ASUS A7V600 vs MSI KT6 Delta LSR (en Jet 7 koeler).

Pagina: 1
Acties:

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Hallo,
ik twijfel tussen de aanschaf van de ASUS A7V600 en de MSI KT6 Delta LSR.
Ik heb nu een ASUS A7V333 die me prima bevalt, maar ik wil tzt een processor upgrade doen en wil dus naar een KT600 moederbord overstappen.

Een koeler heb ik reeds aangeschaft. Dit betreft de Coolermaster JET 7.
http://www.coolermaster.c...ther_title=ACB-V83JET%207

Deze is behoorlijk groot en heeft dus zijn ruimte nodig. Op het huidige moedebord zit de clip om de koeler vast te klippen aan de processor dan ook vlak boven de 1e geheugenbank.

Genoeg over de huidige situatie. Nu m'n probleem.

Voordelen van de ASUS A7V600 zoals ik die uit diverse reviews kon halen:
* stabiel (uit diverse forum posts hier lijkt dat echter niet altijd zo te zijn).
* gigabit lan onboard
* CrashFree BIOS 2
* SATA support
* goed betaalbaar
* 6pci sloten

Nadelen:
* niet goed overklokbaar (hoef ik ook niet te doen hoor)
* wat mindere prestaties

Voordelen van de MSI KT6 Delta LSR:
* snel
* stabiel
* veel extra's
* zelfs goedkoper dan de ASUS

Nadeel:
* op pagina 8 van http://www.techreport.com/reviews/2003q4/kt600s/index.x?pg=8 staat vermeld dat de cpu socket nogal dicht op de rand zit. Ik zou me goed kunnen voorstellen dat vanwege mijn JET 7 koeler deze tegen de computer voeding die er net boven hangt. Hier iemand ervaring mee ?!!!!!!!!!!!!!!!

* Heel veel uitbreidingen van het moederbord kosten een PCI slot
(zie http://www20.tomshardware...rd/20030908/kt600-06.html )
Volgens mij blijven er weinig vrije sloten over zo. Iemand hier ervaring mee?

Kortom: ik zou best graag voor de MSI gaan maar twijfel vanwege de hierboven beschreven nadelen. Gaarne hulp!

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:23

Spoooky

Core temp 37°C

Heb zelf een MSI-tje gekocht. Het klopt wel dat het socket heel dicht aan de rand zit. Maar de boxed koeler past gewoon prima (en is qua koellichaam dacht ik 8x8?? uit mijn hoofd).

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Jerrycan
Ik heb gisteren het MSI moederbordje gekocht.
De Jet koeler zit inderdaad dicht bij de kast voeding maar aangezien het cpu socket op dit moederbord een kwart slag gedraaid staat blaast hij de lucht wel mooi in die kast voeding (dus wordt het naar buiten geblazen). Op zich best mooi dus. Voor de rest prachtig moederbordje!

Voordelen nog even t.o.v. het A7V600 moederbordje:
* veel ruimte rond de socket (bij de Asus zaten de geheugen banken in de weg).
* de kloksnelheid is goed instelbaar (asus mbordje doet daar erg vaag over in het bios).

Nadelen:
* er zit geen jumper op het moederbord om de onboard soundcard uit te schakelen.
* de Jet koeler heeft een prachtig wit ledje aan de voorkant dat bij het asus moederbord naar achter scheen (erg mooi), terwijl aan de voorkant een rode led de boel opfleurde (net een straaljager :-) ) maar bij de MSI zie je daar allemaal wat minder van omdat die rode gloed rechtstreeks de voeding in schijnt.
Het is maar dat jullie het weten.

voor de rest mag dit topic gesloten worden.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:23

Spoooky

Core temp 37°C

Soundcard kan je natuurlijk gewoon in de bios uitzetten :)

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Jerrycan
Spoooky schreef op 13 januari 2004 @ 16:08:
Soundcard kan je natuurlijk gewoon in de bios uitzetten :)
Mmm dus toch? kzal vanavond nog`ns wat verder kijken. Twas gisteren laat toen alles weer in elkaar zat :Z
Thanks voor de info! :)

Verwijderd

Kheb zelf die Asus A7V600 gekocht.. Geen specifieke reden voor, maar vondt vooral de meeste MSI bordjes duurder ??

Verwijderd

ik heb heb een Asus a7v600 met een 2600+@~3400+ (met boxed cooler) en bij mij is het bordje rete stabiel en oc'en is geen probleem >:)

Verwijderd

Ook ik heb een A7v600 gekocht laatst, en ook die draait met mijn duron 1600@2500 superstabiel met lucht. Geen klachten wbt overclocken dus hier.
Bovendien is het niet de SATA opzich die je mee moet tellen, maar de SATA-Raid .. wat nog net even iets leuker is :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 21:36:
Kheb zelf die Asus A7V600 gekocht.. Geen specifieke reden voor, maar vondt vooral de meeste MSI bordjes duurder ??
Sinds kort is de KT6V LSR leverbaar, die een stuk goedkoper is en het is nagenoeg hetzelfde mainboard.
Pagina: 1