[casema] m'n internet doet niet!

Pagina: 1
Acties:

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Hoi, ik zit hier met een casema (wanadoo) lite abonnementje, en zoals jullie het al raden: m'n internet is stuk. Gelukkig doen vrijwel alle sites het, de enige sites waar ik nu problemen mee heb zijn die sites die bij De Heeg zijn gehost. Zoals bijvoorbeeld m'n eigen website, en zelfs www.deheeg.nl doet het niet. Dit ligt niet aan De Heeg, want als ik op een server van een vriend inlog en vanaf daar een willekeurige De Heeg site probeer te pingen, werkt dit allemaal prima. Ik kan ook fijn met Lynx via daar m'n webmail ophalen, maar natuurlijk zou ik graag willen dat het hier ook weer werkt. Heeft iemand ervaring met het uitvallen van bepaalde sites onder Casema? Ik weet wel bijna zeker dat het niet aan m'n netwerkinstellingen ligt, hier heb ik namelijk niets aan gewijzigd. Ook als ik een site ping krijg ik wel het ip-adres (die vind ie wel) maar volgens krijg ik een timeout.

Tips? Ideeën?

[ Voor 2% gewijzigd door chris op 12-01-2004 13:59 . Reden: tiepvoutje ]

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:52
Casema bellen mischien?

• chris
NOFI: Wel aardig dat je helpt :), maar: dat zijn de standaard-dingen. Ik hoef niet een topic te openen om me te laten vertellen dat ik Casema moet bellen :)

Ik doelde juist op de non-standaard tips :)

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 00:24
(jarig!)
casema faxen / mailen / schrijven dan?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:26

m0nk

16-09-2003 15.15

ff andere dns server instellen :? en anders toch casema bellen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• chris
DNS-server had ik op standaard van Casema ingesteld, en dat maakte geen verschil. Wat ik ontdekte toen ik Casema aan de lijn had: er zijn storingen in het hele Casema-gebied met o.a. rabobank.nl. Nou zat ik te denken: om dit te omzeilen zou ik toch via een proxy-server kunnen gaan surfen? Of kan het ook d.m.v. ander DNS-servers?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Je kan ook een andere DNS server proberen, maar daar heb je natuurlijk alleen wat aan als het probleem wel aan de DNS (van Casema) ligt.

Sowiso lijkt het me duidelijk dat het aan Casema ligt, als alles werkt en slechts een paar sites niet dan is er denk ik iets mis met de routering.. Als je de DNS namen wel kan pingen (en ze worden dus naar de correcte IP adressen geresolved), dan ligt het probleem niet aan je DNS!

Wees consequent, maar niet altijd

• chris
Ook schreef op 12 januari 2004 @ 15:25:
Je kan ook een andere DNS server proberen, maar daar heb je natuurlijk alleen wat aan als het probleem wel aan de DNS (van Casema) ligt.

Sowiso lijkt het me duidelijk dat het aan Casema ligt, als alles werkt en slechts een paar sites niet dan is er denk ik iets mis met de routering.. Als je de DNS namen wel kan pingen (en ze worden dus naar de correcte IP adressen geresolved), dan ligt het probleem niet aan je DNS!
Nou in dat geval: het ligt dus niet aan m'n DNS. Is er een andere manier om dan wél die sites te kunnen bezoeken?

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50
Hmmz, hetzelfde probleem is ook aan de orde in dit topic: Cable wanadoo, sommige sites laden niet zoals google Daar zegt men dat het te maken heeft met nieuwe IP-adressen die uitgegeven zijn maar niet aangemeld bij de verschillende backbones. Casema schijnt er ook verder van te weten, maar hoe lang het duurt om te fixen :?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Rickbv schreef op 12 januari 2004 @ 22:11:
Hmmz, hetzelfde probleem is ook aan de orde in dit topic: Cable wanadoo, sommige sites laden niet zoals google Daar zegt men dat het te maken heeft met nieuwe IP-adressen die uitgegeven zijn maar niet aangemeld bij de verschillende backbones. Casema schijnt er ook verder van te weten, maar hoe lang het duurt om te fixen :?
Ze zijn dus of vergeten deze reeks 'goed' te announcen over al hun 'buitenlijntjes' of de andere kant accepteerd de range niet. (las iets over dat deze nieuwe range vaak blocked wordt om een reden).

Denk dat eerste het geval is :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 09:14
Daarnaast zou het ook het aloude MTU probleem kunnen zijn. Voor meer info even zoeken op "mtu casema"

• chris
Vreemd genoeg doen nu (een dag later) alle sites het weer, lag waarschijnlijk gewoon aan Casema, want ik heb wederom niets veranderd. Heel vreemd.

Verwijderd

Bij mij doen nog steeds paar sites ( die wel bij mijn vrienden werken ( die niet casema hebben ) ) nog niet. :(

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zie alle andere threads over wanadoo(casema) .. nieuwe ip reeks wordt blocked blijkt door veel netwerken/hosters :(

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1