DHCP Werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik heb 10 dezelfde pc's allemaal met een onboard broadcom 440 nic, nu heb ik er 1 geinstalleerd met winxp, werkt allemaal perfect, image er van gemaakt met ghost.

Nu heb ik die image op zo'n andere pc gezet, alles werkt maar de nic krijgt geen ip van de dhcp en als ik hem op static zet dan werkt het wel, dus er is niets mis met de bekabeling of de nic.

Als ik ipconfig /renew doe dan krijg ik de volgende fout:
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding 1. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.

En in het systeem logboek staat de volgende fout:
Deze computer heeft automatisch het IP-adres voor de netwerkkaart met netwerkadres 0002E334D9D4 geconfigureerd. Het gebruikte IP-adres is 169.254.225.160.

Ik heb ook een andere pc geinstalleerd met die zelfde image en die heeft het zelfde probleem, als ik de image op de pc zet waar de image vanaf gemaakt is dan werkt het weer wel.

Ik heb ook de nic al uit aparaat beheer verwijderd en gereboot, toen installeerde xp de nic vanzelf weer, maar dit heeft niet geholpen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos, ik moet namelijk dhcp op die pc's gebruiken static is dus geen optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Beat691 op 12-01-2004 13:14 ]

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Verwijderd

waarschijnlijk staat in je image een ip dat uitgedeeld werd via dhcp
waardoor ie al een ip heeft en zo die foutmelding geeft

• Beat691
En hoe haal ik dat weg ?
ipconfig /release en /renew haalt niets uit.

En de dhcp server moet toch zien dat die nic een ander mac adres heeft ?

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07
Voordat je die image maakt, moet je dan "ipconfig /release" doen.

Er is ook een tool genaamd "sysprep", waar je je systeem kunt voorbereiden op een "nieuwe" installatie. Dan kun je het gemakkelijk op andere systemen installeren, met nieuwe hostname, enz.

let the past be the past.

• Beat691
Kan ik niet gewoon iets in het register of iets dergelijks aan passen, dat het wel gaat werken zegmaar.

dhcpcd van linux heeft een bestandje als je daar alles uit haald dan kan je weer renewen, zal tog ook wel met xp kunnen, ik heb het register al door gezocht naar het ipadres van die pc waar de image op gemaakt is daar vind hij 3 sleutels van die heb ik verwijderd en toen gereboot, maar dat haalt ook niets uit.

Verwijderd

Als jij deze 10 pc's in hetzelfde netwerk wil gaan gebruiken moet je wel sysprep of iets deregelijks gaan draaien anders krijg je conflicten met je SIDS (security identyfiers)

Dat kan erg wazige symptomen opleveren (gebruikers die geen toegang hebben tot bepaalde delen van het netwerk bv)

• Beat691
Ik heb dit al zo vaak gedaan op de zelfde manier maar dan met nt4, 20 pc's met de zelfde image, alleen even de hostname veranderen en klaar, dhcp deed het ip adres.
en ze draaien nog steeds, maar nu zijn er 10 nieuwe pc's binnen met xp maar daar werkt het blijkbaar niet op

• Beat691
Oplossing, het ip 192.168.10.139(ip van de pc waar de image op gemaakt is) uit de active leases lijst halen van de dhcp server.

iig iedereen bedankt voor de hulp

Pagina: 1