeft, graag
Tijd voor een nieuwe sig..