Fellow Tweakerts,
Graag zou ik jullie aandacht willen vragen voor het volgende project wat ik ga doen.
Ik wil graag een storage/file server opzetten van 1 TB dataspace in raid 5 met SATA schijven. Deze gegevens staan vast.
De server wordt gebruikt door 5 gebruikers die met vrij grote bestanden moeten werken 50 tot 350 Mb.
Backup doen we met een HP1000s NAS
Ik dacht zelf aan de volgende config :
- Opteron 146
- Tyan Tiger K8S
- Lian li PC71 /Aopen H700C
- Kingston VR 512 Mb registered x 2
- Enermax 651 AX 550 watt
- WD raptor 36.7 Gb SATA x 2 (sys HD raid 1)
- Maxtor diamond max 200 GB 6 x (data HD raid 5)
- LSI megaraid 150-6 raid controller
- netwerk onboard
- video onboard
- Nec1300A
Dit overgoten met een W2k3 server sausje en voila
Nu zit ik wat met de volgende dingen :
Ik zou ook kunnen kiezen voor 5 x de 250 GB maxtor versie is dit wel verstandig wat performance betreft?
En de algehele koeling van de kast, er zitten minimaal 7 schijven in die een aardige warmte kunnen produceren. Zou het bijvoorbeeld verstandiger zijn om alle schijven in een eigen koelbracket te plaatsen of enkele een bracket en voor de rest van de case hier en daar een xtra fan.
Of gewoon voor een hele ander case gaan kan ook natuurlijk.
Ik hoor het graag
Graag zou ik jullie aandacht willen vragen voor het volgende project wat ik ga doen.
Ik wil graag een storage/file server opzetten van 1 TB dataspace in raid 5 met SATA schijven. Deze gegevens staan vast.
De server wordt gebruikt door 5 gebruikers die met vrij grote bestanden moeten werken 50 tot 350 Mb.
Backup doen we met een HP1000s NAS
Ik dacht zelf aan de volgende config :
- Opteron 146
- Tyan Tiger K8S
- Lian li PC71 /Aopen H700C
- Kingston VR 512 Mb registered x 2
- Enermax 651 AX 550 watt
- WD raptor 36.7 Gb SATA x 2 (sys HD raid 1)
- Maxtor diamond max 200 GB 6 x (data HD raid 5)
- LSI megaraid 150-6 raid controller
- netwerk onboard
- video onboard
- Nec1300A
Dit overgoten met een W2k3 server sausje en voila
Nu zit ik wat met de volgende dingen :
Ik zou ook kunnen kiezen voor 5 x de 250 GB maxtor versie is dit wel verstandig wat performance betreft?
En de algehele koeling van de kast, er zitten minimaal 7 schijven in die een aardige warmte kunnen produceren. Zou het bijvoorbeeld verstandiger zijn om alle schijven in een eigen koelbracket te plaatsen of enkele een bracket en voor de rest van de case hier en daar een xtra fan.
Of gewoon voor een hele ander case gaan kan ook natuurlijk.
Ik hoor het graag
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 12:55 . Reden: typo ]