Toon posts:

[XP] out of system resources

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Als ik een aantal keer programma's geopend heb, en weer afgesloten, dan krijg ik vaak het bericht te zien dat ik geen system resources meer vrij heb. ALs ik kijk naar de op dat moment draaiende programma's.... dan is dit vrijwel niets. Ook mijn geheugen staat op bijv. 20% van de 1024mb gebruikt.

Ik had dit probleem ook wel eens op een oudere OS zoals win95. Hier was er echt sprake van een probleem van soort van zwerf-geheugen. Dan zat het geheugen nog vol met resterende data van al afgesloten programma's. Naar mijn mening is dit probleem sinds XP al lang verholpen.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik heb een P4P800 mobo van asus, een Intel 2.8Ghz, 2x 512 corsair 3200, een 9600XT videokaart en windowsXP prof english installed.

Zelf ben ik bang dat het een hardwarematig probje is, maar misschien herkent iemand dit?

Alle info is welkom, alvast bedankt,

Hyppie

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Het zou brak geheugen kunnen zijn, maar ik denk eerder dat het gewoon aan de programma's ligt die je gebruikt.

Welke programma's start je zoal op dan en kan je er een patroon in vinden om te kijken of het door 1 specifieke komt?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
tja....

niet echt de meest gekke proggies...

dreamweaver
flashfxp
securecrt
putty
outlook express

Deze progs gaven op een eerder geinstalleerde versie van WinXP ( corp ) geen probs op een 900mhz / 512mb. Misschien dat deze versie van xp een beetje buggy is... zou ook kunnen. Maar gekke is dat ik zie dat er nog 80% geheugen vrij is, en toch krijg ik meldingen van dat er geen resources meer vrij zijn.

rarara

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Hoe groot is je swap-file en hoeveel vrije ruimte heb je op de schijf waar dit bestand staat?
Hoe groot is je register? Wat is de gereserveerde ruimte voor het register???

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe groot is je swap-file?
-Als dat de virtuele disk is, dan 3076-7800mb dacht ik ( zit nu niet thuis )

hoeveel vrije ruimte heb je op de schijf waar dit bestand staat?
-Schat zo'n 6gb

Hoe groot is je register?
-Geen idee... maar XP +- 2 maanden geleden installed en nog niet zo heel veel andere progs installed... denk dus niet echt heel veel

Wat is de gereserveerde ruimte voor het register???
-Standaard installatie van XP, geen idee.... ( waar kan ik dat vinden? )

• oheng
  • Laatst online: 18-04 23:47
Kunnen alle applicaties wel onder XP draaien? Te weinig resources is namelijk een melding die thuishoort op Windows 9x en Me systemen. En daar heeft het niks met RAM geheugen of swapfile te maken, maar met GDI.exe en User.exe, 2 stukjes speciaal geheugen van 64K groot. (correct me if Im wrong, ik doe dit uit het hoofd)

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen alle applicaties wel onder XP draaien?
Deze progs draaide onder een eerdere versie ook goed, daar kan het niet aan liggen dan denk ik

• oheng
Tja, maar controlleer toch maar of je geen software hebt draaien die niet geschikt is voor XP (en/of Windows 2000)

Welk programma geeft trouwens de foutmelding? Is dat Windows zelf? Of is het een programma die met die melding komt?

Verwijderd

Topicstarter
Welk programma geeft trouwens de foutmelding? Is dat Windows zelf? Of is het een programma die met die melding komt?
Het is windows zelf....
soms duurt het heel erg lang voordat een programma opstart.....

Soms vallen in bepaalde programma's delen van de mogelijkheden uit, zoals in XP dat je in het startmenu gewoon een rijtje onderdelen mist.... na het afsluiten van een paar draaiende progs verdwijnt deze error weer.

:x

Verwijderd

Al eens een virusscan gedaan?

• oheng
Zet in de taskmanager maar een onder View -> Select Columns maar eens de volgende columns aan:

- Memory Usage
- Peak Meory Usage
- User objects
- Virtual Memory size
- Thread Count
- GDI objects

En kijk welk proces telkens verder oploopt.
Vermoedelijk is er een programma met een geheugen lek.

[ Voor 12% gewijzigd door oheng op 13-01-2004 04:32 ]

Pagina: 1