Toon posts:

AthlonXP: L6 bridges verbreken. Hoe het veiligst doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gelockte tbredB AXIA 2400+; met AIXIB core.

draait nu op 2460mhz (15x164mhz).

Ik weet dat die nog vele malen hoger kan; want hij draai nu maar op 1,80 -1,82volts!.... ;)

echter mijn plankje kan geen hogere fsb's aan als 164mhz. (AGPbus draait dus ook zwaar overgeclockt op 82mhz...)

de L5 mod; MP/mobile is al gedaan en werkt goed. echter mijn computer start nu op met 11x. en ik wil een multiplier van 16x of zelfs 17x kunnen instellen. dus de L6 bruggen moeten worden verbroken....

Nu lopen er tussen de L6 bruggen ook andere printbanen die NIET mogen worden verbroken; dus sneden met een mes lijkt me niet aan te bevelen, daar de kans dan groot is dat je die banen ook doorsnijdt.

lijkt me beter om de bruggen te laten springen met de bekende batterij truuk. even kortsluiten en pang... open die brug.

Iemand al geprobeerd op deze manier? :? Of is er een ander manier, bijv. pinmodding mogelijk?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23

Exigence

dnkroz

Wat voor mobo heb je? Als het mobo een FSB van 166 mhz ondersteunt zou je hem daar op kunnen zetten, zodat de deviders verspringen en je weer vooruit kunt :)

Edit, DuronDude had zijn 1700+ met de batterijtruc/5V-lijn-truc gemod, zodat hij MP's boven de 12,5 kon.

[ Voor 26% gewijzigd door Exigence op 12-01-2004 14:44 ]

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 18:04
Ik heb zaterdag mijn Duron 1600 gemod naar mobile Athlon XP 2400+ ... waar je bij de L6 op moet letten is dat je niet lukraak elke brug doorsnijdt...Mijn moederbord (ECS K7S5A) bijvoorbeeld boot dat op de multiplier die je dan als maximum aangeeft. 24x gaat dus gewoon niet. Ik heb het trouwens gewoon een mesje gebruikt...wel onder een paal licht waar je U tegen zegt, en verticaal het mesje erin gedrukt. een klein gaatje is meestal al wel voldoende.

Verwijderd

Ik heb het zojuist gedaan met een platte kleine schroevendraaier. Gewoon een dikke kras over het bruggetje maken zodat je zeker weet dat er geen contact meer is. Gewoon doen bij goed licht dan kan er echt niks mis gaan. Mocht je toch onverhoopt iets verkeerds doen dan kan je het altijd repareren met potlood.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53
Ik zou zeggen pas wel op, want er zijn verschillende mensen die met een mesje zijn CPU verknald hebben... je kan denk ik alles wel gebruiken wat scherp is, zolang je maar niet te hard erop drukt.

Verwijderd

kan je niet gewoon een pinmod doen? lijkt me een stuk veiliger :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan mijn moederbord niet werken met een FSB van 166.

Is schijnbaar buggie op die MSI KT3ultra 2-C plank. Het is niet voor niets dat MSI nu voortaan deze plank (MS-6593) uitleverd meteen KT266a chipset ipv oorspronkelijk KT333; die ik heb.

Ja; de chipset kan het aan.
Ja, Mijn Ram ook
Ja, mijn voltage kunnen opgekrikt worden met stevige koeling als nodig mocht zijn
Nee; plankje boot gewoon vrolijk op 133mhz als ik 166instel. Sterker nog; als ik met cpucool mijn fsb opkrik boven de 164mhz; dan is het.... black screen... reboot.... end of storie.

Met een mes snijden blijft me link lijken. Is het niet veliger om met een batterij te werken? Of beter nog, pinmodding. Echter wie weet welke pins aan de L6 bruggen zijn verbonden?
Pagina: 1