• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Gisteren heb ik met mijn zwager een Nokia Bluetooth carkit (CK-1W) geinstalleerd in de auto. Werkt allemaal prima, als een zonnetje.

Ik heb echter 1 probleempje:

Als ik de carkit pair met m'n Nokia 6310 dan gaat alles prima. Als ik de auto start, krijg ik op de telefoon de melding dat ie gekoppeld is, en kan ik alles gebruiken. Fluitje van een cent.

Ik heb echter ook een SE T39m, die ik eigenlijk liever zou gebruiken. Deze heb ik ook gepaired, vindt de carkit ook gewoon netjes, pincode ingegeven, en staat in de lijst van paired devices. Het lukt me dan alleen niet om een gesprek over de carkit te voeren. Het lampje op de carkit zie ik ook niet branden, dus er zou geen verbinding zijn... Terwijl ie wel gekoppeld is... :-S

Heeft iemand ervaring met het koppelen van de SE T39m aan een bluetooth carkit, en mis ik misschien een stap ofzo?

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:03

Hero

Duck power!

Kan het niet aan de Nokia carkit liggen? Nokia schijnt Bluetooth nogal op een eigen manier te implementeren, heb ik wel eens gehoord.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Het zou op zich kunnen ja, hoewel Nokia aangeeft dat "in principe" iedere GSM met Bluetooth hierop aangesloten kan worden. Voor zover ik begrepen heb was Nokia inmiddels ook al afgestapt van z'n 'eigen' Bluetooth protocol... Maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen.

Van de Nokia Website:
De Nokia draadloze carkit is compatibel met de Nokia 3650, 6310, 6310i, 6650, 8910, 8910i en andere compatibele telefoons met Bluetooth 1.1 dat ondersteuning biedt voor het handenvrij profiel.

[ Voor 35% gewijzigd door Rtificial op 12-01-2004 12:34 ]

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Hmmm, ik lees nu bij SonyEricsson dat de t39m in ieder geval een headset profiel ondersteunt, maar handenvrij (handsfree) heb ik nog niet kunnen terugvinden :(

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Gooi d'r maar een slotje op.

SE T39 is gewoon te oud, en heeft nog geen volledige Bluetooth 1.1 geïntegreerd. (1.0b)

Ik ga dus maar op zoek naar een ander mobieltje.