Toon posts:

Software voor verstandelijk gehandicapten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje:
Bestaat er software voor verstandelijk gehandicapten die het werken met Windows (98) vereenvoudigd?
Volgens mij is dit niet echt mogelijk.
Ik heb de search gebruikt maar heb niets kunnen vinden.

Verwijderd

Hmm, in windows zit iig zeker weten vanaf windows 2000 best wel een hoop opties om het werken wat makkelijker te maken, visuele en instrumentele aanpassignen.

Heb je in configuratiescherm naar "toegangelijkheidsopties" of iets dergelijk gezocht. Mischien dat het in een service pack toegevoegd is?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Ik denk dat je het beste contact kunt opnemen met instellingen die met verstandelijk gehandicapten werken.
Deze vraag is dusdanig specifiek, dat je m.i. niet anders kunt. Je moet ook rekening houden met het niveau van de handicap...

Probeer eens bij bijv. St. Daelzicht, St. Jozef, St. Anna (alledrie in Heel gevestigd) of iets bij jou in de buurt...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 12:33:
Hmm, in windows zit iig zeker weten vanaf windows 2000 best wel een hoop opties om het werken wat makkelijker te maken, visuele en instrumentele aanpassignen.

Heb je in configuratiescherm naar "toegangelijkheidsopties" of iets dergelijk gezocht. Mischien dat het in een service pack toegevoegd is?
Ik bedoel niet zoiets om de pictogrammen te vergroten, dat is eerder iets voor slechtzienden en niet voor verstandelijk gehandicapten.

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 12 januari 2004 @ 12:38:
Probeer eens bij bijv. St. Daelzicht, St. Jozef, St. Anna (alledrie in Heel gevestigd) of iets bij jou in de buurt...
Dat is toevallig bij mij in de buurt, nl nog geen 7 km van mijn huis af, maar het is eigenlijk niet voor mezelf. Iemand anders met een verstandelijk gehandicapt familielid wilde graag weten of zulk soort software bestond.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien verstandelijk gehandicaten als gevolg van hun handicap vaak qua geestelijke leeftijd enigszins achter zijn, zou ik als ik jou was eens kijken naar educatieve programma's voor kinderen en voor de middelbare school. En verder w2k gebruiken als OS, dat kun je lekker dichttimmeren, zodat ze ook niet zoveel kunnen verklooien.
Verder zou ik voor het specifiek werken met w98 eens kijken naar een simpele cursus w98...die van davi schijnt wel redelijk te zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1