Verhoging KPN tarieven / Opzeggen abbo

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:29
Onlangs zijn de tarieven van mijn KPN abbo verhoogd. Nu wilde ik het opzeggen (zojuist voor gebeld)

De vrouw aan de telefoon wist mij mede te delen dat dit voor de 7e had moeten plaatsvinden. Ik ben per sms op de hoogte gesteld en dat is volgens de KPN voldoende :(

Wat kan ik nog doen, zou het helpen een brief te sturen? Ik wil echt van dit contact af...

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

Zjemm

...

als je wat oplettender was geweest wist je dat er al een heel tijdje een topic over heeft gelopen

en nee je kan er niet alsnog wat aan doen

opensecure.nl

• paradoXical
HarrieH schreef op 12 januari 2004 @ 15:20:
Dat topic heb ik ook gezien.. Maar waarom perse voor de 7e opzeggen? Ik meen dat je daar toch 2 weken de tijd voor hebt, hoe ik daar bij kom weet ik niet..

Ik heb vorige week niet de gelegenheid gehad dit te regelen, omdat ik mijn nummer voor dringende zaken nodig had :(

Ik heb een brief gefaxed naar de kpn, zal me benieuwen wat ze gaan doen.. Ik ben alleen per sms op de hoogte gesteld, en niet per brief. Dat vind ik persoonlijk een beetje raar..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Heb je die SMS ook gekregen en wat stond er in?

• paradoXical
Ik heb wel een HI - smsje gekregen.. Niet gelezen overingens. Ik lees die shit nooit, is vaak alleen reclame.

Verder facturen nagekeken, niets over een tariefsverhoging te vinden.. Ik heb het alleen hier gelezen vorige week. Ik wist niet dat er zoiets als een datum bestaat? Ik zal toch voor deze maand moeten betalen, waarom moet ik dat in godsnaam voor de 7e opzeggen?

Ik kan hier werkelijk niet met de pet bij... Mijn fax met verzoek mij terug te bellen om 15:00 verstuurd, tot op heden nog geen reactie :(

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Wat stond er dan in die SMS?

• paradoXical
Dat de tarieven verhoogd zijn?

Ik lees nooit dat soort smsjes nooit, net nog in mijn telefoon gekeken, staat er ook niet meer in..

Feit is dat de kpn mij niet op de hoogte gesteld heeft over de aangaande tariefswijziging.. Ik hoop dat ze me alsnog gaan afsluiten...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je hebt een SMS gekregen waarin de prijsverhoging zou staan, maar blijft volhouden dat ze je nooit op de hoogte hebben gesteld, zonder te weten wat er in die SMS stond. Gaat lekker...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:49

ralpje

Deugpopje

HarrieH schreef op 12 januari 2004 @ 16:02:
Feit is dat de kpn mij niet op de hoogte gesteld heeft over de aangaande tariefswijziging.. Ik hoop dat ze me alsnog gaan afsluiten...
En die sms dan? Dat jij hem niet leest is niet hun probleem.
Als je ze het per brief meegedeeld hadden, maar die had je niet gelezen (dacht dat het reclame was...) dan was het toch ook echt jammer voor je geweest....

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• paradoXical
Ik wist ervan via dit topic..

Maar laat die discussie please achterwege..

Ik vind het mededelen van een tariefswijziging per sms NIET de manier om je klanten te informeren.. Jullie wel?

Ontopic aub...

Ik vraag me af wat de kpn hiermee gaat doen.

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04-2025
En die sms dan? Dat jij hem niet leest is niet hun probleem.
Als je ze het per brief meegedeeld hadden, maar die had je niet gelezen (dacht dat het reclame was...) dan was het toch ook echt jammer voor je geweest....
Een SMS valt niet onder de wettelijk geldige manier om dit soort zaken aan te kondigen. Ook email heeft die status niet.
Die miepen aan de telefoon zeggen ook maar wat ze moeten zeggen, ook al is het niet waar. Soms proberen ze je af te schepen met de meest achterlijke onzin.

Senile! Senile Oekaki

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Er is wettelijk niets geregeld voor het wijzingen van tarieven. Derhalve geldt gewoon het normale stramien van rechtshandelingen: een op rechtsgevolg gewilde wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard (het wel en wee van eenzijdige wijzigingen van voorwaarden laat ik even voor wat het). Een SMS is een verklaring, de wil tot een rechtsgevolg zal ook wel geen probleem vormen. De vraag is of de verklaring nu HarrieH heeft bereikt. Technisch gesproken wel, maar is dit wel een redelijke wijze onder de overeenkomst tussen HarrieH en KPN om de wijziging mede te delen? Daarop kan ik geen antwoord geven.

Een kwestie van veel brieven schrijven naar de KPN dus :* Ook de opzeggingstermijn moet je gewoon aanvechten. Wie bepaalt dat een maand (daar hebben we het hier toch over?) voldoende is?

• paradoXical
Ik heb dus de volgende brief naar de KPN gefaxed met de vraag of ze me hierover terug willen bellen (dit op aanraden van een andere helpdesk medewerker)

<adres shit>

12-01-2004

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs zijn de tarieven van mijn HI30 contract verhoogd. Dit heeft resulteert in voor mij hogere kosten. Ik heb getracht mijn contract telefonisch op te zeggen, er werd mij echter medegedeeld dat dit voor de 7e van de maand januari plaats had moeten vinden.

Naar mijn mening ben niet op een fatsoenlijke manier op de hoogte gesteld over de verhoging van mijn contract. De mevrouw aan hulplijn wist mij te vertellen dat ik een SMS?je ontvangen heb. Maar dit soort berichten negeer ik altijd, omdat het meestal reclame betreft. Ik ben van mening dat u mij per brief op de hoogte had moeten stellen, en mij als klant voldoende tijd en ruimte moet geven mijn zaken te kunnen regelen.

Ik wil u bij deze dringend verzoeken mijn contract per direct te beëindigen met optie tot nummerbehoud.

Met vriendelijke groet,

Harry Robins

Domme typo trouwens
:|

Pagina: 1