Toon posts:

Asus P4R800-VM installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord aangeschaft, omdat mijn oude mijn nieuwe videokaart niet ondersteunt. Nu heb ik een probleem bij het installeren van het nieuwe moederbord P4R800. Hij blijft hangen bij de opstartscherm van Windows XP.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan me hierbij helpen.
Ik heb al het OS opnieuw geinstalleerd maar hij blijft op hetzelfde punt weer hangen.

Groet Maur!ce

Verwijderd

hardware verkeerd aangesloten.
bios flash (is een optie)
garantie

• keisersose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05-2025
Heb wel een keer een P4R800-VM gekocht. De installer van de drivers was wat brak.
Ik heb toen de All-in-one driverset niet in een keer geinstalleerd. Ik heb gewoon custom gekozen in de installer, en toen elk onderdeel appart geinstalleerd (Dus alles uitvinken, en eerst de eerste installeren, rebooten, en dan de tweede, en zo verder...). Misschien dat dat helpt.

Weet wel dat dit moederbord een hele langzame geheugensnelheid heeft. Zelfs met dual-channel DDR400 haalde ik 2400-2800 MB/s. Dat haal ik met mijn 333Mhz single-channel of 400Mhz single-channel al...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb met die Asus P4R800-VM gehad dat die 3Com netwerkkaart niet wilde geactiveerd worden. Waarom? Waarschijnelijk een bug in die 3Com netwerkkaart in combinatie met een 3Com Hub die ik hier heb staan. Het probleem ligt volgens mij dat misschien die hub van mij brak is en dat die 3Com NIC met kabel gewoon een kortsluiting geeft of zo. De kabel was wel in orde!!

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb nu weer zo'n bord geinstalleerd en ja hoor weer hetzelfde probleem. Moet ik het rapporteren bij Asus?

• itsalex
  • Niet online
Ik heb het probleem weer opgelost dmv een Realtek 8139d kaart erin te stoppen. Ik had een Benq AWL400 USB Wlan erin gestopt maar ik kreeg netals de 3Com een Code 10 fout. Maar door de Realtek 8139 was het probleem opgelost want toen kon die alles installeren.

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 16:13
ik heb dit moederbord ook en onder WinXP constant dat het beeldscherm vastloopt door de onboard videokaart denk ik... ook soms spontane herstarts en dan zegt die dat het keyboard niet gevonden is en moet ik de cmoputer aan en uit zetten voor die weer goed werkt:(

echt een supergrote miskoop

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 16:13
zijn er nog mensen die hangproblemen in windows van het beeldscherm waardoor ze nix meer kunnen doen nog hebben kunnen oplossen door bepaalde drivers te installeren?
Pagina: 1