Toon posts:

VPN -> geen toegang tot share's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een vpn verbinding op te zetten door 2 routers

internet <-> speedtouch510iV4 <-> kerio winroute firewall 5 <-> W2k3SBServer

De Windows 2003 Small Bussiness server staat ingesteld als vpn server. voor client -> server. Gebruikers zijn toegevoegd aan de mobile user groep, er kan verbinding gemaakt worden via vpn, er wordt ook ingelogd.

Maar als ik een share aanroep moet ik een wachtwoord ingeven. Welk wachtwoord ik ook probeer ik kan geen share openen.

Weet iemand hier een oplossing voor!?

Verwijderd

heb je het al eens geprobeerd via een administrator account?

of via de \\<servername>\<user> ?

check tevens de eventviewer eens op je w2k3

Verwijderd

Wie vraagt om dat password, de firewall of de server ?
Ik neem aan dat jouw lokale router niet om passwords vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
De server vraagt natuurlijk om een wachtwoord.

Heb t ook al met een administrator account gedaan dan werkt t ook niet,
maak ik overigens een vpn over het lan aan, dan werkt t wel allemaal vlekkeloos.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 13:14 ]

Verwijderd

Is de user onderdeel van een domain ? Zo ja, dan moet je domain/userid als userid gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de user is onderdeel van t domein, maar als ik dat zo toevoeg kan ik helemaal niet meer inloggen. Bij t aanmaken van de verbinding heb ik t domein al opgegeven dus dat zet hij er dan automatisch voor.

Verwijderd

Als je thuis ook op het domein aanlogt en het domein is beschikbaar dan is er geen probleem. Als je echter eerst naar windows aanlogt en dan pas via een vpn naar het domein, dan werkt windows (degene die de koppeling gaat maken) met je lokale info. Als je lokaal dus cached werkt is er geen probleem, echter als je lokaal een ander psw of userid gebruikt dan moet je het domein er wel voorzetten.
Als ik thuis via mijn PC aanlog dan moet ik het domein wel voor mijn userid zetten, als ik de laptop van mijn werk gebruik hoeft het niet omdat die de juiste inlog gegevens gebruikt en dus in eerste instantie cached werkt.
Pagina: 1