Toon posts:

[win98] vmm32.vxd

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten blijft de pc in dos en krijg ik de melding vmm32.vxd.

Ik moet dus win98 opnieuw installeren iets anders zit er niet op.

Nu het probleem..

Als ik windows opnieuw wil installeren, kan dat dan zo dat alle programma's e.d. gewoon geinstalleerd blijven ??

PC is niet van mij en ik moet eigenlijk nog wat instellingen uit windows te weten komen.
Mocht windows dan gewoon opstarten, dan kan ik de gegevens noteren en een clean install draaien!!

Verwijderd

edit: wat ik zei was onzin, maar kijk hier eens naar:
http://www.umax.co.uk/support/technotes/f108B.htm

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 13:17 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 12:59:
Bij het opstarten blijft de pc in dos en krijg ik de melding vmm32.vxd.
Wat krijg je voor melding over vmm32.vxd ? Al geprobeerd het bestand door een schone kopie te vervangen vanaf de bron ?
Als ik windows opnieuw wil installeren, kan dat dan zo dat alle programma's e.d. gewoon geinstalleerd blijven ??
Veel programma's zullen dit overleven, als je de Windows installatie overschrijft. De garantie is er niet. Heeft te maken met dingen die in het register worden opgeslagen. Maar ik neem aan dat je die info al gevonden had met de search of Google.
PC is niet van mij en ik moet eigenlijk nog wat instellingen uit windows te weten komen.

Mocht windows dan gewoon opstarten, dan kan ik de gegevens noteren en een clean install draaien!!
Heb je dit al geprobeerd 8)7. Meer info over wat je al geprobeerd hebt en waar je hiermee tegenaan liep is gewenst. ;) Lees ook even : 'Windows Operated Systems - Policy' en 'Windows Operated Systems - FAQ. Die kunnen je vast een eind op weg helpen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 12 januari 2004 @ 13:19:
[...]

Wat krijg je voor melding over vmm32.vxd ? Al geprobeerd het bestand door een schone kopie te vervangen vanaf de bron ?

[...]

Veel programma's zullen dit overleven, als je de Windows installatie overschrijft. De garantie is er niet. Heeft te maken met dingen die in het register worden opgeslagen. Maar ik neem aan dat je die info al gevonden had met de search of Google.

[...]

Heb je dit al geprobeerd 8)7. Meer info over wat je al geprobeerd hebt en waar je hiermee tegenaan liep is gewenst. ;) Lees ook even : 'Windows Operated Systems - Policy' en 'Windows Operated Systems - FAQ. Die kunnen je vast een eind op weg helpen :)
De PC is van een 100% leek.

Bij opstarten krijg ik de melding (in DOS):

"Om windows uit te voeren is VMM32.VXD vereist.
Als het pad naar dit bestand niet bij path is vermeld, zult u windows misschien opnieuw moeten installeren."

De eigenaar weet niet wat hij fout gedaan heeft, hij deed het gewoon van de 1 op de andere dag niet meer!!

chkdsk en scandisk bieden ook geen oplossing.
het bestand vmm32.vxd staat ook niet op de harddisk :(
met google erachter gekomen dat je een vmm32.vxd bestand niet kan copieren van andere pc omdat er gegevens van hardware in staan.

Harddisk in ander station gehangen en virussen er af gegooid!

toen harddisk weer teruggeplaatst en het volgende geprobeerd:

c:\win98SE (map met install bestanden)

setup /ie /is /nr

dit resulteert na enkele minuten met de foutmelding:
Er is een besturingssysteem op deze computer geinstalleerd dat niet door deze versie van setup kan worden vernieuwd. SU0168

als ik van een standaard win98 cd setup uitvoer krijg ik dezelfde melding....

kan ik in dos ook zien welke versie er op staat?

zijn er nog andere install opties zonder dat ik alle programma's en instellingen opnieuw moet doen!

en voor tony_montana666: er is geen nieuwe PCI kaart of scanner op de pc aangesloten waardoor het probleem kwam zoals in jouw link beschreven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 20:16 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Alles wat je hierboven post is "classic" vooral de SU.... melding.
Als je dat al eens invoert op google, dan krijg je meteen de oplossing.
Verder 1 tip:
Start->uitvoeren: sfc.exe, oww oke die kan in dit geval niet ;)

Wil best wel verder helpen, maar krijg de indruk dat je niet echt hebt gezocht. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-01-2004 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Killer Ace

Ben al twee dagen aan het zoeken naar een oplossing zonder dat ik alles opnieuw moet installeren.

die man weet niets van zijn pc af en instellingen weet hij dus ook niet.
De programma's heeft hij ook her en der liggen dus dat schiet niet op.

Zeg dus niet dat ik niet zoek......ik moet er wel bij zeggen dat van die 2 dagen 1,5 dag aan vmm32.vxd besteed is |:(

ik zal jou tip proberen.....

verdere tips zijn welkom!

oh, start-> uitvoeren......
was dat maar waar.....zonder vmm32.vxd kom je niet meer in windows......
dus alles in dos......als ik in windows kwam kon ik zelf de instellingen wel bekijken en deed ik een clean install!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 20:23 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr= Daar zie ik zoal 3-5 sites die uitleggen wat te doen bij een missende vmm32.
Staat zelfs bij wat het veroorzaakt kan hebben.

http://www.google.nl/sear...68&btnG=Google+zoeken&lr=
Hier staat precies hoe je de SU melding kan omzeilen.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;225252Enne niet meer zo boos worden hé. :P

[ Voor 48% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-01-2004 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
boos? ikke = never boos (behalve als het over voetbal gaat ;) )
ik zal je linkjes checkuh!! thx

SU error eruit gekregen...maar...nu ziet hij de oude windows versie niet en komt er een nieuwe install op.....dus alle progjes strax nog opnieuw installeren....

daar komt nog bij....pc is oud stoffig ding met een te kleine hd :'( een nieuwe install langs de oude gaat niet .

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 20:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
het wordt toch maar een nieuwe installatie....

kan ik b.v. outlook gegevens uit een bestand halen of waar slaat windows die eigenlijk op?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

CBS, Al deze info is toch met een beetje zoeken op GoT /echt/ wel terug te vinden - beide vragen ("Blijven de programma's bewaard", en 'waar slaat outlook z'n gegevens op' staan bijna letterlijk in de search) :)

Dit topic heeft verder dan ook neit echt meer waarde :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.