Ik heb sinds kerst een P4 2,6 GHz HT processortje en een Asus P4P800 mobotje, lekker mee aan het overklokken geweest
Nu heb ik mijn vcore op 1,8 staan, draait superstabiel ook met prime en alles, maar nu is mijn vraag: is dat schadelijk hoog? of kan ik 'm nog verder zetten? Ik heb al uitgebreid gezocht op het forum en van alles gevonden over NSDS, maar dat heeft volgens mij meer te maken met oude cpu's.
Idle temp: 38 graden
Werk temp: 41 graden
Stress temp: 57 graden (3d max beetje hard laten werken
)
Q-Fan control staat btw aan tegen het geluid, dus koeling kan harder draaien... dus dat zet ik zo weer uit, was even testje
CPU-z:

ram (2x512mb pc3200) draait 5:4, 2.5 - 4 - 4 - 8 op 2,65 V reference voltage
Mijn vragen samengevat:
- Tot hoe ver kan ik ongeveer met mijn vcore gaan, dus tot hoe ver is het veilig?
- Wat is de beperkende factor voor het verder overklokken van mijn computer, als iemand zo vriendelijk is dat op te merken
vcore, ram, enz
Bij voorbaat dank, en ja voor de vcore heb ik al het hele forum af gezocht, en voor die tweede vraag raak ik beetje spoor bijster...
- rezjeh
Idle temp: 38 graden
Werk temp: 41 graden
Stress temp: 57 graden (3d max beetje hard laten werken
Q-Fan control staat btw aan tegen het geluid, dus koeling kan harder draaien... dus dat zet ik zo weer uit, was even testje
CPU-z:

ram (2x512mb pc3200) draait 5:4, 2.5 - 4 - 4 - 8 op 2,65 V reference voltage
Mijn vragen samengevat:
- Tot hoe ver kan ik ongeveer met mijn vcore gaan, dus tot hoe ver is het veilig?
- Wat is de beperkende factor voor het verder overklokken van mijn computer, als iemand zo vriendelijk is dat op te merken
Bij voorbaat dank, en ja voor de vcore heb ik al het hele forum af gezocht, en voor die tweede vraag raak ik beetje spoor bijster...
- rezjeh