CPU schalen voor Ati9600P, heeft hoger dan 2GHZ CPU zin?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 13:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik kan in mijn huidige 2GHz laptop (Dell C840) een Radeon 9600 Pro kaartje douwen, of ik kan een nieuwe laptop kopen (Promedion D500p) met 3,2GHz CPU en dezelfde videokaart.

Deze laatste optie kost me veel meer geld en de Promedion is ERG batterij-onzuinig vergeleken met mijn Dell.

Dus de doorslaggevende factor is nu de schaalbaarheid van de 9600 Pro kaart in een laptop.

Heeft het voor een 9600 Pro kaart in een laptop zin om een CPU sneller dan 2GHz te hebben? Weet iemand feitelijk of het verschil tussen de 2 CPU's dan gaat om een paar 3Dmarks of hebben we het over echte grote percentages frame rate verschillen?

Wie weet, misschien levert meer dan 2GHz geen frame extra op, dan weet ik het wel...

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Nee, laptop grafische kaarten kunnen niet verandert worden aangezien ze op het moederbord zitten vast. Alleen bepaalde ( dure ) zaken zoals alienware maakt gebruik van modulaire gpu's.

Als je een nieuwe koopt koop er een met een MOBIELE processor, iets waarop ik niet genoeg kan stressen.... dat of je gebruikt de laptop echt alleen maar als niet mobiele computer!

Normaal is een laptop niet voor gamen gemaakt, en de grafische kaarten die er zijn voor de laptop hebben ook zo hun limitaties ( ze mogen niet zoveel zuipen als hun desktop collegas ) de enige laptops totaal gemaakt voor gaming zijn dan ook die van alienware!

Maar 3000 Euro is dan het begin van een redelijk systeem!

De CPU/GPU schaalbaarheid is echt het probleem niet als je al 2ghz hebt ( de mobile series van P4 zijn zelfs krachtiger, maar daartegen is bij AMD de snelheid van hun Mobile serie ook..akelig goed )

There is no place like ::1

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Helaas is alles met Mobiele P4's duur en standaard al niet bedoeld voor gamen.
Alienware kan ik hier niet krijgen (dacht ik), is dus geen optie.

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47

MBV

Ik denk dat een 2.0 upgraden wel zin heeft, maar dat dat heel erg afhankelijk is van de spellen die je wil doen. Wil je alleen een geweldige 3dmark hebben? Is je grafische kaart upgraden genoeg, verder kijkt 3dmark toch niet :)
Ik zou in ieder geval nooit een 3.2GHz in een laptop willen hebben. Duur /zwaar /warm /onzuinig /herrie zijn de argumenten natuurlijk.
Dus het hangt er een beetje vanaf wat je ermee wil doen. Wil je hem meenemen naar lanparty's als variant op de koffermod? Koop dan de 3.2. Wil je een mobiele laptop waarmee je ook op school/werk/in de trein een spelletje wil kunnen spelen? Dan zou ik de kaart upgraden.
Tijgert schreef op 12 januari 2004 @ 13:59:
Helaas is alles met Mobiele P4's duur en standaard al niet bedoeld voor gamen.
Alienware kan ik hier niet krijgen (dacht ik), is dus geen optie.
Waarom niet? Zijn gewone P4's die langzamer draaien als ze niks hoeven te doen hoor :) Met een spelletje gaan ze lekker op de maximumsnelheid draaien.

[ Voor 25% gewijzigd door MBV op 12-01-2004 14:08 ]

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Toch zijn Mobiles duurder.. is gewoon zo.

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:15
Met 2 GHz kun je elke game spelen die er nu is dus die hoef je niet te upgraden. Ga gewoon voor de videokaart als je hem kunt vervangen tenminste

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Pagina: 1