sanfranjake schreef op 12 januari 2004 @ 13:19:
[...]
Wat krijg je voor melding over vmm32.vxd ? Al geprobeerd het bestand door een schone kopie te vervangen vanaf de bron ?
[...]
Veel programma's zullen dit overleven, als je de Windows installatie overschrijft. De garantie is er niet. Heeft te maken met dingen die in het register worden opgeslagen. Maar ik neem aan dat je die info al gevonden had met de search of Google.
[...]
Heb je dit al geprobeerd

. Meer info over wat je al geprobeerd hebt en waar je hiermee tegenaan liep is gewenst.

Lees ook even : '
Windows Operated Systems - Policy' en '
Windows Operated Systems - FAQ. Die kunnen je vast een eind op weg helpen

De PC is van een 100% leek.
Bij opstarten krijg ik de melding (in DOS):
"Om windows uit te voeren is VMM32.VXD vereist.
Als het pad naar dit bestand niet bij path is vermeld, zult u windows misschien opnieuw moeten installeren."
De eigenaar weet niet wat hij fout gedaan heeft, hij deed het gewoon van de 1 op de andere dag niet meer!!
chkdsk en scandisk bieden ook geen oplossing.
het bestand vmm32.vxd staat ook niet op de harddisk

met google erachter gekomen dat je een vmm32.vxd bestand niet kan copieren van andere pc omdat er gegevens van hardware in staan.
Harddisk in ander station gehangen en virussen er af gegooid!
toen harddisk weer teruggeplaatst en het volgende geprobeerd:
c:\win98SE (map met install bestanden)
setup /ie /is /nr
dit resulteert na enkele minuten met de foutmelding:
Er is een besturingssysteem op deze computer geinstalleerd dat niet door deze versie van setup kan worden vernieuwd. SU0168
als ik van een standaard win98 cd setup uitvoer krijg ik dezelfde melding....
kan ik in dos ook zien welke versie er op staat?
zijn er nog andere install opties zonder dat ik alle programma's en instellingen opnieuw moet doen!
en voor tony_montana666: er is geen nieuwe PCI kaart of scanner op de pc aangesloten waardoor het probleem kwam zoals in jouw link beschreven.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 12-01-2004 20:16
]